Muciek pisze:TO na zdjęciu to czujnik halla z samochodu... Rób zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jak robić to robić i bez opier... niema lipy
Chciałem skończyć dziś tylko impulsator a jakoś tak wyszło, że uruchomiłem maszynę.
Plan prac od rana był następujący:
-opiłować czujnik z nadmiaru żywicy
-zalać distalem połączenie elektryczne z dołu płytki
-udać się do tokarza (pół dnia za tym łaziłem, ale udało się)
-odebrałem zamówione magnesy neodymowe walce 3x3mm (rozmiar wyszedł w sam raz idealnie)
-dopasować i wyznaczyć miejsce pod magnes tak zgrubnie na ok 4mm przed GMP (wyszło trochę przesunięte ale regulacja w zakresie 4-3,5mm jest a jak będzie trzeba to powiększyć fasolki)
-Przetestować sam impulsator przy pomocy diody LED (i to już mi nie dało spokoju więc sięgając do szuflady znalazłem jakiś mosfet IRF530 i na podstawie tego co miałem pod ręką zrobiłem prosty stopień mocy )
Piasta to stara krzywka po modyfikacjach. Nie opłacało się toczyć wszystkiego on początku i wystarczyło dorobić tylko tuleje.
Po ustaleniach padło na brąz bo aluminium to lipa w tym przypadku

, musiał to przecież być metal niemagnetyczny.
Niby tylko zrobić/dorobić a roboty przy tym było na tyle, że wiem skąd tak cena. Stoczona została krzywka jako baza nowej piasty. Dorobiona z brązu tuleja, nabita bardzo topornie więc niema szansy aby coś się tam przekręciło czy spadło. Później złożyłem prądnicę, podstawę zapłonu, czujnik itp. w celu ustalenia miejsca magnesu. Celowałem wtedy na oślep czujnika sądząc, ze bierze tylko na samym środku ale jedna nieco wyprzedza. Otwór wywiercony wiertłem 2,8mm i magnes po sprawdzeniu bieguna czy jest odpowiednią stroną w stosunku do czujnika został wprasowany imadłem (miał być na równo i prawie tak jest bo minimalnie wystaje). Średnica tulei miała być 20mm ale z powodu iż nieco tarło o czujnik poprosiłem o zebranie 0,5mm ze średnicy. Jeszcze trochę tarło o czujnik to podpiłowałem obudowę samego czujnika zarobioną z płytki laminatu 1,5mm bo i tak w środku jest żywica i miałem to zeszlifować gdy z żeluje. Teraz odstęp pomiędzy czujnikiem a magnesem to może na grubość kartki papieru. Jestem zadowolony z zakresu pracy czujnika bo bardzo przypomina zakres pracy przerywacza. Mały magnes zawęził pracę hallotronu tak jak to planowałem.
Moduł a raczej sam stopień mocy to jeden tranzystor IRF530 bo akurat taki miałem. Jedynie zabezpieczony na zaś zwykła diodą prostowniczą 1n4007 więc bez szału tylko dla św. spokoju. Brak zabezpieczenia czasowego itp. Najprostszy stopień mocy podpięty do czujnika i już działa. Oczywiście są straty ale nie wyczułem aby tranzystor robił się ciepły. Iskra tez nie robi szału ale w porównaniu do CDI jest nieco lepiej. Sprawdziłem na stole aby upewnić się czy oby ten tranzystor nie padnie po pierwszym strzale. Wszystko grało więc podpinam do moto i sprawdzam.
Ha ha ale mam nieszczelny wydech przy cylindrze

. Pierwsze odpalenie i tu coś nie tak jak trzeba po oddaniu ssania pracuje za wysoko. Patrzę i nie widzę co jest, więc głupi pokręciłem w gaźniku a to tylko pancerzyk linki gazu zahaczył.wyskoczył o kołnierz regulacyjny w gaźniku. Ogólnie gaźnik jest już zużyty i ostatnio jak czyściłem poza domem to załamka bo podkładka od komory pływakowej spuchła się rozwarstwiła, pozostał uszczelki też już się pocą. Nawet teraz miałem świecę jakąś starą założoną o nieznanej ciepłocie. Mniejsza o to, złapało mnie zdziwienie, że silnik ruszył i nawet już czuć, że równiej pracuje. Zapłon ustawiłem na diodę LEd kontrolną na ok 4mm przed GMP a dlaczego piszę około bo ustawiam suwmiarką a nie zegarem.
Po trzecim odpaleniu pochodziło o wiele dłużej i zaczęło dławić. I to chyba coś z układem paliwowym bo iskra jest przy każdym obrocie i próbuje łapać, odpali i gaśnie.
Więc na dziś tyle z testów i prób. Sprawdzę tez schemat ten co podałem wcześniej, dodam regulowane odcięcie zapłonu.
Teraz jak już jest czujnik zamontowany to można testować.
Jak na złość od stania maszyna niszczeje i już tylna żarówka nie świeci

.
Posłuchałem jak silnik nieco inaczej pracuje i już chce się przejechać.
Ładuję materiał dowodowy...
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=KGUDVyDWyss[/youtube]
EDIT:
Znalazłem to dokładnie do czego dążę na podstawie tego materiału z ETZ.
Wcześniej nie widziałem tego filmiku.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=aPGP3WO6iy0[/youtube]
Muszę dorobić czasowe odłączenie zapłonu i wszelkie zabezpieczenia przepięciowe.
Diodę kontrolną do ustawiania już mam
