Pomysł dołożenia zenerki na bramkę tranzystora mosfet jest mój, tzn o ile pamiętam ten schemat z dorysowaną na niebiesko zenerką jest mojego autorstwa. Zenerkę dodałem po to, aby nie uwalić mosfeta zbyt dużym napięciem na jego bramce, co raz mi się zdarzyło. Po dodaniu tej diody problem ustąpił i moduł chodził ok.
Dodam od siebie, że podmieniłem tranzystor IRF840 na bodajże IRF460P. Efekt? Zero grzania, nie potrzeba radiatora. Moduł wykonałem na nowo, z nowym tranzystorem.
Zanim zamontowałem go na silniku, zbudowałem sobie prosty generatorek symulujący pracę przerywacza na ne555, generujący częstotliwość odpowiadającą pracy silnika przy 8000 rpm. Wszystko po to, aby sprawdzić, czy tranzystora szlag nie trafi jakieś przepięcie i przy okazji zbadać jego temperaturę. Okazało się, że chodzi (test trwał 2 godziny non stop, na stole) i tranzystor jest zimny. Docelowo zalałem układzik w obudowie z-68 (wersja z uchwytami).
Filmik nr 1, "normalna" przerwa na świecy (nie pamiętam już ile było, chyba 0,95mm):
http://www.youtube.com/watch?v=nauNZMb63xE
Filmik nr 2, specjalnie zwiększona przerwa na świecy w celu demonstracji pracy układu:
http://www.youtube.com/watch?v=yDqCbuhbDAY
Filmik nr 3, wyszedł ja wyszedł, kiepskie oświetlenie i mikrofon, dlatego też efekt mierny, ale może coś tam zobaczycie

Prezentuję tu pracę układu z silnikiem Fiata 126p 600cm3, zamontowanym w przerobionym ciągniczku rolniczym Dzik-21 (Przerwa na świecy 0,95mm, na przerywaczu 0,2mm ):
http://www.youtube.com/watch?v=XtaXr2PA4iI
Filmik 4, praca silnika. Przed zastosowaniem modułu, silnik po gwałtownym dodaniu gazu miał tendencje do "zamulenia". Ogólnie jego reakcja na dotknięcie pedału gazu była dość wolna. Po zastosowaniu tego urządzenia, wystarczy oprzeć nogę o pedał gazu i silnik natychmiast reaguje.
http://www.youtube.com/watch?v=H40F3pWQalU
Dodam, że przetestowałem też ten moduł w silniku Jawa 223, w moim motorowerze Romet Ogar 200. Silnik dwusuwowy oczywiście. Moduł bez problemu daje radę, nie grzeje się i silnik ładnie kręci obroty oraz dużo lepiej odpala i ogólnie jego praca jest lepsza (wyższa kultura). Jednak filmiku z tego testu niestety nie posiadam.
Wybaczcie też dość partackie wykonanie modułu i generatora, ale robiłem to na szybko, żeby w ogóle sprawdzić czy działa. Moduł zamontowany na stałe w traktorku jest już wykonany na płytce drukowanej, zamknięty w szczelnej obudowie i zalany sylikonem
sanitarnym.
W przyszłym tygodniu jeśli dam radę, dodam fotki i filmik ukazujące gotowy już moduł zapłonowy zamontowany w traktorku.
Pozdrawiam.
PS. Na filmiku 4 widać z początku brak ładowania, wynika to z tego, że specjalnie ustawiłem bardzo niskie obroty silnika (widać to chocby po obracającym się wałku, który idzie do gumowych łap łączących skrzynię biegów z silnikiem), na tym module silnik pracuje na tyle dobrze, że udało mi się zmusić go do pracy nawet na jednym garze (ustawiłem mu tak niskie obroty, że zaczął przerywać na jednym z cylindrów, ale nie zgasł). Na platynkach bez tego klucza było to nieosiągalne.