Dowiadując się nieco na temat tulejowania cylindrów natrafiłem na fajny wątek, a konkretniej pokrywanie żeliwa chromem technicznym. Mechanik, zajmujący się gokartami na bazie silników wsk twierdził, że dawniej stosowano chrom techniczny na tulejach, tak jak dzisiaj nikasil, chodziło o zmniejszenie tarcia, co pozwalało na ciaśniejsze pasowanie. Porządnie przygotowany gar był w stanie wytrzymać wiele więcej, odpadała konieczność robienia szlifów, zmieniało się jedynie tłoki. Ciekawy zabieg, jednak jak to jest, kiedy już pokryje się tuleje chromem? Zwykłe gary honuje się, aby lepiej utrzymywały film olejowy, ale jak to jest z chromem? Powinno się honować, czy zdać się na gładką powierzchnie?
http://www.chrom-tech.waw.pl/ ktoś coś wie więcej ?
Chromowanie żeliwa
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Chromowanie żeliwa
Boxery z purchawek miały chromowane tuleje, możesz zapytac Niemców o technologie 

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Chromowanie żeliwa
A konkretniej bo trochę nie jestem w temacie ? 

- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Chromowanie żeliwa
Poleruj żeliwo 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Chromowanie żeliwa
Nie dość, że odkop to jeszcze nie na temat..Warna mu, warna! 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości