M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Pszczółka :D

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz

Jaki kolor Kobuza podoba Ci się najbardziej?

Yellow bahama
119
48%
Czarny
47
19%
Czerwony bak, lampa, boczki oraz popielate błotniki.
84
34%
 
Liczba głosów: 250

Awatar użytkownika
glutek21
Posty: 257
Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
GG: 266895
Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: glutek21 » 2012-11-21, 22:58

Najlepszy Zmywacz Silikonowy ;)

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-11-22, 19:09

Dzisiaj to samo, znowu te cholerne rybie oczka, a lakierowałem 3 elementy, jeden odtłuszczony rozpuszczalnikiem, drugi acetonem a trzeci benzyną ekstrakcyjną. Szlauchy wypłukane w ekstrakcyjnej, pistolet, szybkozlącza, kompresor z wody opróżniony, odolejacz/odwadniacz tak samo wyczyszczony. Najgorzej że mi zostało 250ml farby i może nie starczyć na wszystko. Jutro chyba uderze do mieszalni lakierów i kupie zmywacz silikonowy, znowu 300ml farby oraz dodatek antysilikonowy do farby jesli maja. Całe to malowanie wyniosło mnie od chuja pieniędzy, nerwów oraz czasu, jak jutro się nie uda, to założę nawet z pierdolonymi rybimi oczkami, zaciekami i skórka pomarańczy. Skłonny jestem powiedzieć że mieszalnia dała dupy i dostałem felerny lakier, bo tym lakierem pomalowałem około 15 elementów już i za każdym razem są rybie oczka. jeszcze pare warstw i będę miał lakier jak w rolls roycie :-(

E: wyczytałem też, że to może być zanieczyszczone powietrze. Fakt, że ja w tym garażu robię dosłownie wszystko, jutro w akcie desperacji rozrobie 50ml lakieru i pójdę na dwór lakierować bo pomarańcze da się spolerować, rybiego oczka przebijającego do podkładu już nie.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Łukasz S. » 2012-11-22, 19:56

Ja tak miałem, że stosowałem plaka, na moje nieszczęście przy otwartym lakierze i niestety musiał kupić nowy...
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-11-22, 20:04

Łukasz S. pisze:Ja tak miałem, że stosowałem plaka, na moje nieszczęście przy otwartym lakierze i niestety musiał kupić nowy...
No ja w tym pomieszczeniu wypolerowałem rower i kupe innych rzeczy, więc może i tego nie widać, ale drobinki past polerskich latają w powietrzu po włączeniu się kompresora. A puszki i butelki zawsze zamykam natychmiastowo po użyciu, taki odruch po wylaniu paru rozpuszczalników na beton :mrgreen: Jak już mówiłem, jutro epopei ciąg dalszy - mimo że 5stopni na dworze max będzie, rozrobie 50ml farby i sprawdzę czy oczka będą się pojawiać podczas lakierowania na dworze - gdy malowałem w październiku większość elementów na czarno jeszcze przy 15stopniach, takich niespodzianek w postaci oczek nie było, ba, nawet zacieków ani pyłu nie było.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: auriol77 » 2012-11-22, 20:39

Malować raczej się powinno przy dużo wyższej temperaturze jak jest teraz szczególnie na dworze. Może w tym tkwi cały twój problem.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-11-22, 20:45

auriol77 pisze:Malować raczej się powinno przy dużo wyższej temperaturze jak jest teraz szczególnie na dworze. Może w tym tkwi cały twój problem.
W garażu parę godzin przed malowaniem wlączam farelki a godzinę przed malowaniem wyłączam je, temperatura to 15-18 stopni.

Awatar użytkownika
bartek582
Posty: 278
Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 m21w2
Lokalizacja: Barczewo
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: bartek582 » 2012-11-22, 23:06

Dostała się woda,to że płukałeś przewody to jeszcze nie znaczy że jej tam nie ma.Też tak miałem to poleciałem papierem po lakierze polerka i mniej to widać,jest to jakież wyjście.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-11-22, 23:30

bartek582 pisze:Dostała się woda,to że płukałeś przewody to jeszcze nie znaczy że jej tam nie ma.Też tak miałem to poleciałem papierem po lakierze polerka i mniej to widać,jest to jakież wyjście.
Nie ma bata żeby to była woda albo olej z kompresora, dmuchałem na ciepłym/zimnym kompresorze ponad 5minut w białą kartkę papieru i 0 sladów po wodzie i oleju. Zostaje lakier/otoczenie...

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Jawer » 2012-11-23, 00:20

Dobrym nawykiem jest dodawanie płynu do naczyń podczas szlifowania podkładu itp. Przy okazji odtłuszczasz elementy.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-11-23, 21:20

Dobra, dzisiaj jak mówiłem, lakierowałem na dworze przy temperaturze około 8 stopni, więcej rozpuszczalnika musiałem dać, żeby farba lepiej się rozlała, ale różnica w powłokach jest i to znaczna niż bym lakierował w 17 stopniach. Rybie oczka nadal się zdarzały, znacznie mniej, ale nadal. Oba boczki przemywałem po 5 razy benzynką ekstrakcyjną z papierowymi ręcznikami. Czyli wychodzi, że to wina farby. Taki dodatek zamówie z allegro i powinno być po problemie : http://allegro.pl/dodatek-antysilikonow ... 30631.html

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-11-26, 21:24

Powolutku ruszam ze składaniem. Napotkałem problem z pasowaniem kolanko-cylinder - ścianka zewnętrzna jest zbyt szeroka o 0,4mm. Mam 3 cylindry w domu, do jednego kolanko pasuje idealnie, do drugiego bardzo cięzko wchodzi a do trzeciego nie. Akurat nie wchodzi mi do tego cyla nominału pod tłoczek w anodzie wykonanej przez mistrza aliena. Ktoś może podsunąć pomysł, jak tą sciankę zewnętrzną z cylindra lekko zeszlifować? Druga sprawa, mam 10 nowych pierscieni które dostałem wraz z silnikiem tyle, że wszystkie są wrzucone w jeden papier i nichuja nie wiem który pierscień na który szlif idzie. Czy jest jakiś sposób jak to sprawdzić?
IMG_1792.JPG
IMG_1793.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Muciek » 2012-11-26, 21:29

Pierścień włóż do cyla i sobie ustal luz na zamku. Dremlem albo wiertarką z kamieniem szlifierskim to przejedź i wejdzie.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-11-26, 21:31

Muciek pisze:Pierścień włóż do cyla i sobie ustal luz na zamku. Dremlem albo wiertarką z kamieniem szlifierskim to przejedź i wejdzie.
A jaki powinien być luz na zamku?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: AudioBas » 2012-11-26, 22:05

iron_bird pisze:A jaki powinien być luz na zamku?
0.2 mm -0.3 mm :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Alien » 2012-11-26, 23:11

Muciek pisze:Pierścień włóż do cyla i sobie ustal luz na zamku. Dremlem albo wiertarką z kamieniem szlifierskim to przejedź i wejdzie.
Weź nie gadaj głupot Muciek bo nigdy tak nie rozpoznasz nadwymiaru! Luz na zamku pasujesz indywidualnie pod szlifowaną tuleje - jeśli myślisz że wyciągniesz 5 kompletów pierścieni z pudełka i po włożeniu do tulei każdy będzie miał taki sam luz to sie srogo mylisz.

Iron_bird - kup nowy komplet nominałów, 6zł nie zbiedniejesz! Nie po to się tyle pier%^&*$em z cylindrem i tłokiem żebyś teraz zakładał pierścienie na oko! Starych też nie zakładaj pod żadnym pozorem, honowanie wyszło idealnie i musi być do tego nowy, prawidłowy pierścień. Może nie zdobędziesz chromowanego ale trudno, lepsze dwa nowe żeliwne niż jakieś druciarstwo.

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-11-26, 23:30

A ten piersień chromowany co mi dorzuciłeś jest nominalny?
Podrążyłem troche w książce Załęskiego :
pierscienie.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Alien » 2012-11-26, 23:37

Tak nominalny, ale z jeżdżonego silnika. Wrzuciłem go tak na wszelki wypadek żebyś miał cokolwiek, ale uważam że lepiej założyć dwa nowe żeliwne.

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Jawer » 2012-11-27, 00:31

wkładasz pierścienie do cylka, sprawdzasz ich luz na zamku i segregujesz. Znajdujesz 3 które najbardziej Ci odpowiadają i gitara. Jeśli wszystkie okażą się ze mają za mała przerwę na zamku to bierzesz iglaka i umiejętnie szlifujesz. :-)

Chyba zrozumiale napisałem.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: Muciek » 2012-11-27, 11:54

Alien pisze:Weź nie gadaj głupot Muciek bo nigdy tak nie rozpoznasz nadwymiaru! Luz na zamku pasujesz indywidualnie pod szlifowaną tuleje - jeśli myślisz że wyciągniesz 5 kompletów pierścieni z pudełka i po włożeniu do tulei każdy będzie miał taki sam luz to sie srogo mylisz.
Logiczne że nadwymiaru nie włoży do cylka po szlifie :roll: To miał napisane aby sobie dobrał pod szlif. Nie pisałem przecież że każdy będzie miał taki sam luz..

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: M21W2 'Projekt Kobuz' 76r. - Czarno-Żółta bestia

Post autor: iron_bird » 2012-12-01, 11:00

No, ten dodatek antysilikonowy załatwił sprawę, 0 kraterow na lakierze. Teraz pozostało mi wykleic szparunki na blotnikach oraz napis na boczkach i koniec lakierowania :) Foty : http://imgur.com/a/II7Ut

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości