WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
- Grabar96
- Posty: 136
- Rejestracja: 2012-06-10, 14:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '76r.
- Lokalizacja: Raciąż
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Jak łożyska to tylko od niego: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=25466410. Ja kupowałem u niego uszczelniacze do zawiechy przedniej. A na SkuterDębica to wszystko tylko nie części do silnika
Nie mam czasu tracić czas
- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
1. Tłok-szukaj Gorzyca najlepiej. A jeśli nie, to Almot też się nada.
Pierścienie-starczą współczesne, rzemieślnicze, chociaż jakbyś kupił PRL'owskie razem z tłokiem to bardzo dobrze.
Póki nie masz gara, nie kupuj tłoka-nie wiesz, na który szlif.
2. Nie, nie powinno tak być. Wał oddaj do regeneracji tam, gdzie szlifują cylindry, bo przeważnie robią to i to. A jak nie, to poszukaj innego zakładu, żeby od razu mieć dwie rzeczy naraz
3. Zakupy- skuterdebica -kupowałem ostatnio, mogę pochwalić. Szybka wysyłka, co prawda pomylili towar, ale po mailu z informacją dosłali dobry za darmo.
Mogę poradzić Ci jedynie tyle- zrób listę rzeczy, które potrzebujesz (dobry do tego jest Excel) i popatrz na allegro u kilku użytkowników na ceny tych części. Zsumuj wszystko i kup tam, gdzie najtaniej
Dobrzy sprzedający, to m. in. Multicar, motomar, dsmoto, piterawo.
NelMoto ma dobre łożyska, ale patrząc na ceny innych części, to drogo u niego jest
Pierścienie-starczą współczesne, rzemieślnicze, chociaż jakbyś kupił PRL'owskie razem z tłokiem to bardzo dobrze.
Póki nie masz gara, nie kupuj tłoka-nie wiesz, na który szlif.
2. Nie, nie powinno tak być. Wał oddaj do regeneracji tam, gdzie szlifują cylindry, bo przeważnie robią to i to. A jak nie, to poszukaj innego zakładu, żeby od razu mieć dwie rzeczy naraz

3. Zakupy- skuterdebica -kupowałem ostatnio, mogę pochwalić. Szybka wysyłka, co prawda pomylili towar, ale po mailu z informacją dosłali dobry za darmo.
Mogę poradzić Ci jedynie tyle- zrób listę rzeczy, które potrzebujesz (dobry do tego jest Excel) i popatrz na allegro u kilku użytkowników na ceny tych części. Zsumuj wszystko i kup tam, gdzie najtaniej

Dobrzy sprzedający, to m. in. Multicar, motomar, dsmoto, piterawo.
NelMoto ma dobre łożyska, ale patrząc na ceny innych części, to drogo u niego jest

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Witam,
Panowie a może powie mi ktoś jakie rzeczy pasowało by wymienić przy takim remoncie (odrestaurowaniu) motocykla?
Zauważyłem tylko że wałek kopnika ma pokrzywione frezy oraz jak "kręciłem" to omykał czesto.
Może ktoś ma listę takich rzeczy które należy wymienić przy takim remoncie?
Z góry dzieki za pomoc.
Panowie a może powie mi ktoś jakie rzeczy pasowało by wymienić przy takim remoncie (odrestaurowaniu) motocykla?
Zauważyłem tylko że wałek kopnika ma pokrzywione frezy oraz jak "kręciłem" to omykał czesto.
Może ktoś ma listę takich rzeczy które należy wymienić przy takim remoncie?
Z góry dzieki za pomoc.
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
piotr_125 pisze:Witam,
Panowie a może powie mi ktoś jakie rzeczy pasowało by wymienić przy takim remoncie (odrestaurowaniu) motocykla?
Zauważyłem tylko że wałek kopnika ma pokrzywione frezy oraz jak "kręciłem" to omykał czesto.
Może ktoś ma listę takich rzeczy które należy wymienić przy takim remoncie?
Z góry dzieki za pomoc.
rzeczy wizualne czyli karoseria, rama czy felgi możesz sam określić czy coś z nimi trzeba zrobić.
Odnośnie silnika to:(bierzemy pod uwagę wszystko jeśli chcemy mieć ślinki na dłużej, nawet jeśli znamy jego poprzednią historię).
Potrzebna nam będzie: książka, którą polecam niżej, suwmiarka, rozłożony silnik i chęci.
PS: przed rozłożeniem silnika warto sprawdzić jak biegi chodzą kręcąc zdawczą. (a czy masz w całości czy rozebrany nie wiem bo już za dużo tematów czytam na forum

- nowy zestaw tłokowy,(tłok pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) wymierzony przez machera od szlifów, on Ci poda jaki kupić do danego cylka
- cylinder szlif pod tłok który kupiłeś na wymiar podany przez machera
- regeneracja korby jeżeli trzeba, o korbach pisali na forum trzeba pogrzebać.
- łożyska- na wał 6302 C3, na wałek główny/sprzęgowy 6004
- simmery - na korbę 17x40x10, przy zdawczej 25x35x7
- wałki: kopniaka + półkięzyc i spręzyne jeżeli nic z tego nie jest zdrowe, wałek zmiany biegów -jeżeli mają wykręcone frezy bo ktoś nie potrafi dopilnować dokręcenia dzwigni (absurd jak dla mnie i niechlujstwo!)
- kosz sprzęgłowy - sprawdzić czy są wcięcia/wybite progi po tarczach wtedy tarcze swobodnie sie nie rozsuwają.
- tarcze sprzęgłowe - gruboś nowych ma wynosić 4,2mm zużycie mie przekracza 0,3mm
- łańcuszek sprzęgłowy - powinien być sztywny, jeżeli róznica jego ugięcie przekracza (góra, dół) 2,5cm nadaje sie do wymiany
- popychacz sprzęgła - krótki dł 4,5cm, kulka ma być okrągłafi 3,16", długi dł 14,5
- sprężynki dociskowe - nowe dł 2,5cm zgniecenie nie powinno jej skrócić o 0,3cm
- skrzynia biegów - już zostawiam Tobie do wgladu, po trybach będzie widać wytarcie i zużycie, też były tematy na forum o wałkach i trybach
i reszta pierdół jakie mógłbym wymieniać ze wspaniałej książki H. Załęskiego "Motocykle WSK", którą polecam(w wersji papieowej) do snu bo na kiblu czytał jej nie będę, z szacunku do autora i wspaniałych maszyn

http://www.wueska.pl/instrukcje/Naprawa ... SKa.pl.pdf << prawy myszy "zapisz jako"
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Witam ponownie,
Panowie rozkęciłem silnik. Szukam cały czas cylindra w oryginale, ale nie jest tak łatwo,,,
Proszę mi powiedzieć czym teraz wyczyścił poszczególne elementy?
Najbardizej zależy mi na deklach i karterach, potem cylider i głowica?
Oraz pozostałe elementy, gaźnik, kopnik, dzwignia zmiany biegów, itd,,,
Jutro postaram się załączyć zdjecia.
Z góry dzieki za pomoc...
Panowie rozkęciłem silnik. Szukam cały czas cylindra w oryginale, ale nie jest tak łatwo,,,
Proszę mi powiedzieć czym teraz wyczyścił poszczególne elementy?
Najbardizej zależy mi na deklach i karterach, potem cylider i głowica?
Oraz pozostałe elementy, gaźnik, kopnik, dzwignia zmiany biegów, itd,,,
Jutro postaram się załączyć zdjecia.
Z góry dzieki za pomoc...
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-02-19, 10:25
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Dekle i kartery oddaj do szkielkowania, kopnik i dzeignia zmiany biegow do chromu, lub ocynku. Cylinder do piaskowania i czarnym lakierem zaroodpornym(jesli bedzie zeliwny). Gaznik tez oddaj do szkielkowania, lub polerki. Glowica do szkielka;)
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Na allegro przewaliło się ostatnio parę sztuk, wczoraj poszedł za 56, na tablicy gość ma (miał) z wszystkimi żeberkami po 20 zł... Szukaj a znajdziesz.piotr_125 pisze:Szukam cały czas cylindra w oryginale, ale nie jest tak łatwo,,,
- Kondziu
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984) - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Łukasz S. tylko żeby to były jeszcze nominały.
PS ja ostatnio wyrwałem nominał z całymi żeberkami za 20 zł
PS ja ostatnio wyrwałem nominał z całymi żeberkami za 20 zł

"Nie ma Boga jest motór"
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Witam,
Panowie co powiecie o łańcuszku, czy jest do wymiany? Ugięcie nie jest duże, stan wizualny oceniam jako dobry.
Odnośnie cylindra, myślałem ze zakup pójdzie super szybko, a to nie jest takie proste.
Rozmawiałem z jednym człowiekeim i doradzał mi kupić nominał ALMOTA żeliwny- komplet z tłokiem i pierścionkami i nie bawić się w szlify.
Panowie co powiecie o łańcuszku, czy jest do wymiany? Ugięcie nie jest duże, stan wizualny oceniam jako dobry.
Odnośnie cylindra, myślałem ze zakup pójdzie super szybko, a to nie jest takie proste.
Rozmawiałem z jednym człowiekeim i doradzał mi kupić nominał ALMOTA żeliwny- komplet z tłokiem i pierścionkami i nie bawić się w szlify.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
wygląda ok ale
"- łańcuszek sprzęgłowy - powinien być sztywny, jeżeli róznica jego ugięcie przekracza (góra, dół) 2,5cm nadaje sie do wymiany"
ściagnij pdfa ksiazki i tam jest rysunek jak to zmierzyć
"- łańcuszek sprzęgłowy - powinien być sztywny, jeżeli róznica jego ugięcie przekracza (góra, dół) 2,5cm nadaje sie do wymiany"
ściagnij pdfa ksiazki i tam jest rysunek jak to zmierzyć
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
To zmień to słowo na "r" w twoim tytule, bo już zaczynasz odwalać lipę, ale skoro chcesz się sam na swojej skórze przekonać to proszę bardzo.piotr_125 pisze: Rozmawiałem z jednym człowiekeim i doradzał mi kupić nominał ALMOTA żeliwny- komplet z tłokiem i pierścionkami i nie bawić się w szlify.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
też kiedyś chciałem zakupić nowy cylinder ale po przeczytaniu wielu opini doszedłem do wniosku że nie warto... Dorwałem uzywany nominał z epoki i do tego kupiłem tłok gorzyce i to razem zmontuje. Szukaj cierpliwie na allegro, masz czas przecież do sezonu masz sporo czasu
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-12-26, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Witam,
Panowie co powiecie o takich łożyskach, przymierzam się do zakupu. Kolega podesłał mi kilka ciekawych sklepów.
http://www.sklep.cx.pl/Search/SearchRes ... 3god7y8AWg
http://www.contakt.pl/oysko-kulkowe-620 ... -6623.html
http://www.suprabike.pl/pl/p/Lozysko-6203-C3/2168
http://www.motofree.pl/pl/p/LOZYSKO-620 ... KOMAR/1320
A może polecacie zakupy w jakimś sprawdzonym sklepie?
Panowie co powiecie o takich łożyskach, przymierzam się do zakupu. Kolega podesłał mi kilka ciekawych sklepów.
http://www.sklep.cx.pl/Search/SearchRes ... 3god7y8AWg
http://www.contakt.pl/oysko-kulkowe-620 ... -6623.html
http://www.suprabike.pl/pl/p/Lozysko-6203-C3/2168
http://www.motofree.pl/pl/p/LOZYSKO-620 ... KOMAR/1320
A może polecacie zakupy w jakimś sprawdzonym sklepie?
- Jakub
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Pamiętaj jeżeli kupujesz łożyska do silnika to zdejmij te osłonki ----> wiem że pewnie każdy to wie ale wolę napisać dla potomnych
Taka krótka ale trafna wypowiedz na temat łożysk


Savier pisze:E tam, daj jakieś tańsze te łożyska, choćby PPL czy coś. Szczerze mówiąc to w tym silniku i tak padnie coś prędzej od łożysk, że będziesz musiał rozebrać kartery i ani to wymieniać, bo ładne, ani zostawiać...
Taka krótka ale trafna wypowiedz na temat łożysk



Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Widzę, że ostra redukcja kosztów.... Weź chociaż PPL jak już tak Cię drze.
- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
PPL to gówno.
Lepiej już FŁT tam zaaplikować.
Lepiej już FŁT tam zaaplikować.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Na pewno będzie lepsze PPL niż CX.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 1985 - renowacja - Piotr
Lepiej to zapakować tam markowe łożyska, ale widać, że kolega nie bardzo chce wydawać na nie kasę, więc podałem mniejsze zło, możesz swoje opinie wyrażać trochę delikatniej...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości