Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Witam jestem posiadaczem wsk-i lelek rocznik 77 czyli ostatniego roku produkcji .Wske kupiłem od starszego pana lubującego się w rozbrajaniu motocykli i gubieniu części . Wsk kupiona za 300 zl z dużymi brakami m.in loga,kedra,konsola,siedzenie iboczki.Ciężko było zdobyć te częsci lecz się udało najważniejsze że wsk posiadała przednie zawieszenie tlumik z osłonami i kierownice czyli najpotrzebniejsze rzeczy .
Wsk oryginalnie byla pomarańczowa lecz pomarańcz jest zbyt monotonny dlatego postanowiłem pomalować ja na kolor żółty w jakim wychodziły wski numer lakieru to l79 i nie jest to kolor yellow bahama jak sądzą inni
wsk na dzien dzisiejszy wyglada tak :
Oczywiscie renowacja pelen profesjonalizm każdy detal musi byc zrobiony lecz nie lubie komentarzy typu : To nie jest w oryginale (np zmiane zabezpieczenia z farby lub ocynku na chrom) Każdy motocykl musi byc poprawiony po fabryce bo jesli ktos maluje bez podkladu emalią jak w oryginale no to zwracam honor
Niektóre elementy wski są juz gotowe np tlumik w ktorym bylo dużo roboty np pospawanie go na łączeniach i dorobienie koncówki nie ma po tym śladu a koncówka jest mocniejsza .
Osłony zostały pochromowane a tłumik wypiaskowany i pomalowany proszkowo
Sciągnięty bak i dokupione boczki :
wyczyszczone :
I oddane do malowania baza l79 plus bezbarwny
Gotowa odnowiona kedra :
Zawieszenie niestety bylo tak zniszczone ze trzeba robic wszystko od nowa w tym regeneracja szpilek :
nowe tulejki oryginal :
dolne golenie zostaly wychromowane a lagi czyli czesc ruchoma wysłane do prostowania i pokrycia ich chromem technicznym
Inne elementy jak kierownica mocowania itp. mam juz pochromowane lecz musze zrobic im zdjęcia .Niestety Rama jest tak zniszczona i pokrzywiona że musialem kupic nową też rocznik 77 z doskonałą i czytelną tabliczka znamionową
Wsk oryginalnie byla pomarańczowa lecz pomarańcz jest zbyt monotonny dlatego postanowiłem pomalować ja na kolor żółty w jakim wychodziły wski numer lakieru to l79 i nie jest to kolor yellow bahama jak sądzą inni
wsk na dzien dzisiejszy wyglada tak :
Oczywiscie renowacja pelen profesjonalizm każdy detal musi byc zrobiony lecz nie lubie komentarzy typu : To nie jest w oryginale (np zmiane zabezpieczenia z farby lub ocynku na chrom) Każdy motocykl musi byc poprawiony po fabryce bo jesli ktos maluje bez podkladu emalią jak w oryginale no to zwracam honor
Niektóre elementy wski są juz gotowe np tlumik w ktorym bylo dużo roboty np pospawanie go na łączeniach i dorobienie koncówki nie ma po tym śladu a koncówka jest mocniejsza .
Osłony zostały pochromowane a tłumik wypiaskowany i pomalowany proszkowo
Sciągnięty bak i dokupione boczki :
wyczyszczone :
I oddane do malowania baza l79 plus bezbarwny
Gotowa odnowiona kedra :
Zawieszenie niestety bylo tak zniszczone ze trzeba robic wszystko od nowa w tym regeneracja szpilek :
nowe tulejki oryginal :
dolne golenie zostaly wychromowane a lagi czyli czesc ruchoma wysłane do prostowania i pokrycia ich chromem technicznym
Inne elementy jak kierownica mocowania itp. mam juz pochromowane lecz musze zrobic im zdjęcia .Niestety Rama jest tak zniszczona i pokrzywiona że musialem kupic nową też rocznik 77 z doskonałą i czytelną tabliczka znamionową
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-01-09, 02:12 przez tomini, łącznie zmieniany 2 razy.
- wafelson
- Posty: 186
- Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
- GG: 7571750
- Moje maszyny: m06b3
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Nie działają zdjęcia.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Powinny juz chodzic na drugim komputerze mam je widoczne
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Drobna sugestia. W języku polskim niektóre literki mają takie kreseczki: ą, ę, ó itp. Używaj polskich liter żeby Twój post reprezentował sobą również profesjonalny poziom
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Posiadam angielski komputer z angielskim systemem operacyjnym,ale żeby zadowolić moderatorów i innych użytkowników lubiących interpunkcję sciągnąłem sobie łatke z polskimi znakami .
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Czy ta odnowa będzie profesjonalna, to IMO okaże się dopiero pod koniec prac....
Jak na razie nieźle Ci idzie
Jak na razie nieźle Ci idzie
- wafelson
- Posty: 186
- Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
- GG: 7571750
- Moje maszyny: m06b3
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Przydałoby się kilka zdjęć ogółu, bo tak to tylko poszczególne elementy widzimy.
Ja bym też chętnie popatrzył na tego charta z pierwszego zdjęcia. On też już po remonocie czy czeka na lepsze czasy?
Ja bym też chętnie popatrzył na tego charta z pierwszego zdjęcia. On też już po remonocie czy czeka na lepsze czasy?
- piotrBe
- Posty: 492
- Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
- GG: 0
- Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059 - Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Nie to że się czepiam, jeżeli robisz wszystko od podstaw. Bak za pięknie przygotowany w środku nie jest, ruda ma impreze na sto dwa. Lepiej go wyczyścić przed malowaniem niż po, bo nie wiem jakim sposobem będziesz go czyścić (chemia czy mechanicznie) a zawsze jest ryzyko że chemia rozpuści lakier lub pukniesz stukniesz i odprysk gotowy na świeżym lakierze
Chemia - fosol itp ale to może inni co tym robili niech się wypowiedzą.
Mechanicznie- drobny żwirek akwariowy, różne gwoździe, ew potłuczone szkło(ja czyściłem szkłem, 3-10 butelek w mak i kilka średnich kawałków i bujanie, wysypałem i kolejna świeża porcja szkła) i machamy na sucho.
Ważne żeby zakręcić wlew i spust. Robota dość wkur** tak jak czyszczenie szprych i nypli, ale pozbywamy się rudej. Później wszystko można wypłukać wodą/Kärcher`em ale od razu trzeba złapać opalarkę lub suszarkę i wysuszyć środek jak skończymy płukać. Po wysuszeniu opukać lekko bak czymś drewnianym/gumowym, bo mogło coś się gdzieś przykleić/zablokować w jakiś zakamarkach i wytrząść pozostałości.
Po takim zabiegu trzeba poświęcić do 2l paliwa i gaziki/okłady z apteki jako filtr. (jak zostanie paliwo to wyjeździsz a gaziki do apteczki)
Na spust założona gaza(spięta gumką czy sznurkiem), by wyłapała syfki przy spuszczaniu paliwa.
Zalewamy bak 0,5L benzyny na dzień dobry, góra dobrze zakręcona, zatkany palcem spust i bujamy by wszędzie doszło paliwo(będzie słychać jak coś zostało). Spuszczać nad miską/garczkiem z odkręconą górą, staraj się by wszystko spłynęło w stronę spustu (najlepiej zrobić wir), jak wsio spłynie to gazik/okład odczepiamy i będziesz widzieć czy coś zostało, zmieniać gazik zależnie od poziomu brudu. Aż do skutku by nic nie zostało.
Samo przepłukanie baku z filtracją jak napisałem wyżej dużo daje po i na sezon.
PS: jak znasz te sposoby to spoko, napisałem bo może ktoś inny z tego skorzysta.
Uaktualniaj uaktualniaj
Chemia - fosol itp ale to może inni co tym robili niech się wypowiedzą.
Mechanicznie- drobny żwirek akwariowy, różne gwoździe, ew potłuczone szkło(ja czyściłem szkłem, 3-10 butelek w mak i kilka średnich kawałków i bujanie, wysypałem i kolejna świeża porcja szkła) i machamy na sucho.
Ważne żeby zakręcić wlew i spust. Robota dość wkur** tak jak czyszczenie szprych i nypli, ale pozbywamy się rudej. Później wszystko można wypłukać wodą/Kärcher`em ale od razu trzeba złapać opalarkę lub suszarkę i wysuszyć środek jak skończymy płukać. Po wysuszeniu opukać lekko bak czymś drewnianym/gumowym, bo mogło coś się gdzieś przykleić/zablokować w jakiś zakamarkach i wytrząść pozostałości.
Po takim zabiegu trzeba poświęcić do 2l paliwa i gaziki/okłady z apteki jako filtr. (jak zostanie paliwo to wyjeździsz a gaziki do apteczki)
Na spust założona gaza(spięta gumką czy sznurkiem), by wyłapała syfki przy spuszczaniu paliwa.
Zalewamy bak 0,5L benzyny na dzień dobry, góra dobrze zakręcona, zatkany palcem spust i bujamy by wszędzie doszło paliwo(będzie słychać jak coś zostało). Spuszczać nad miską/garczkiem z odkręconą górą, staraj się by wszystko spłynęło w stronę spustu (najlepiej zrobić wir), jak wsio spłynie to gazik/okład odczepiamy i będziesz widzieć czy coś zostało, zmieniać gazik zależnie od poziomu brudu. Aż do skutku by nic nie zostało.
Samo przepłukanie baku z filtracją jak napisałem wyżej dużo daje po i na sezon.
PS: jak znasz te sposoby to spoko, napisałem bo może ktoś inny z tego skorzysta.
Uaktualniaj uaktualniaj
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
bak wymień bo masz od zwykłej B3 . Jak ma być profesionalnie to nie może być części z innych modeli !!!
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Bak mialem taki sam oryginalnie z wklejanymi logami rocznik 77 ale byl zniszczony a co do srodka jest on wyczyszony a to co widzisz to nie rdza tylko farba z baku
- tomekb187
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-01-05, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06L 63r
MZ ETZ 250
R1 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Mi też się wydaje że to nie jest bak lelka.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
dzieki wszystkim jestem troszke w kropce ale mam drugi bak zrobie zdjecia i ocenicie czy bedzie sie nadawal
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Regulamin działu
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Lubię skromnych ludzi, będziemy dobrze się dogadywać .
Ładnie idzie, chrom techniczny na lagi zamiast ozdobnego i już masz + . Tak trzymaj.
Ładnie idzie, chrom techniczny na lagi zamiast ozdobnego i już masz + . Tak trzymaj.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
teraz tak potrzebuje niestety bak do mojego lelka jakby ktos mial to prosze PW
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Dodaje zdjecia baku oryginalnego...chyba :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
plus dodatek bizuteria
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
[quote="tomini"]Gotowa odnowiona kedra /quote]
Mogę wiedzieć w jaki sposób odnowiłeś kedrę(jak i czym)?
Mogę wiedzieć w jaki sposób odnowiłeś kedrę(jak i czym)?
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2011-08-19, 22:21
- GG: 0
- Moje maszyny: 13 Pojazdow PRL
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Mycie w detergencie np Ludwik ,Następnie przecieramy smarem silikonowym który odnawia tworzywa sztuczne nie powodując ich zniszczenia np smar firmy technicoll .PS czy to prawidlowy bak ?
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: Wsk lelek 1977r. Profesjonalna odnowa w kazdym calu ;)
Ładnie pracę idą.Jestem ciekaw efektu końcowego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości