Platynki z MZ ETZ w WSK 125
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-06-10, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 / Fiat 126p
- Lokalizacja: Pruchna
- Kontaktowanie:
Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Witam
Jestem zawiedziony jakością teraźniejszych platynek, dlatego postanowiłem poszukać alternatywy.
Do MZ ETZ da rade kupić platynki bdb jakości produkcji MZA.
Gdzieś na jakieś stronie wyczytałem że takowe platynki pasują do WSK.
Próbował już ktoś z was montować takie platynki?
Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny.
Jestem zawiedziony jakością teraźniejszych platynek, dlatego postanowiłem poszukać alternatywy.
Do MZ ETZ da rade kupić platynki bdb jakości produkcji MZA.
Gdzieś na jakieś stronie wyczytałem że takowe platynki pasują do WSK.
Próbował już ktoś z was montować takie platynki?
Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-06-10, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 / Fiat 126p
- Lokalizacja: Pruchna
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Na platynkach sklepowych przejadę 50/70km i regulować na nowo trzeba.
Nad CDI myślałem, ale mam nowy akumulator 6V i szkoda go wywalać.
Nad CDI myślałem, ale mam nowy akumulator 6V i szkoda go wywalać.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
CDI skompletujesz za 160zł na gotowo - warto się męczyć z platynkami? Nie chodzi tylko o koszty, zapłon elektroniczny zapewnia totalną "bezobsługowość", lepsze światła (jak jeździsz dłużej to warto) i silnik IMHO lepiej na takim lekkim kole chodzi. Same plusy
.

-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-06-10, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 / Fiat 126p
- Lokalizacja: Pruchna
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Zapłon CDI mam w planach założyć, jak i również kilka usprawnień.
Ale nie w najbliższym czasie, cienko teraz z funduszami, remontuje Fiata 126p i chwilowo wszystko idzie w niego.
W tej chwili WSK to mój jedyny pojazd na chodzie, tylko te nieszczęsne platynki.
Ale nie w najbliższym czasie, cienko teraz z funduszami, remontuje Fiata 126p i chwilowo wszystko idzie w niego.
W tej chwili WSK to mój jedyny pojazd na chodzie, tylko te nieszczęsne platynki.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Mam nowe prl, jak coś to PW.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Ja tych wsk nie rozumiem. W mz mam platynki rzemiosło i ani myślę przerabiać cokolwiek a w wsk nie da się jeździć. OCB?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
U mnie platyny chodzą w B3, ale i tak będę je zmianiał, bo to zawsze prawie 100% pewność, że wszystko będzie tam cacy
. I nie pierdzielę się z regulacjami
.


-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-09-16, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
WFM M06 - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Ja w swoim zapasowym silniku założyłem platynki od MZ testowałem tylko na wolnych obrotach bo silnik czeka na swoją kolej więc jak się podczas jazdy sprawują to póki co nie mogę powiedzieć.Co do przeróbki to wystarczy wywiercić otwór i go nagwintować pod śrubkę mocującą, nawiercić delikatnie pod ten kołek od platynek i przyciąć też delikatnie blaszkę na platynkach żeby się wszystko zmieściło. Minus jest taki żeby wyregulować przerwę trzeba ściągać za każdym razem magneto. A plus taki, że zawsze można założyć org platynki, nie ingeruje się w ogóle w stare mocowanie.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-06-10, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 / Fiat 126p
- Lokalizacja: Pruchna
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
I na taką odpowiedź czekałem, kupie platynki i założę. Napisze jak się sprawują.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
- Kondziu
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984) - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
"Elprom" Tych jeszcze nie próbowałem ale na dniach będę remontował silnik i prawdopodobnie będą do wymiany platynki więc zamówię te i powiem co i jak .
"Nie ma Boga jest motór"
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
- GG: 26011290
- Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205 - Lokalizacja: Siecie
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
I jak panowie
co warte te Platynki ELPROM?

"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
- Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Dzisiaj założyłem u siebie platynki ELPROM, wykonanie jest duzo lepsze niż w chinczykach, kowadełko jest z grubszej blachy, młoteczek ma lepszą spreżyne i porządnie odlane elementy plastikowe. Jedyną wadą są troche za małe otwory, zarówno w kowadełku, jak i w młoteczku, musiałem je powiększać. Puki co zrobiłem na nich troche ponad 50 km. bez problemu.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
- GG: 26011290
- Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205 - Lokalizacja: Siecie
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Tak jak mówi poprzednik zamówiłem przyszły i od początku byłem prawie zadowolony , mianowicie wystarczyło powiększyć otwory w młoteczku i kowadełku (to samo mówił poprzednik) to chyba przypadłość tych ,,Elpromów" no ale lepszy za mały otwór niż za duży
Po założeniu , ustawieniu zrobiłem dziś ponad 30 km wszystko pięknie, bardzo dobry styk lepsza jakość materiałów . Zobaczymy jak bd dalej no ale jestem dobrej myśli .

"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
I jak spisuje się ten ELPROM, bo na dzień dzisiejszy żadnej alternatywy nie widać.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-07-17, 15:01
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1962, WSK M06 B3 1981
- Lokalizacja: Chojnice/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
Dobrze, na razie około 500 km zrobiłem i nie zaglądałem pod pokrywę, najdłuższa jednorazowa trasa na nich to 100 km.
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: Platynki z MZ ETZ w WSK 125
no to chyba można zaryzykować...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości