Romet Chart 210 1989r. by krycha119

Odpowiedz
Awatar użytkownika
krycha119
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-17, 12:08
GG: 0
Moje maszyny: Romet Pony M3
Romet 50 T-1
Romet Chart 210
Lokalizacja: Chrzanów
Kontaktowanie:

Romet Chart 210 1989r. by krycha119

Post autor: krycha119 » 2013-01-09, 20:45

Witam , chciałbym wam zaprezentować mój 2 motorower , jest nim Romet Chart 210 z 1989 roku. Chart posiada papiery , zakupiłem go za kwotę 300zł, silnik posiadał plomby , przebieg 7000km. Długo myślałem nad Chartem , myślałem czy robić 70cm3 czy nie. Jednak zdecydowałem , że robię Charta na full oryginał z małymi usprawnieniami . Będzie on wykonany lepiej niż 50 T-1 gdyż T-1 była moim pierwszym odrestaurowanym motorowerem. Chart będzie ładniejszy jak i nie będę na nim oszczędzał pieniędzy bo Chart zostaje u mnie na zawsze jak i będzie mnie woził do szkoły :) . Chart oczywiście przejdzie remont generalny silnika jak i ramy. Oczywiście będą chromy , ocynki i tego typu rzeczy . Silnik oczywiście będzie remontowany na oryginalnych nowych zmd częściach. Rama, wahacz, przełączniki kierownicy, mocowania lampy, wydech, blacha siedzenia, półka idą w czarny proszek. Bębny , dekle bębnów , kielichy lag , dolna półka idą tak jak w oryginale w srebrny proszek. Bak, pokrywy schowka będą malowane akrylem+bezbarwny. Silnik jednak nie będzie full oryginał , będzie przerobiona prądnica na 12v/120w przez bigsofta , oczywiście 55w h4 na przód z przerobionym kloszem według poradnika bigsofta :) Okej przejdźmy do rzeczy , łapcie fotki :)
Głowica :D
Obrazek Obrazek
No a tutaj zdjęcia sprzęgła kosza itp
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Sprężynka kosy w stanie bdb , sprężyna kosy też w bdb stanie i zderzak też gites:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Czas na skrzynie biegów , stan bdb jedyne co jest do wymiany to wałek na którym siedzi sprzęgło:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Kartery w stanie bdb i kapy to samo , wszystko idzie do polerowania maszynowo:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Teraz czas pokazać stan aktualny Charta :)
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Foty robione już jak było ciemno dlatego taka jakość. Ogólnie to już części do silnika mam odłożone tutaj lista:
-kabel wysokiego napięcia + kapturek nowe zmd
-wałek kpl na którym siedzi sprzęgło nowy zmd
-zębatka zdawcza 14z nowa zmd
-wkład sprzęgła nowy zmd
-gaźnik bing 1/14/206 + króciec nowe zmd
-cylinder używany bdb stan ale i tak robię szlifa
-tłok szlif 2 + sworzeń+pierścienie i zabezpieczenia nowe zmd
-kosa zmiany biegów nowa zmd
-kopniak nowy zmd
-dźwignia zmiany biegów nowa zmd
-świeca iskra f100 oryginalna nowa
-zębatka mała wału
-i jeszcze jakieś tryby w małej cenie kupiłem nowe zmd na zapas będą
No i oczywiście muszę zakupić łożyska Fag na silnik i jakieś simeringi dobrej firmy.
Tak jak pisałem wcześniej prądnica idzie do przeróbki do bigsofta a także zakupię u niego:
-moduł
-elektroniczny przerywacz kierunkowskazów
A co do braków części z ramy to brak mi tulejek takich gumowych na których siedzi bak i kierunkowskazów, to tyle. A co będę musiał wymienić/zregenerować to na pewno:
-prawy zespół przełączników
-regeneracja licznika
-oczywiście wszystkie łożyska w kołach firmy Fag
-łańcuch+ zębatka tylna na koło
-cała na nowo według oryginału położona elektryka
-tylni błotnik 2 części bo mam popękane
Do chromu pójdzie bagażnik, kierownica, kolanko, dźwignia hamulca, szprychy+nyple. Do ocynku wiadomo jest tego dużo więc nie będę tego wypisał. Mam dużo roboty ale myślę że warto bo mało już jest Chartów. Pozdrawiam
Proszę wejdź w ten link a pomożesz wygrać konto premium: http://www.kinomaniak.tv/pp/krycha911

Awatar użytkownika
kapitan zbik
Posty: 63
Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Romet Chart 210 1989r. by krycha119

Post autor: kapitan zbik » 2013-01-16, 21:38

Chartów faktycznie mało i cieszy każdy kolejny uratowany, remontować zawsze warto, w sensie własnej satysfakcji i spędzenia wolnego czasu bo w sensie finansowym zwykle warto nie jest.
Sam bym chętnie Charta przygarnął do kolekcji, tyle że zwykle albo daleko albo drogo. Może kiedyś się trafi, zobaczymy.
Zastanawia mnie tylko jaki był sens rozbierania u Ciebie tego silnika skoro miał tylko 7k km? Nie lepiej było zrobić remont nadwozia najpierw a silnik jeszcze zostawić na 2-3 sezony?

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Romet Chart 210 1989r. by krycha119

Post autor: krzysiek200 » 2013-01-16, 21:47

Chart - polski Simson jak powiadają nie którzy, piękna baza do remontu, powodzenia w pracach i czekamy na efekt końcowy

Awatar użytkownika
tomekb187
Posty: 76
Rejestracja: 2012-01-05, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06L 63r
MZ ETZ 250
R1
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Romet Chart 210 1989r. by krycha119

Post autor: tomekb187 » 2013-01-16, 23:03

Ja bym silnika nie tykał jak miał plomby... wiesz jaki rarytas :P

Awatar użytkownika
Zloty52
Posty: 104
Rejestracja: 2012-11-18, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: Romet ogar| Jawa mustang|Komar Sport| WSK 125|
WSK 175
Lokalizacja: Proszowice koło Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Romet Chart 210 1989r. by krycha119

Post autor: Zloty52 » 2013-01-17, 11:15

Świetny chart. Sam mogłem mieć takiego niestety wybrałem simsona. Powodzenia.

Awatar użytkownika
krycha119
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-17, 12:08
GG: 0
Moje maszyny: Romet Pony M3
Romet 50 T-1
Romet Chart 210
Lokalizacja: Chrzanów
Kontaktowanie:

Re: Romet Chart 210 1989r. by krycha119

Post autor: krycha119 » 2013-01-21, 22:48

Silnik musiałem rozebrać bo nie było kompresji. Gdy wyciągłem cylinder normalnie się załamałem... tłok był tak zmasakrowany że szok , nie było w ogóle zabezpieczeń, krzywy korbowód, normalnie masakra. Czego się tu spodziewać , kupiłem go od takie młodego człowieka który jest rok straszy ode mnie , ma 17 lat i go katował albo po prostu go chyba zatarł , albo zabezpieczenia wypadły, nie wiem.
Proszę wejdź w ten link a pomożesz wygrać konto premium: http://www.kinomaniak.tv/pp/krycha911

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość