-
Rafal82r70r
- Posty: 74
- Rejestracja: 2010-11-01, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK mo6 B3 82r. WSK mo6 B1 70r.
Jawa Ts 350 89r
- Lokalizacja: Gostyń w wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Rafal82r70r » 2013-01-11, 13:49
Przednie zawieszenie już powoli wymaga regeneracji,olej jeszcze się nie pokazał ale czuć że jest już troszkę wysłużone więc w następnej kolejności właśnie tym się będę zajmował.A co do osłon gumowych jedna strona posiada pęknięcie.
Inaczej sprawa ma się do tylnych amortyzatorów zostały wymienione na nowe

A co do wału cena 250 zł była dość wysoka zwłaszcza że zakład włożył od siebie tylko 2 łożyska znajdujące się pomiędzy kołami wału . więc ich praca to było tylko zamieszczenie tych łożysk w wale no i wymiana łożysk korbowodów no niestety nie przyłożyli się do roboty co doprowadziło że ostatecznie straciłem kartery ,wał, cylindry i tłoki, Tak więc oceniając te straty wolałem odłożyć ten silnik w kąt i kupić inny co było bdb decyzją gdyż udało mi się kupić naminalny silnik którego naprawa polegała na szlifie cylindrów, wymianie tłoków, uszczelniaczy , łożysk i czoła wału bez ingerenci w sam wał którego stan był jeszcze dobry. Teraz tylko żałuję że za pierwszym remontem nie kupiłem poprostu nowego wału bo i tak wyszłoby mnie to taniej niż dwukrotny remont silników ale cóż cieszę sie że chociaż teraz silnik łanie cicho pracuje przez to że zostało wymienione czoło wału które zazwyczaj u jaw jest wysłużone i jest przyczyną głośnej pracy tych silników .
-
kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kapitan zbik » 2013-01-16, 21:24
Jawa ładna do tego czarny kolor najładniejszy. Też mam taką tylko 638-0 (niskie wyfuki).
Gdzie masz do niej gmole? No i siedzenie jak piszą koledzy = wiejski tuning.
Popraw te mankamenty i będzie miodzio.
Co do powtórnego remontu to nic dziwnego, po tym co pisałeś że na zimno pali od 3go co na Jawę jest dobrymi wynikiem i że auto więcej spala to od razu wiadomo że coś nie tak. Palić ma od pierwszego czy zimna czy ciepła, a spalanie jak pisze Wojtek 4 -4,5l.
-
Rafal82r70r
- Posty: 74
- Rejestracja: 2010-11-01, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK mo6 B3 82r. WSK mo6 B1 70r.
Jawa Ts 350 89r
- Lokalizacja: Gostyń w wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Rafal82r70r » 2013-01-17, 23:30
No masz rację teraz na obecnym silniku nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem-pali z pierwszego a po rozgrzaniu to można odpalać ją za pomocą ręki,spalanie też się zmieniło i jeżdżąc według obrotomierza na ekonomy bez problemu mieści się w 4-4,5 litrach.Widocznie zmienił się także dźwięk silnika tzn: pracuję bardzo cicho i bez problemu trzymie wolne obroty te 1000-1100 co nie można było powiedzieć wcześniej. Oczywiście jawa stała się także bardziej dynamiczna a jej v-max teraz wynosi gdzieś 140 km/h .
Mój model to 638-1tak jak wspomniałeś od modelu 638-0 różni ją uniesienie wydechów ale to chyba jedyna różnica.Co do koloru to też mi przypadł do gustu na mojej jawie jest jeszcze oryginalny lakier w bdb stanie.
Gmole przepadły niestety poprzedniemu właścicielowi teraz został tylko jeden lewy tylny uchwyt- w planach jest kupno kompletu nowych ale to nie teraz.
-
auriol77
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: auriol77 » 2013-01-18, 19:48
Gmole to wiocha wg. mnie i w życiu bym nie szpecił nimi jawy. Spalanie na poziomie 4 litrów wsadziłbym między bajki. 4.5-5 litrów minimalnie już bardziej ,ale średnio jest to 5-6 litrów no chyba ,że ktoś jeździ non stop jak dziadziuś. No i dobrze ,że pozbyłeś się tej paskudnej owiewki ala tiger.
-
FNX
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-01-05, 13:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '75
- Lokalizacja: Białobrzegi
-
Kontaktowanie:
Post
autor: FNX » 2013-01-19, 20:55
auriol77 pisze:Gmole to wiocha wg. mnie i w życiu bym nie szpecił nimi jawy
Gmole w TSkach montowano fabrycznie więc nie wiem czemu uważasz to za wiochę. Moim zdaniem dodają "rasowości" motocyklowi.
-
Rafal82r70r
- Posty: 74
- Rejestracja: 2010-11-01, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK mo6 B3 82r. WSK mo6 B1 70r.
Jawa Ts 350 89r
- Lokalizacja: Gostyń w wlkp.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Rafal82r70r » 2013-01-19, 22:40
Gmole bardzo ładnie wyglądają na motocyklu i napewno nie są wiochą no i sprawiają że motocykl jest bezpieczniejszy -przy wywrotkach nie połamiesz sobie nóg . A co do spalania to napisałem przecież że wynosi 4-4,5 litra przy jeździe według obrotomierza na ekonomy czyli mniej więcej maks. 100km/h może i masz rację trochę jazda po dziadkowemu

W przypadku kręcenia obrotów do 6-7 tys czyli grubo ponad czerwoną kreskę na obrotomierzu spalanie też bardzo wzrośnie a prędkość wyniesie wtedy ok 140km/h.
-
kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kapitan zbik » 2013-01-20, 17:50
O skuteczności Gmoli przekonałem się kilka miesięcy temu - pani w Mikrze podjęła ambitny manewr wyprzedzenia mnie na łuku drogi po czym gwałtownie skręciła w prawo w boczną ulicę przez co zaczepiła moje przednie koło swoim tylnym prawym i ciągnęła dopóki się nie wywaliłem na lewy bok. Gdyby nie gmole do pewnie skończyłoby się połamaną nogą a tak "tylko" gmol zgięty i lewy kierunek był do wymiany. Tak więc nie czekaj i kupuj w pierwszej kolejności.
-
FNX
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-01-05, 13:56
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '75
- Lokalizacja: Białobrzegi
-
Kontaktowanie:
Post
autor: FNX » 2013-01-20, 22:59
kapitan zbik pisze:O skuteczności Gmoli przekonałem się kilka miesięcy temu [...]
Potwierdzam, kumpel też kiedyś wyrżnął orła i tylko gmole uratowały go od zdarcia skóry do mięsa. A TSka wyjątkowo lubi fikać przy braku wyobraźni.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości