WSK 125 B3 - rekonstrukcja
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Cześć
Mam na imię Sławek i mieszkam w pomorskim, miejscowość Grzybno.
Moim celem jest oczywiści jak najlepsza rekonstrukcja. Nie przeprowadzałem nigdy wcześniej tak głębokiego remontu.
Wiem, czytając forum, że można liczyć na Waszą pomoc. Za wszelkie uwagi, rady będę zobowiązany.
Motor generalnie jest kompletny, z wyjątkiem siedziska.
Dodatkowo karter silnika jest wyszczerbiony, mam na szczęście zapasowe dwa inne.
Proszę Was o radę:
- co dodatkowo sprawdzić , na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem składania silnika ?
- jak dobrze oczyścić silnik, czy polecacie : szkiełkowanie, czy może inną metodę ?
Silnik jest umyty: płynem K2 AKRA oraz ropą .
Mam na imię Sławek i mieszkam w pomorskim, miejscowość Grzybno.
Moim celem jest oczywiści jak najlepsza rekonstrukcja. Nie przeprowadzałem nigdy wcześniej tak głębokiego remontu.
Wiem, czytając forum, że można liczyć na Waszą pomoc. Za wszelkie uwagi, rady będę zobowiązany.
Motor generalnie jest kompletny, z wyjątkiem siedziska.
Dodatkowo karter silnika jest wyszczerbiony, mam na szczęście zapasowe dwa inne.
Proszę Was o radę:
- co dodatkowo sprawdzić , na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem składania silnika ?
- jak dobrze oczyścić silnik, czy polecacie : szkiełkowanie, czy może inną metodę ?
Silnik jest umyty: płynem K2 AKRA oraz ropą .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wÓóCasH
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSk m06 b3
- Lokalizacja: Sidzina
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Sprawdz czy łozyska ciasno siedzą, czy nr na karterach sa te same, ew czy na płaszczyznie styku (karter-dekiel, karter-karter) nie ma jakiejs krzywizyny
Najpopularniejsza chyba najefektywniejsza metoda to szkiełkowanie 


- KonradWSK
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-06-21, 21:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '80
- Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Zwróć szczególną uwagę na to czy karterów nikt nie "otwierał" przecinakiem tam pod cylindrem (miałem okazję zetknąć się z tym problemem). Poza tym to co mówił kolega wyrzej. Swoje myłem samą ropą. Efekt jak dla mnie zadowalający, sam oceń:


A stan początkowy to:



A stan początkowy to:

- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Dużo pracy przed tobą i pieniędzy żeby ją zrobić.Kartery najlepiej szkiełkować(będą lepiej wyglądać jak nowe).
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Podjąłem decyzję i będę szkiełkował kartery, cylinder.
Proszę Was o informację:
- jak zabezpieczyć dobrze gwinty i miejsce na łożysko ?
- dekle pewnie tylko ładnie i pięknie z polerować ? ( szkoda aby utraciły pewien połysk )
Proszę Was o informację:
- jak zabezpieczyć dobrze gwinty i miejsce na łożysko ?
- dekle pewnie tylko ładnie i pięknie z polerować ? ( szkoda aby utraciły pewien połysk )
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Z tego co widze to w ***zajeb*** stanie sa te kartery. Ladnie je wyczysciles wiec ja nie widze sensu szkielkowac chyba ze czegos nie widac. Originalne kartery maja pewien polysk ktory po szkielkowaniu znika.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Niedźwiedziu silnik który przedstawiłem na wcześniejszym zdjęciu, to ten który jest wyszczerbiony.
Dostałem od kolegi dwa inne, poniżej właśnie ten który ma chodzić w motorze.
Mimo umycia go w ropie, AKRA + karcher jego wygląd jest mało ciekawy.
Dzisiaj zawożę go na 19:00 do szkiełkowania.
Zastanawia mnie tylko czy szkiełkować dekle. Myslę żeby je z polerować (hmm....
)


Za prezentuję Wam efekt po szkiełkowaniu.
Dostałem od kolegi dwa inne, poniżej właśnie ten który ma chodzić w motorze.
Mimo umycia go w ropie, AKRA + karcher jego wygląd jest mało ciekawy.
Dzisiaj zawożę go na 19:00 do szkiełkowania.
Zastanawia mnie tylko czy szkiełkować dekle. Myslę żeby je z polerować (hmm....



Za prezentuję Wam efekt po szkiełkowaniu.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Kartery i głowicę wyszkiełkuj, a pokrywy wypoleruj, będzie mioodzio.
Tak jak tu: http://img441.imageshack.us/img441/7192 ... 060012.jpg
Tak jak tu: http://img441.imageshack.us/img441/7192 ... 060012.jpg
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
O taki efekt, który przedstawiłeś właśnie mi chodzi. Wielkie dzięki !!
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
I jeszcze cylinder pomaluj(żaroodpornym).
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Jestem pełen podziwu jaki efekt dało szkiełkowanie.
Silnik będzie wyglądał pięknie. Jutro wkleję zdjęcia.
Silnik będzie wyglądał pięknie. Jutro wkleję zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 11:03 przez Slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Masz już kartery u siebie? Dodaj zdjęcia 

-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Dobry materiał na odbudowę, ale czeka Cie dużo pracy. Wsk ma papiery?
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Witam , proszę jak obiecywałem :
Właśnie nie wiem jak uda się go zarejestrować. Nie możemy odnaleźć dokumentów. Znam numer rejestracyjny, ramy, silnika i może uda się uzyskać z komunikacji jakieś dokumenty o tym, że został on 20 lat temu wyrejestrowany.
Na tej podstawie coś dalej robić.
W każdym razie motor będzie "odpicowany".
Seba_830Właśnie nie wiem jak uda się go zarejestrować. Nie możemy odnaleźć dokumentów. Znam numer rejestracyjny, ramy, silnika i może uda się uzyskać z komunikacji jakieś dokumenty o tym, że został on 20 lat temu wyrejestrowany.
Na tej podstawie coś dalej robić.
W każdym razie motor będzie "odpicowany".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wÓóCasH
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSk m06 b3
- Lokalizacja: Sidzina
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Na to że w komunikacji Ci pomogą, to ja bym nie liczył
A kartery ładnie sie błyszcza 


-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2012-06-09, 19:13
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1985
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
CDI bedzie? 

-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Macie może jakiś fajny schemat budowy silnika WSK 125.
Mogę Was prosić o przesłanie na pw lub maila.
...... o CDI to się na razie nie wypowiadam , mało o tym jeszcze wiem.
Mogę Was prosić o przesłanie na pw lub maila.
...... o CDI to się na razie nie wypowiadam , mało o tym jeszcze wiem.
- KonradWSK
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-06-21, 21:31
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '80
- Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
Jeżeli chodzi o wszelkie schematy to polecam
viewtopic.php?f=123&t=10486#p526137
lub
viewtopic.php?f=124&t=10040#p532012
viewtopic.php?f=123&t=10486#p526137
lub
viewtopic.php?f=124&t=10040#p532012
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
cześć
Byłem zmuszony kupić nowy wał silnika.
Co się okazuje , po rozpakowaniu w domu widzę że jest pewne niewielkie przesunięcie dwóch jego połówek. Zdjęcie tego nie ukazuje. Przesunięcie jest ok 2 mm .
CZY TO ABY POPRAWNE WYKONANIE
Byłem zmuszony kupić nowy wał silnika.
Co się okazuje , po rozpakowaniu w domu widzę że jest pewne niewielkie przesunięcie dwóch jego połówek. Zdjęcie tego nie ukazuje. Przesunięcie jest ok 2 mm .
CZY TO ABY POPRAWNE WYKONANIE

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wÓóCasH
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSk m06 b3
- Lokalizacja: Sidzina
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja
W oryginalnych wałach to przesuniecie było znacznie wieksze, było juz kilka tematów na forum o tym 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości