rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Tematy nie pasujące do pozostalych dzialów
Odpowiedz
Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: mundy1 » 2013-02-05, 19:50

Witam , czy ktos orientuje sie ile obecnie wyniosą w przybliżeniu koszty rej motocykla pierwszy raz w kraju i jakie dokumenty potrzebuję.

Z moich info wynika, ze jesli pojazd nie był jeszcze rejestrowany to w WK zarządają :
-rachunek kupna
-świadectwo homologacji .

Chodzi o motocykl SHL gazela. Moja ma obciety róg. Czyli wchodzi w grę rej na zabytek. Koszt ok 600-700 zeta. Zastanwiam sie czy kupno np nowej ramy od shl (koszt ok 300zł ) , ktora posiada tylko metke producenta (nie ma rachunku zakupu , ani papierka od homologacji), jest opłacalne. Bo jeśli taka nowa rama "bez papieru" też jedynie jako zabytek daje możliwość rejestracji , to raczej to taniej nie będzie.

Na zabytkowe auto rejestrowane po raz pierwszy w kraju to dochodzi oplata recyklingowa ok 500 zeta , nie wiem jakw przypadku jednośladu.

Konfiguracja nowka rama ale tylko z metka producenta ... +uzywany silnik ...

Jak ktoś ma świeże info , to było by fajnie , bo znajduje same mało aktualne dane.

Awatar użytkownika
wÓóCasH
Posty: 100
Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
GG: 0
Moje maszyny: WSk m06 b3
Lokalizacja: Sidzina
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: wÓóCasH » 2013-02-05, 20:06

Rejestrujac motocykl pierwsy raz w kraju(sprowadzony)trzeba
-zrobic przeglad zerowy-64zł
-pzetłumaczyć umowe kupna sprzedazy, dowód rej- jakieś 150zł
-zamiast opłaty recyklingowej płaci sie podatek od tego, ze nie trzeba tej opłaty płacić (chyba jakieś 60zł)
-i koszty normalnej rejestracji +/- 150zł i ubezpieczenie

mam nadzieje ze o coś takiego chodziło? :)

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: mundy1 » 2013-02-06, 00:03

U mnie tłumaczeń nie było by , ponieważ pojazd nie jest sprowadzany zza granicy.

Rama nowa nigdy nie rejestrowana zakupiona w prl , ale jedyny dokument na ta ramę to metka producenta.. :-/ Nie majac rachunku zakupu wg mnie nie da rady napisac umowy z kim kimkolwiek, no bo tamta osoba z kolei nie ma podkładki , ze zakupiła legalnie. Homologacje można by pominąć ( w sensie rejestracji cos jak rejestracja na sam-a)... ALe jak rachunkiem>?

A moze przeło by cos w stylu, ze osoba od kotnej kupiłem rame , napisala by odręcznie (łacznie z nr dowodu osobistego) takie zaświadczenie w stylu, ze nabyła legalnie , a rachunek zakupu zaginął pod wpływem czasu. czy tam przeprowadzki (tutaj w miarę logiczny powód..)..

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: AudioBas » 2013-02-06, 01:55

Lepiej jakby jakiś autoszrot lub podobna osoba wystawiła fakturę sprzedaży ramy :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Lucky
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-23, 16:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: Lucky » 2013-03-03, 20:29

Ja teoretycznie jestem w lepszej sytuacji bo upolowałem nową ramę z dowodem zakupu i ciągłością umów k-s, oczywiście nigdy nie rejestrowaną. Niby wszystko super ale zastanawiam się czy dla WK "rama" to aby na pewno to samo co "pojazd" i czy nie będą robić kłopotu. Szczególnie, że kategoria "składak" już dawno nie funkcjonuje.
Osobna sprawa to świadectwo homologacji - mimo kilkugodzinnego googlania dalej nie wiem czym to się je, czy w tym konkretnym wypadku będzie wymagane i ewentualnie jak je uzyskać... Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
To nieważne! Ważne jest przestrzeganie przepisów BHP, zwłaszcza na kolei!

Lucky
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-23, 16:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: Lucky » 2013-03-04, 21:22

Nie żebym miał schizofreniczny zwyczaj samemu sobie odpowiadać, ale może komuś przydadzą się wyniki mojej grzebaniny w ustawach. Nie ma tu nic odkrywczego ani niedostępnego w googlach, ale po co ktoś jeszcze ma niepotrzebnie marnować czas przy kompie. Sporo pewnie jest i na forum ale chciałem to zebrać do kupy. Rzecz się tyczy - jak wyżej - rejestracji nowej, nigdy nie zgłoszonej w WK ramy. Otóż z przepisów wynika, że nie ma możliwości zarejestrowania takiej ramy / złożonego na niej motocykla na białe blachy, a tylko na zabytek.

1. Czy rama to pojazd? Myślę, że w tym wypadku co urząd to zwyczaj, ale jeśli zechce odmówić białych blach to ma podstawę prawną:
Ustawa Prawo o ruchu drogowym art.75 pkt.3
Zabrania się rejestracji pojazdu złożonego poza wytwórnią, z wyjątkiem pojazdu marki „SAM” oraz pojazdu zabytkowego.

2. Czy można zarejestrować pojazd z silnikiem dwusuwowym?
Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)
3. Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy.
4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 r. i pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 30 kwietnia 1993 r.

I w tymże rozporządzeniu o zabytkach ani słowa... W sumie nic na ten temat nie mogę znaleźć, a wątpię żeby nie było jakiegoś wyłączenia dla pojazdów zabytkowych.

3. Homologacja:
Prawo o ruchu drogowym
Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju
lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu....
bla, bla bla... sporo tego ale istotny jest punkt:
17. Przepisy ust. 1–16 nie dotyczą pojazdu:
1) zabytkowego;


4. Własność - jedynie w przypadku ramy bez dowodu zakupu - tak jak u Kolegi od SHLki:
Prawo o ruchu drogowym
Art. 72. 2b. W przypadku pojazdu zabytkowego, zamiast dowodu rejestracyjnego, dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu
rejestracyjnego.

Tyle, że w żaden sposób nie rozwiązuje to sprawy własności, którą i tak trzeba udowodnić. Obawiam się, że wszystkie "można na żółte blachy" w opisach aukcji motocykli bez kwitów, to jeden wielki wał.

5. Rama / motocykl był wcześniej rejestrowany ale został wyrejestrowany:
Prawo o ruchu drogowym
Art. 79. 4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1) odzyskanego po kradzieży;
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne
znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;


Czyli teoretycznie tylko zabytek albo opinia na unikat. Rzecz w tym, że wyrejestrowanie pojazdu, jeśli nastąpiło przed bodaj przed 1997, odbyło się w oparciu o poprzednio obowiązujące przepisy. Ale ten wątek już wyczerpano w innym temacie:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=93 ... 8&start=50

Na koniec coś co było już sto razy ale dobrze puentuje całokształt:

Pojazd zabytkowy:
Prawo o ruchu drogowym
Art. 2. 39. pojazd zabytkowy - pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami;

Pojazd historyczny:
Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.  
Art 2 ust. 11 pojazd historyczny: 
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym, 
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach, 
c) pojazd mający co najmniej 40 lat, 
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; 


Podaje to dlatego, że nie raz spotkałem się z definicją, że 40 latek stuknęło, to z automatu mamy zabytek... Owszem, ale tylko w kwestii ubezpieczeń bo przy rejestracji nijak nie idzie tego zastosować.

Żaden ze mnie prawnik ani znawca, więc jest spora szansa, że coś pominąłem albo źle zinterpretowałem. W związku z tym wszelkie korekty mile widziane.
Pozdrawiam!
To nieważne! Ważne jest przestrzeganie przepisów BHP, zwłaszcza na kolei!

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: mundy1 » 2013-03-05, 02:09

Zabrania się rejestracji pojazdu złożonego poza wytwórnią, z wyjątkiem pojazdu marki „SAM” oraz pojazdu zabytkowego
No wlaśnie co dalej jesli chcemy rejestrowac SAM-a. Czy rama bedaca uzyta do budowy SAM-a musi miec udokumentowaną własność oraz historię właścicieli? Bo homologację to tak jak w przypadku przyczep podbijaja na badaniu tech , nr ramy i tabliczke znamionową też dostajesz inną niz oryginal.

Lucky
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-23, 16:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: Lucky » 2013-03-05, 10:20

Homologacja producenta nie jest potrzebna. Pewnie załatwia się to jakoś inaczej przy okazji przeglądu... nie wiem.

17. Przepisy ust. 1-16 (Art. 68) nie dotyczą pojazdu:
1) zabytkowego;
2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako ,,SAM";

Rama powinna być Twojej konstrukcji więc może faktycznie nie potrzeba na nią kwitów...
To nieważne! Ważne jest przestrzeganie przepisów BHP, zwłaszcza na kolei!

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: mundy1 » 2013-03-05, 21:12

No to jest jakaś droga.. Przeciez przyczepe poczynając od ramy konstruujesz samodzielnie i tj wszytko rejestrowane jako SAM. Na badaniu tech przyczepiają CI tabliczke oraz nabijaja nr.. W przypadku gdy tj motocykl i rama jest bez kwitow , ale powiesz , ze np dospawałeś tam wspornik , no to juz można okreslic jako calosc własną konstrukcja ( w ramach produkcji fabrycznej nie mozna zmieniac niczego samodzielnie -jest od tego adnotacja prawna na 100%).

Lucky
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-23, 16:37
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: rejestracja motocykla pierwszy raz w kraju

Post autor: Lucky » 2013-03-05, 22:35

Wszystko super, tyle że prawdopodobnie spełnienie wszystkich wymogów będzie Cię kosztowało więcej czasu, nerwów i pieniędzy niż kupienie ramy z kwitami. Na allegro dopiero co poszła rama z papierem do SHL za jakieś 600 i myślę, że to raczej drogo było. Była też rama z kwitami do Gazeli za 300, tyle że bez umów i gość jej za cholerę nie mógł sprzedać. Ogólnie z SHL jest chyba jeszcze większa bida w tym temacie niż z WSK dwuramówką, co nie znaczy, że nic się nigdy nie trafi. Trzeba tylko cierpliwie wertować ogłoszenia... A przynajmniej ja tak sobie wmawiam od dwóch tygodni;) Same kwity pewnie dorwiesz jeszcze taniej, chociaż osobiście miałbym pewne obawy czy te numery nie wypłyną z "zaginioną" ramą, którą ktoś kiedyś spróbuje zalegalizować.
To nieważne! Ważne jest przestrzeganie przepisów BHP, zwłaszcza na kolei!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości