CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: 125 arek » 2013-03-16, 12:13

U mnie to wygląda tak że tokarz weźmie mi 5 - 10 zł za toczenie stożka +15-20 zł za podstawkę więc zastanawiam się nad sensem poszukiwań , pytałem dlatego że nie chciałem utopić kasy w coś co nie pasuje ,ale skoro po przetoczeniu podstawki i magneta do 3xg
może pasować to chyba wezmę taki , zostały mi jeszcze dwa sklepy do odwiedzenia ciekawe co mi tam powiedzą , szykujemy moto z shlmatis do sezonu więc będę robił dwa takie zapłony .
Cieszy mnie fakt wytrzymałości cdi i brak potrzeby akumulatora do zapłonu no i ta prądnica dochodząca do 90w jest idealną alternatywą .
Mam pytanie tylko czy nie będzie znacznego spadku momentu obrotowego lub zmiany charakterystyki silnika , jak z tym jest po założeniu odczuwacie jakieś różnice ??
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2013-03-16, 15:43

Trochę jeździłem na różnych maszynach z CDI i powiem Ci szczerze, że w naszym użytkowaniu zmiana (jeżeli jakakolwiek wystąpi) będzie na lepsze. O wiele równiejsza i pewniejsza praca, nie ma jakiś "uciekających" suwów czy nierównomiernej pracy. Magneto jest o wiele mniejsze i bez bicia, więc i całość chodzi "po ludzku".
Oczywiście nikt nie powie Ci jak zmienił się moment, wykresy itd. ale możemy opisać nasze odczucia ;-)

mateusz29-90
Posty: 25
Rejestracja: 2011-09-20, 17:09
GG: 0
Moje maszyny: mz 250, wsk 125, jawka 50 mustang!!
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: mateusz29-90 » 2013-03-16, 20:09

mam takie pytanie w sprawie cdi, przejechałem na cdi z 300km, ostatnio 2 dni temu odpalałem wsk i normalnie paliła z kopa, a dzisiaj przychodzę do garażu i nie ma iskry . wszystko dobrze ustawione, kable też ok. Czy moduł 2t mógł się zepsuć przez minusową temperaturę, bo w garażu nie jest zbyt ciepło a ostatnio mogło być -20 stopni??

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2013-03-16, 21:32

Nie temperatura nie ma znaczenia....

Zmierz oporność cewki zasilającej CDI.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

final

Re: CDI W WSK 125

Post autor: final » 2013-03-18, 02:57

Audio ja akurat przetaczam ^^ swoje mam . Jak nie ma iskry w cdi ( a była) to przyczyny mogą być następujące:
-trefna świeca (rzadko) Rada: wsadzić palec w fajkę :evil:
-trefna fajka (rzadko) Rada: wsadzić Pale w cewke :evil:
-trefny moduł (średnio-często) Rada: Wsadzić Palec W :evil: Dupe :evil:
-trefny iskrownik (od b.rzadko do bardzo często w zależności od iskrownika) Rada : Sprawdzić cewkę wysokiego napięcia
-trefny impulsator (baaaaaardzo rzadko) Rada :sprawdz oporność kup nowy to tylko dyszka
Oczywiście dochodzą takie przypadłości jak łapanie masy przez moduł czy przebicie na kablach wn.

mati9812
Posty: 27
Rejestracja: 2012-11-04, 11:46
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125/4/2 Membran
Lokalizacja: Ropczyce

Re: CDI W WSK 125

Post autor: mati9812 » 2013-03-18, 13:15

Ja poszedłem do sklepu i wziołem pierwszy lepszy zapłon do 2t z półki. Po przyjechaniu do domu okazało się że pasuje bez problemu na czop wału. Oznaczenia SS CFW90 mahgneto wazy 600g.
http://p1.bikepics.com/2012%5C10%5C30%5 ... 8-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C09%5 ... 9-full.jpg
Podstawka była staczana o chyba 4mm.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Łukasz S. » 2013-03-18, 15:53

U mnie to samo magneto nie siada tak głęboko ;-)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

final

Re: CDI W WSK 125

Post autor: final » 2013-03-18, 19:18

Co do zapłonu ostatnio wpadłem na iście szatański genialny pomysł. Aby tak jak w sokole zamontować regulator zapłonu w rączce. Plan już jest jak będzie ciepło będą testy.

Piotrek25
Posty: 55
Rejestracja: 2012-10-14, 20:54
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 Kos
Lokalizacja: skierniewice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Piotrek25 » 2013-03-22, 16:31

Audio, takie pytanie. Czy mógłbyś opisać tę swoją przeróbke prądnicy (jak to zrobić), jak gdzieś Twój post wyczytałem, co masz pociągnięte wszystko z akumulatora i przy wolnych obrotach nawet ładuje dobrze pod obciążeniem, bo myślę, żeby coś takiego zrobić...
Rozumiem, że dobry regultor to podstawa, ale właśnie jak z prądnicą sobie poradziłeś, bo w sumie to tam nie ma dużo zabawy...
Sorry, że Cię męczę, ale dopiero rozkminiam elektrykę. Pozdr.
Ewentualnie ktoś inny jak wie o co chodzi, to mógłby napisać w paru zdaniach. Dzięki.

Awatar użytkownika
salf
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
Moje maszyny: WSK 125 B3
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: salf » 2013-03-22, 20:28

Witam, buduję zapłon CDI do mojej WSKi 125.

Inspiracją były zdjęcia kolegi AudioBas.

Jako że nigdzie nie znalazłem wymiarów tarczy mocującej sam takową zaprojektowałem. Dodatkowo zaprojektowałem tuleję dystansującą i centrującą stator.

W moim przypadku stożek koła magnesowego (CFW90-YX) trzeba było przetoczyć o 1mm. Kąt stożka to 5,5-6 stopni.

Tarczę należy dostosować do karteru (miejsce zębatki napędowej) oraz wybranie pod wystającą cewkę zapłonu statora.

Mam nadzieję, że zamieszczone zdjęcia rysunków komuś się przydadzą. Zastrzegam jednak, że każda chińska część może się znacznie różnić wymiarami i nie musi pasować do elementów przedstawionych na rysunkach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
salf
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
Moje maszyny: WSK 125 B3
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: salf » 2013-03-22, 20:43

Zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mateusz29-90
Posty: 25
Rejestracja: 2011-09-20, 17:09
GG: 0
Moje maszyny: mz 250, wsk 125, jawka 50 mustang!!
Lokalizacja: polska
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: mateusz29-90 » 2013-03-22, 21:18

ile Cię wyniósł koszt tej podstawki ze zdjęcia, mnie wkurzyła ta oryginalna podstawka, ta twoja fajnie wygląda, widać że ta tuleja przypomina tą z chińskiej podstawki, może sobie bym też taką zrobił haha :lol:

Awatar użytkownika
salf
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
Moje maszyny: WSK 125 B3
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: salf » 2013-03-22, 21:31

Podstawka jest z płyty aluminiowej 12mm za około 25 zł a tulejka z wałka aluminiowego fi 30 który kosztował 2 zł.
Tokarz cenił robotę na 60 zł ale mi zrobił to znajomy za flaszeczkę ;-)

Awatar użytkownika
adamson
Posty: 49
Rejestracja: 2012-08-20, 16:32
GG: 0
Moje maszyny: m06-64
Lokalizacja: Przasnysz
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: adamson » 2013-03-23, 17:14

Wreszcie osoby, które nie potrafią sobie pomierzyć lub nie mają czym, mają gotowca do wydruku i sruuu do tokarza :-)
PS. Sprawdź jeszcze raz kąt 141,5 stopnia :-) , u mnie ten kąt w dwóch silnikach wynosi 145 stopni. ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-03-23, 20:18 przez adamson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
salf
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
Moje maszyny: WSK 125 B3
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: salf » 2013-03-23, 18:07

Ja nie miałem możliwości dokładnego pomiaru tego kąta i zaufałem książce.
141,5 i 105 stopni wziąłem z książki "Naprawa motocykli WSK M06B3, M21W1, M21W2, M21W2S [mgr inż. H. Załęski]" (rysunek ściągacza prawej obudowy wału) i u mnie jest OK (oznaczenia karterów ZMD 4 i ZMD 5).

W książce "Naprawa motocykli WSK [inż. Kuklewicz / inż. Kapecki]" są podane inne kąty (120 i 125 stopni) ze względu na starszy typ podstawki.
Ostatnio zmieniony 2013-03-24, 03:02 przez salf, łącznie zmieniany 2 razy.

final

Re: CDI W WSK 125

Post autor: final » 2013-03-23, 23:58

Bardzo podoba mi się ta podstawka :D Duuuża . sam chciałem taka zrobić ale tamowało by to przepływ powietrza. Jesteś na dobrej drodze jeszcze fasoki i 3 otwory pod impulsator (albo fasolka) i jesteś w domu

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2013-03-24, 00:22

I wyjścia na przewody :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
salf
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
Moje maszyny: WSK 125 B3
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: salf » 2013-03-24, 02:13

final pisze:Bardzo podoba mi się ta podstawka :D Duuuża . sam chciałem taka zrobić ale tamowało by to przepływ powietrza. Jesteś na dobrej drodze jeszcze fasoki i 3 otwory pod impulsator (albo fasolka) i jesteś w domu
Tarcza/podstawka ma być duża bo za nią ma się znajdować cewka WN i moduł.
...tamowało by przepływ powietrza - rozumiem, że masz na myśli pogorszenie chłodzenia karteru. Raczej to koło nie wytworzy takiego zawirowania powietrza aby miało wpływ na całą przestrzeń w której się znajduje (grubość warstwy laminarnej), więc przegroda, którą stanowi tarcza, nie będzie miała znaczenia dla oddawania ciepła przez silnik do otoczenia.

Wiem, że jestem na dobrej drodze :cool:

Fasolki umożliwiające obrót tarczą to kiepski pomysł - za każdym razem gdy chce się zmienić ustawienie kąta zapłonu trzeba zdejmować koło magnesowe. Planuję zrobić jedną długą fasolkę na dwie śruby do regulacji położenia impulsatora względem tarczy.

Wyjścia na przewody to kosmetyka ;-)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: 125 arek » 2013-03-24, 08:35

Niekoniecznie musiałbyś zdejmować magneto, wystarczyło by zastosować śruby z łbem sześciokątnym i kręcić z boku kluczem płaskim :-) .
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2013-03-24, 13:14

Panowie bez przesady :)
Ile razy w sezonie poprawialiście regulację zapłony??

?


No właśnie...


Jak ustawiam pierwszy raz zapłon to montuję tylko dwie śruby (te bardziej zewnętrzne).
Jeżeli mam już OK, to ściągam magneto i dokręcam tą trzecią i skręcam całość...
I już tam nie zaglądam!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości