CDI W WSK 125
- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
U mnie to wygląda tak że tokarz weźmie mi 5 - 10 zł za toczenie stożka +15-20 zł za podstawkę więc zastanawiam się nad sensem poszukiwań , pytałem dlatego że nie chciałem utopić kasy w coś co nie pasuje ,ale skoro po przetoczeniu podstawki i magneta do 3xg
może pasować to chyba wezmę taki , zostały mi jeszcze dwa sklepy do odwiedzenia ciekawe co mi tam powiedzą , szykujemy moto z shlmatis do sezonu więc będę robił dwa takie zapłony .
Cieszy mnie fakt wytrzymałości cdi i brak potrzeby akumulatora do zapłonu no i ta prądnica dochodząca do 90w jest idealną alternatywą .
Mam pytanie tylko czy nie będzie znacznego spadku momentu obrotowego lub zmiany charakterystyki silnika , jak z tym jest po założeniu odczuwacie jakieś różnice ??
może pasować to chyba wezmę taki , zostały mi jeszcze dwa sklepy do odwiedzenia ciekawe co mi tam powiedzą , szykujemy moto z shlmatis do sezonu więc będę robił dwa takie zapłony .
Cieszy mnie fakt wytrzymałości cdi i brak potrzeby akumulatora do zapłonu no i ta prądnica dochodząca do 90w jest idealną alternatywą .
Mam pytanie tylko czy nie będzie znacznego spadku momentu obrotowego lub zmiany charakterystyki silnika , jak z tym jest po założeniu odczuwacie jakieś różnice ??
Ekipa Południe®
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Trochę jeździłem na różnych maszynach z CDI i powiem Ci szczerze, że w naszym użytkowaniu zmiana (jeżeli jakakolwiek wystąpi) będzie na lepsze. O wiele równiejsza i pewniejsza praca, nie ma jakiś "uciekających" suwów czy nierównomiernej pracy. Magneto jest o wiele mniejsze i bez bicia, więc i całość chodzi "po ludzku".
Oczywiście nikt nie powie Ci jak zmienił się moment, wykresy itd. ale możemy opisać nasze odczucia
Oczywiście nikt nie powie Ci jak zmienił się moment, wykresy itd. ale możemy opisać nasze odczucia

-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2011-09-20, 17:09
- GG: 0
- Moje maszyny: mz 250, wsk 125, jawka 50 mustang!!
- Lokalizacja: polska
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
mam takie pytanie w sprawie cdi, przejechałem na cdi z 300km, ostatnio 2 dni temu odpalałem wsk i normalnie paliła z kopa, a dzisiaj przychodzę do garażu i nie ma iskry . wszystko dobrze ustawione, kable też ok. Czy moduł 2t mógł się zepsuć przez minusową temperaturę, bo w garażu nie jest zbyt ciepło a ostatnio mogło być -20 stopni??
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Nie temperatura nie ma znaczenia....
Zmierz oporność cewki zasilającej CDI.
Zmierz oporność cewki zasilającej CDI.
Re: CDI W WSK 125
Audio ja akurat przetaczam ^^ swoje mam . Jak nie ma iskry w cdi ( a była) to przyczyny mogą być następujące:
-trefna świeca (rzadko) Rada: wsadzić palec w fajkę
-trefna fajka (rzadko) Rada: wsadzić Pale w cewke
-trefny moduł (średnio-często) Rada: Wsadzić Palec W
Dupe
-trefny iskrownik (od b.rzadko do bardzo często w zależności od iskrownika) Rada : Sprawdzić cewkę wysokiego napięcia
-trefny impulsator (baaaaaardzo rzadko) Rada :sprawdz oporność kup nowy to tylko dyszka
Oczywiście dochodzą takie przypadłości jak łapanie masy przez moduł czy przebicie na kablach wn.
-trefna świeca (rzadko) Rada: wsadzić palec w fajkę

-trefna fajka (rzadko) Rada: wsadzić Pale w cewke

-trefny moduł (średnio-często) Rada: Wsadzić Palec W


-trefny iskrownik (od b.rzadko do bardzo często w zależności od iskrownika) Rada : Sprawdzić cewkę wysokiego napięcia
-trefny impulsator (baaaaaardzo rzadko) Rada :sprawdz oporność kup nowy to tylko dyszka
Oczywiście dochodzą takie przypadłości jak łapanie masy przez moduł czy przebicie na kablach wn.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2012-11-04, 11:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125/4/2 Membran
- Lokalizacja: Ropczyce
Re: CDI W WSK 125
Ja poszedłem do sklepu i wziołem pierwszy lepszy zapłon do 2t z półki. Po przyjechaniu do domu okazało się że pasuje bez problemu na czop wału. Oznaczenia SS CFW90 mahgneto wazy 600g.
http://p1.bikepics.com/2012%5C10%5C30%5 ... 8-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C09%5 ... 9-full.jpg
Podstawka była staczana o chyba 4mm.
http://p1.bikepics.com/2012%5C10%5C30%5 ... 8-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C01%5C09%5 ... 9-full.jpg
Podstawka była staczana o chyba 4mm.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
U mnie to samo magneto nie siada tak głęboko 

Re: CDI W WSK 125
Co do zapłonu ostatnio wpadłem na iście szatański genialny pomysł. Aby tak jak w sokole zamontować regulator zapłonu w rączce. Plan już jest jak będzie ciepło będą testy.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2012-10-14, 20:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 Kos
- Lokalizacja: skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Audio, takie pytanie. Czy mógłbyś opisać tę swoją przeróbke prądnicy (jak to zrobić), jak gdzieś Twój post wyczytałem, co masz pociągnięte wszystko z akumulatora i przy wolnych obrotach nawet ładuje dobrze pod obciążeniem, bo myślę, żeby coś takiego zrobić...
Rozumiem, że dobry regultor to podstawa, ale właśnie jak z prądnicą sobie poradziłeś, bo w sumie to tam nie ma dużo zabawy...
Sorry, że Cię męczę, ale dopiero rozkminiam elektrykę. Pozdr.
Ewentualnie ktoś inny jak wie o co chodzi, to mógłby napisać w paru zdaniach. Dzięki.
Rozumiem, że dobry regultor to podstawa, ale właśnie jak z prądnicą sobie poradziłeś, bo w sumie to tam nie ma dużo zabawy...
Sorry, że Cię męczę, ale dopiero rozkminiam elektrykę. Pozdr.
Ewentualnie ktoś inny jak wie o co chodzi, to mógłby napisać w paru zdaniach. Dzięki.
- salf
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
- Moje maszyny: WSK 125 B3
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Witam, buduję zapłon CDI do mojej WSKi 125.
Inspiracją były zdjęcia kolegi AudioBas.
Jako że nigdzie nie znalazłem wymiarów tarczy mocującej sam takową zaprojektowałem. Dodatkowo zaprojektowałem tuleję dystansującą i centrującą stator.
W moim przypadku stożek koła magnesowego (CFW90-YX) trzeba było przetoczyć o 1mm. Kąt stożka to 5,5-6 stopni.
Tarczę należy dostosować do karteru (miejsce zębatki napędowej) oraz wybranie pod wystającą cewkę zapłonu statora.
Mam nadzieję, że zamieszczone zdjęcia rysunków komuś się przydadzą. Zastrzegam jednak, że każda chińska część może się znacznie różnić wymiarami i nie musi pasować do elementów przedstawionych na rysunkach.
Inspiracją były zdjęcia kolegi AudioBas.
Jako że nigdzie nie znalazłem wymiarów tarczy mocującej sam takową zaprojektowałem. Dodatkowo zaprojektowałem tuleję dystansującą i centrującą stator.
W moim przypadku stożek koła magnesowego (CFW90-YX) trzeba było przetoczyć o 1mm. Kąt stożka to 5,5-6 stopni.
Tarczę należy dostosować do karteru (miejsce zębatki napędowej) oraz wybranie pod wystającą cewkę zapłonu statora.
Mam nadzieję, że zamieszczone zdjęcia rysunków komuś się przydadzą. Zastrzegam jednak, że każda chińska część może się znacznie różnić wymiarami i nie musi pasować do elementów przedstawionych na rysunkach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- salf
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
- Moje maszyny: WSK 125 B3
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2011-09-20, 17:09
- GG: 0
- Moje maszyny: mz 250, wsk 125, jawka 50 mustang!!
- Lokalizacja: polska
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
ile Cię wyniósł koszt tej podstawki ze zdjęcia, mnie wkurzyła ta oryginalna podstawka, ta twoja fajnie wygląda, widać że ta tuleja przypomina tą z chińskiej podstawki, może sobie bym też taką zrobił haha 

- salf
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
- Moje maszyny: WSK 125 B3
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Podstawka jest z płyty aluminiowej 12mm za około 25 zł a tulejka z wałka aluminiowego fi 30 który kosztował 2 zł.
Tokarz cenił robotę na 60 zł ale mi zrobił to znajomy za flaszeczkę
Tokarz cenił robotę na 60 zł ale mi zrobił to znajomy za flaszeczkę

- adamson
- Posty: 49
- Rejestracja: 2012-08-20, 16:32
- GG: 0
- Moje maszyny: m06-64
- Lokalizacja: Przasnysz
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Wreszcie osoby, które nie potrafią sobie pomierzyć lub nie mają czym, mają gotowca do wydruku i sruuu do tokarza
PS. Sprawdź jeszcze raz kąt 141,5 stopnia
, u mnie ten kąt w dwóch silnikach wynosi 145 stopni. 

PS. Sprawdź jeszcze raz kąt 141,5 stopnia


Ostatnio zmieniony 2013-03-23, 20:18 przez adamson, łącznie zmieniany 1 raz.
- salf
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
- Moje maszyny: WSK 125 B3
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Ja nie miałem możliwości dokładnego pomiaru tego kąta i zaufałem książce.
141,5 i 105 stopni wziąłem z książki "Naprawa motocykli WSK M06B3, M21W1, M21W2, M21W2S [mgr inż. H. Załęski]" (rysunek ściągacza prawej obudowy wału) i u mnie jest OK (oznaczenia karterów ZMD 4 i ZMD 5).
W książce "Naprawa motocykli WSK [inż. Kuklewicz / inż. Kapecki]" są podane inne kąty (120 i 125 stopni) ze względu na starszy typ podstawki.
141,5 i 105 stopni wziąłem z książki "Naprawa motocykli WSK M06B3, M21W1, M21W2, M21W2S [mgr inż. H. Załęski]" (rysunek ściągacza prawej obudowy wału) i u mnie jest OK (oznaczenia karterów ZMD 4 i ZMD 5).
W książce "Naprawa motocykli WSK [inż. Kuklewicz / inż. Kapecki]" są podane inne kąty (120 i 125 stopni) ze względu na starszy typ podstawki.
Ostatnio zmieniony 2013-03-24, 03:02 przez salf, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: CDI W WSK 125
Bardzo podoba mi się ta podstawka
Duuuża . sam chciałem taka zrobić ale tamowało by to przepływ powietrza. Jesteś na dobrej drodze jeszcze fasoki i 3 otwory pod impulsator (albo fasolka) i jesteś w domu

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
I wyjścia na przewody 

- salf
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-05-17, 01:15
- Moje maszyny: WSK 125 B3
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Tarcza/podstawka ma być duża bo za nią ma się znajdować cewka WN i moduł.final pisze:Bardzo podoba mi się ta podstawkaDuuuża . sam chciałem taka zrobić ale tamowało by to przepływ powietrza. Jesteś na dobrej drodze jeszcze fasoki i 3 otwory pod impulsator (albo fasolka) i jesteś w domu
...tamowało by przepływ powietrza - rozumiem, że masz na myśli pogorszenie chłodzenia karteru. Raczej to koło nie wytworzy takiego zawirowania powietrza aby miało wpływ na całą przestrzeń w której się znajduje (grubość warstwy laminarnej), więc przegroda, którą stanowi tarcza, nie będzie miała znaczenia dla oddawania ciepła przez silnik do otoczenia.
Wiem, że jestem na dobrej drodze

Fasolki umożliwiające obrót tarczą to kiepski pomysł - za każdym razem gdy chce się zmienić ustawienie kąta zapłonu trzeba zdejmować koło magnesowe. Planuję zrobić jedną długą fasolkę na dwie śruby do regulacji położenia impulsatora względem tarczy.
Wyjścia na przewody to kosmetyka

- 125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Niekoniecznie musiałbyś zdejmować magneto, wystarczyło by zastosować śruby z łbem sześciokątnym i kręcić z boku kluczem płaskim
.

Ekipa Południe®
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: CDI W WSK 125
Panowie bez przesady 
Ile razy w sezonie poprawialiście regulację zapłony??
?
No właśnie...
Jak ustawiam pierwszy raz zapłon to montuję tylko dwie śruby (te bardziej zewnętrzne).
Jeżeli mam już OK, to ściągam magneto i dokręcam tą trzecią i skręcam całość...
I już tam nie zaglądam!

Ile razy w sezonie poprawialiście regulację zapłony??
?
No właśnie...
Jak ustawiam pierwszy raz zapłon to montuję tylko dwie śruby (te bardziej zewnętrzne).
Jeżeli mam już OK, to ściągam magneto i dokręcam tą trzecią i skręcam całość...
I już tam nie zaglądam!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości