Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
-
zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: zmyngut » 2013-04-18, 13:41
Przepraszam ale muszę. Temat oleju to jak widać temat rzeka

. Lux 10 dzisiaj a 20 lat temu to dwa różne oleje (dzisiejszy oczywiście na plus)- kto wie jak wyglądał kiedyś ten olej ten wie

(jakaś ciemnobrązowa maź). Ja rok temu w swojej B3 wymieniłem olej na GM 10W40 mineralny- kryterium wyboru było to, że po1. był tani, 2. stał najbliżej

. I powiem szczerze, że sprzęgło działa bardzo dobrze- w sezonie tylko jedna niewielka regulacja- nowe tarcze, żadnych poślizgów itp. historii, nie ma problemu ze sklejonymi tarczami itd. Kiedyś wlałem hipol- generalnie odradzam- jest za gęsty- w chłodne dni na zimnym silniku masakra- po nagrzaniu ok. A lux10 to wcale nie jest zły olej.
-
Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Alien » 2013-04-18, 13:48
Kiedyś wlałem hipol- generalnie odradzam- jest za gęsty- w chłodne dni na zimnym silniku masakra- po nagrzaniu ok. A lux10 to wcale nie jest zły olej.
AMEN
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-18, 15:53
Ciągle się zastanawiam co spowodowało zatarcie silnika. Boje się że jak założe nowy tłok i cylinder to zachwilę znowu silnik się zatrze. Co mogło być powodem awari bo mieszankę miał dobrą i nie pałowałem silnika?
-
kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kapitan zbik » 2013-04-19, 21:45
Jeżeli mieszanka dobra i silnik nie pałowany to:
- za ciasne pasowanie tłok - cylinder,
-i/lub kiepskiej jakości tłok który spuchł po zagrzaniu się,
- za uboga mieszanka (nie ilość oleju w paliwie ale regulacja gaźnika)
Jak będziesz odbierał cylinder i tłok ze szlifierni zapytaj jaki luz zrobili na pasowaniu tłoka z cylindrem. Możesz też próbować ocenić jakość tłoka, mówi się że im bardziej się błyszczy tym gorszy.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-04-29, 23:06
Już mam cylinder i tłok. Jutro będę wszystko zakładał. Jeszcze tylko potrzebują kopkę bo stara się rozpadłą

. Mam nadzieję że teraz wszystko będzie dobrze chodzić

.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-05-01, 20:31
Dzisiaj byłem na otwarciu sezonu. Daje trzy fotki z otwarcia:

Tylko niestety do domu już nie zajechał, jeszcze nie wiem co dokładnie się stało, ale zaczął się dusić i zgasł. Jutro poszukam co było powodem awarii. Mam jedno pytanko dotyczące sprzęgła. Ostatnio zaczęło one ciągnąć i nie da się tego wyregulować. Najdziwniejsze jest to że raz dział normalnie, a raz ciągnie. Co może być tego powodem?
-
peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
Kontaktowanie:
Post
autor: peter125-175 » 2013-05-01, 20:37
Powodem może być że dudek długo stał i tarcze się"skleiły".Miałem to samo w kobuzie,musiałem wymienić tarcze.Regulowałem i nic to nie da.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-05-02, 00:04
Pewnie masz rację. Pojeżdżę jeszcze trochę na nim, może toche samo się rozchodzi, a jak nie to wymienie tarcze.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-05-18, 22:30
Jakoś nie mogę doprowadzić mojej WSK'i do ruchu. Dzisiaj ustawiałem zapłon i okazało się że iskra jest w dwóch miejscach. Sprawdzałem czy nie przerywacz nie ma przebicia, ale z nim wszystko ok. Kondensator też jest nowy, sprawdzałem przewody też są dobre. Cewka też prawie nowa. Ne mam bladego pojęcia co to może być, a tak bardzo chciałbym sobie pojeździć:P.
-
ceva
- Posty: 72
- Rejestracja: 2007-05-29, 23:37
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-B3 '78
WSK M21W2 Dudek '76
- Lokalizacja: Sierpc
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ceva » 2013-05-18, 22:58
Czy ty przypadkiem nie masz w tym Dudku luzu na łożyskach wału, albo krzywka przerywacza nie ma bicia promieniowego?
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-05-19, 01:15
Łożyska wału raczej nie mają luzu bo sprawdzałem to przed wymianą tłoka, a przejchałem od tego czasu może z 50km. Krzywke przerywacza sprawdze i napisze czy z nią wszystko ok.
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-05-20, 19:06
Łożyska wału nie mają luzu, krzywka przerywacza też nie ma bicia promieniowego. Co do iskry to już sam nie jestem pewien czy jest dwukrotnie. Sam już nie wiem co to jest. Zapłon ustawiłem tak jak radził @Ceva na 3,95 mm, nic to nie dało tylko motor jeszcze mocniej oddaje. Dziwne jest to że jak go dzisiaj odpalałem na kopa to trzy razy zapalił, ale po chwili zgasł za każdym razem, a potem jak go kopałem to już tylko strzelał do wydechu.
-
Eryk
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-03-13, 20:04
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 84r
WSK M06B3 74r
Romet Ogar 205 87r
Simson S51 B4
- Lokalizacja: Lubuskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Eryk » 2013-05-20, 19:30
A wał ci się nie przestawił

"Garbuska nie gubi oleju, ona znaczy swój teren"
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-05-20, 20:18
Raczej to nie wał bo z tego co mi wiadomo to by nie miał iskry lub by była w złym miejscu, a jest w dobrym, tylko czasami mi się wydaje że jest dwa razy raz u góry i raz gdy tłok znajduje się na dole, ale dzisiaj pół dnia sprawdzałem i zawsze była w dobrym miejscu więc może mi się tylko wydawało

. Już nie mam pojęcia gdzie szukać powodu awarii

.
-
krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
- Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek200 » 2013-05-20, 20:40
Jak strzela w gaźnik lub rure to na 100% źle ustawiony zapłon
-
beq1993
- Posty: 76
- Rejestracja: 2012-06-29, 13:12
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2S "Dudek"
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: beq1993 » 2013-05-20, 20:45
Zapłon już ustawiałem kilka razy. Teraz wyprzedzenie zapłonu jest ustawione na 3,95 mm, ale to nic nie zmienia. Gaźnik już też regulowałem. Więc chyba to nie zapłon.
-
krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
- Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek200 » 2013-05-20, 20:54
A czy zapłon nie powinien być ustawiony na 3mm przed GMP?
-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2013-05-20, 21:20
3GMP to w 125
W 175 książkowe to 4.00 - ja polecam 3.8-3.9
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
- Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek200 » 2013-05-20, 21:51
AudioBas pisze:3GMP to w 125
W 175 książkowe to 4.00 - ja polecam 3.8-3.9
Masz racje, zwracam honor

-
ceva
- Posty: 72
- Rejestracja: 2007-05-29, 23:37
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-B3 '78
WSK M21W2 Dudek '76
- Lokalizacja: Sierpc
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ceva » 2013-05-21, 17:42
Chyba namotałem z tym wyprzedzeniem zapłonu.

3,8-4,0mm jest podane w książce Załęskiego "Jeżdżę motocyklem WSK" w książkach tego samego autora pt. "Budowa eksploatacja naprawa WSK" i "Naprawa motocykli WSK" jest podana wielkość 3,5mm+-0,2 mm. Do wyboru do koloru...

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości