Cześć,
plusy stali nierdzewnej każdy zna - ale jakie są minusy, np. wytrzymałość, odporność itd.? Jak to się ma do zastosowania w motocyklach? Mam na myśli śruby, nakrętki, zawleczki, ale i dorabiane elementy np. blokatory czy inne.
Pozdrówki!
Stal nierdzewna - plusy i minusy
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Stal nierdzewna - plusy i minusy
Zatartej nierdzewki nie odkręcisz, trzeba ciąć/wyrzucić. Niektóre rodzaje nie są odporne na ozon, przy oddziaływaniu przez dłuższy czas poprostu rozpada się i kruszy. Elementy typu szklanki itd to jak najbardziej, ale jakieś poważniejszej funkcji w stylu oś wahacza, oś koła bym nie powierzył.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Stal nierdzewna - plusy i minusy
Nierdzewka jest bardziej miękka od stali narzędziowej czy ulepszanej. Jako zwykłe śruby do przykręcania błotnika jak najbardziej, ale jako osie czy śruby które się dopieprza nie polecam.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Stal nierdzewna - plusy i minusy
Z inoxu nie odpadnie chrom, to główna zaleta. Dlatego tłumik czy kolanko powinno wytrzymać w ładnym stanie dłużej niż elementy pokryte chromem. Poza tym np. po przewróceniu się na motocyklu i porysowaniu tłumika (nie wgnieceniu) można go wypolerować ponownie jeśli jest z nierdzewki. Chrom trzeba ponownie nałożyć. Co do zacierania się to tak jest. Trzeba obficie smarować gwinty.
Sam mam oś wahacza w komarze z nierdzewki już z 6 lat i nic się nie dzieje. Zrobiłem na niej pewnie z 5 tysięcy kilometrów.
Masz racje ale myślę, że jej wytrzymałość jest wystarczająca. Większość naszych motocykli jeździ okazyjnie więc zastosowanie osi koła z inoxu nie powinno grozić uszkodzeniem motocykla.Sebastian440 pisze:Nierdzewka jest bardziej miękka od stali narzędziowej czy ulepszanej. Jako zwykłe śruby do przykręcania błotnika jak najbardziej, ale jako osie czy śruby które się dopieprza nie polecam.
Sam mam oś wahacza w komarze z nierdzewki już z 6 lat i nic się nie dzieje. Zrobiłem na niej pewnie z 5 tysięcy kilometrów.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Stal nierdzewna - plusy i minusy
Bardziej tu chodzi nie o o to że taka oś może pęknąć albo się zgiąć bo to raczej niemożliwe tylko moim zdaniem nie dokręcisz mocno takiej osi bo może gwint się zerwać.
Jaki smar stosujesz do zakręcania takich śrubek?
Jaki smar stosujesz do zakręcania takich śrubek?
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Stal nierdzewna - plusy i minusy
Dokręcisz na chama i jeśli jest dobrze posmarowane to także odkręcisz. Wiem bo sam dokręcałem z całej siły kołnierze ale bywały przeróbki i trzeba było znów je odkręcać. Nigdy nie zerwałem gwintu na śrubie nierdzewnej. Zatarłem kilka ale nie zerwałem.wujcio pisze:Bardziej tu chodzi nie o to że taka oś może pęknąć albo się zgiąć bo to raczej niemożliwe tylko moim zdaniem nie dokręcisz mocno takiej osi bo może gwint się zerwać.
Jaki smar stosujesz do zakręcania takich śrubek?
Smar zawsze dostarczała firma, nazw nie pamiętam. Jeden był w tubce (wielkości małego słoika) z "harmonijką" która umożliwiała jego wyciśnięcie. Konsystencją przypominał towot, był koloru chyba grafitowego lub czarnego.
Drugi był w spreju. Jak się nim prysnęło to pienił się z początku (podobnie jak wrząca zupa) a później "uspokajał". Był białawy, przeźroczysty.
Śruby zacierały mi się często kiedy np. po nasmarowaniu je zabrudziłem piaskiem lub opiłkami. Jeśli są czyste i posmarowane powinny dać się odkręcić i zakręcić wielokrotnie.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- marian6666
- Posty: 120
- Rejestracja: 2010-02-17, 14:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK m06 b1 '69
WSK m06 b3 '74
Dżawa mustang - Lokalizacja: okolice Łukowa/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Stal nierdzewna - plusy i minusy
Ten smar:
http://www.klueber.com/en/product-detail/id/455/
lub ten smar i nic sie z nierdzewki nie zaciera:)

http://www.klueber.com/en/product-detail/id/455/
lub ten smar i nic sie z nierdzewki nie zaciera:)

Tam skąd jestem najpiekniejszy las,dziewczyny w sukienkach najładniejsze! .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości