Ciągle powracający luz w główce ramy

Odpowiedz
Awatar użytkownika
KonradWSK
Posty: 119
Rejestracja: 2012-06-21, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '80
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny
Kontaktowanie:

Ciągle powracający luz w główce ramy

Post autor: KonradWSK » 2013-05-12, 13:46

Witam. Mam problem z łożyskiem w główce ramy. Miałem spory luz w główce ramy. Rozebrałem, wymyłem w ropie wszystkie kulki i bieżnie, nasmarowałem świeżym smarem, ułożyłem na nowo, wszystko elegancko skręciłem. Luz zniknął. Niestety nie na długo. Po dosłownie kilkudziesięciu kilometrach luz znów jest spory. Powtórka z rozrywki. Rozbieranie, czyszczenie, świeży smar i tym razem nowy komplet kulek z jakiegoś wianka rowerowego. Wszystko na ciasno skręcone. Po kilkunastu kilometrach znów to samo. Pomyślałem, że może cały układ się po prostu "ułożył" i stąd ten luz... Dokręciłem. Zrobiłem 40 parę kilometrów i znów wszystko lata jak żyd po pustym sklepie. Składając wszystko wzorowałem się na tych: viewtopic.php?f=120&t=8764&start=220#p478661 zdjęciach kolegi AudioBasa.

Tutaj pojawia się moje pytanie. Co robić?! To, że koło lata po 40km to chyba nie jest normalne. Nie chce tego rozbierać co tydzień.
Ma ktoś jakieś pomysły jaka może być przyczyna tego całego zamieszania?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Ciągle powracający luz w główce ramy

Post autor: irek » 2013-05-12, 16:33

Przyczyną są miski. To nie jest dobre rozwiązanie. Najlepsze jest łożysko stożkowe. Wujcio zastosował takie u siebie jeśli dobrze pamietam i jest to opisane na forum.
Dodam, że miałem ten sam problem co ty. Dlatego teraz zmieniam miski na "normalne" łożyska. Z tym, że moje były akurat w komplecie z teleskopami od Gilery.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Szklanka
Posty: 216
Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Ciągle powracający luz w główce ramy

Post autor: Szklanka » 2013-05-12, 17:14

Tutaj jest wszystko dokładnie opisane :)

viewtopic.php?p=508294

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Ciągle powracający luz w główce ramy

Post autor: Skinder » 2013-05-12, 18:01

Łożysko musi się ułożyć, tymbardziej jak jest całe rozebrane. Dociągnąć co jakiś czas i powinno za 2-3 razem już przejść. Ewentualnie zerwany gwint na nakrętce lub półce/sworzniu.

Awatar użytkownika
KonradWSK
Posty: 119
Rejestracja: 2012-06-21, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '80
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny
Kontaktowanie:

Re: Ciągle powracający luz w główce ramy

Post autor: KonradWSK » 2013-05-15, 16:52

Dzięki za odpowiedzi Panowie.
O łożysku stożkowym czytałem, widziałem. Wynalazek świetny, jednak nie dla mnie. Trochę z tym zachodu, Napawać, stoczyć, rozdłubać główkę itd.. Zostanę przy miskach. ;-)
Wczoraj wszystko po raz kolejny skręciłem, zobaczymy za jakiś czas co z tego wyjdzie, bo jak na razie w baku taka susza, że nawet nie pachnie benzyną... Zauważyłem też, że miski są już nieźle zmęczone. Nie ma płynnego skrętu (na stopce, podczas jazdy jest to niewyczuwalne), czuć dołki na miskach. Wujek nigdy nie dbał o takie rzeczy jak dokręcanie poluzowanych śrub. Z resztą sami wiecie jak wyglądają wueski po takiej eksploatacji. Dokręcenie śruby nie było ważne ponieważ motocykl jeszcze jeździł...
Szymon_1998 pisze:Ja też tak miałem,ale od kąd założyłem podkładkę zabezpieczającą z językiem,zaklepałem i spokój.Zrobione już prawie 2k km i zero luzów. :)
Jaką dokładnie podkładkę masz na myśli? Bo jakoś nie do końca ogarniam. :-P Może jakaś fotka, czy cuś? :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości