-
KoSzU
- Posty: 666
- Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
- GG: 8813802
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KoSzU » 2013-02-24, 18:41
Savier pisze:Bierz DIDa na miejscu.

Koleżanka napisała ze DiDa ma tylko przez allegro
A tak poza tym DiD i Favorit chyba są podobnej jakości?
-
motórzystka
- Posty: 62
- Rejestracja: 2011-06-03, 19:45
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Krosno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: motórzystka » 2013-02-24, 23:22
Savier pisze:Weź pod uwagę jeszcze to, że były dwa rodzaje - nowy (alumiowy) zabierak i stary, stalowy.
Będę drążyć temat bo jestem laikiem

Co to jest ten zabierak? I czy też go muszę wymienić razem z zębatkami?
Motocyklistka jest szczęśliwa, gdy znajdzie coś na czym nogami dosięga ziemi a skrzydłami nieba.
-
motórzystka
- Posty: 62
- Rejestracja: 2011-06-03, 19:45
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Krosno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: motórzystka » 2013-02-24, 23:46
Dzięki za wyjaśnienie

Teraz będzie mi trochę łatwiej ogarnąć temat

Ale jak będę mieć jakieś wątpliwości, to będę dalej dopytywać

Motocyklistka jest szczęśliwa, gdy znajdzie coś na czym nogami dosięga ziemi a skrzydłami nieba.
-
HunT
- Posty: 129
- Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Trzebnica
-
Kontaktowanie:
Post
autor: HunT » 2013-05-22, 18:44
To jak z porównywalnością jakości łańcucha DID do Favorit ? I mam pytanko, czy koniecznie muszę wymieniać tylną zębatkę przy wymianie łańcucha? Stara jest w dobrym stanie...
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2013-05-22, 19:05
Zasada jest taka, że napęd wymienia się cały. Ja po zamontowaniu nowej tylnej zębatki bez wymiany reszty zaobserwowałem szybsze zużycie jak w kompletnym nowym napędzie.
Oczywiście to tylko wueska i tam nic się nie stanie jak kupisz chiński łańcuch + stara zębatka tylna i nowa przednia. I tak wielkiej żywotności nie będzie

. Pamietaj tylko, żeby trzymać dobry naciąg, trzymanie w osi i smarowanie (podstawa).
-
HunT
- Posty: 129
- Rejestracja: 2013-05-18, 22:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Trzebnica
-
Kontaktowanie:
Post
autor: HunT » 2013-05-22, 21:02
Nie chodzi mi o chiński łańcuch :} tylko różnicę między tym DiD a Favorit, bo Favorit mogę kupić na miejscu, a DiD tylko allegro. Jest między nimi jakaś zasadniczo duża różnica? Favorit będzie ok ?
-
krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
- Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek200 » 2013-05-22, 21:22
Ludzie sobie chwalą Favority zarówno napędowe jak i szprzęgłowe, śmiało możesz brać
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2013-05-22, 21:43
Nikt nie przeprowadzał niezależnych testów, trudno odpowiedzieć na te pytanie

. Bierz Favorita, też będzie super!
-
szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
- Lokalizacja: Korsyka- Francja
-
Kontaktowanie:
Post
autor: szymon_wolebez » 2013-05-22, 22:12
W poprzedni tygodniu wymieniłem łańcuch i zębatki. Kupiłem Favorita bo był na miejscu i w dobrej cenie mi to wyszło.
Wcześniej kupowałem tanie łańcuchy i zakładałem na stare zębatki. To co 200-300km było widać, że łańcuch się rozciąga.
Przerobiłem dwa tanie łańcuchy na każdym ok 2tys. km i wymiana. Tym razem zaszalałem i chciałem zrobić dobrze więc wymieniłem wszystko. Niby zębatki wyglądały dobrze a po przyłożeniu nowej było widać o ile się wyrobiła. Tuleja łańcucha miała luz po osadzeniu w zębie i tak zsumować wszystkie wyrobione zęby i rozciągnięty łańcuch to się trochę tych milimetrów zbiera.
Na starym napędzie miałem już taki zwis, że koło na max do tyłu a łańcuch mi dzwonił o wahacz.
Z nowym napędem i tą samą ilością ogniwa mam odpowiednio naciągnięty i koło jest na środku zakresu regulacji naciągu.
Jak pcham maszynę jest o wiele ciszej i nie dzwoni. Do tego myślę, że na jakiś czas będzie spokój.
Porównania nie mam co do łańcuchów ale ten favorit polecają i ponoć ma być o wiele lepiej niż te tanie.
Wykonanie czeskiego łańcucha wygląda bardzo dobrze.
To tyle mogę powiedzieć bo robiłem niedawno.
Co śmieszne to po przyjechaniu z trasy ok 600km na drugi dzień pod domem jak testowałem zapłon pękło mi oczko a dokładnie spinka (założyłem jakąś inną i jeszcze dwa dni przejeździłem na wiszącym łańcuchu). Więc to tym bardziej przyspieszyło decyzję o wymianie łańcucha.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości