WSK 125 Brak ładowania na światłach.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-08-15, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
- Kontaktowanie:
WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Witam
W moim motocyklu ładowanie bez świateł jest w granicach 6,8 a 7.2 V
Po włączeniu świateł nie ma ładowania napięcie spada z 7 V do napięcia jakie jest w danym momencie na aku.
Jak wyłączę światła po chwili ładowanie wraca do poprzedniego stanu czyli 7,2 V
Nie znam się na prądach w WSK zwłaszcza jeśli chodzi o ładowanie. Do tej pory jeździłem bez aku , ale zarejestrowałem i ubezpieczyłem motocykl i muszę doprowadzić elektrykę do porządku.
Czy ktoś może mi doradzić od czego zacząć i jakie elementy pod jakim kontem sprawdzać. WSK jest z 85 rocznika w lampie jest mostek seledynowy. Instalacja jest oryginalna nie była przerabiana , przynajmniej na to wygląda.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i rady.
Pozdrawiam
W moim motocyklu ładowanie bez świateł jest w granicach 6,8 a 7.2 V
Po włączeniu świateł nie ma ładowania napięcie spada z 7 V do napięcia jakie jest w danym momencie na aku.
Jak wyłączę światła po chwili ładowanie wraca do poprzedniego stanu czyli 7,2 V
Nie znam się na prądach w WSK zwłaszcza jeśli chodzi o ładowanie. Do tej pory jeździłem bez aku , ale zarejestrowałem i ubezpieczyłem motocykl i muszę doprowadzić elektrykę do porządku.
Czy ktoś może mi doradzić od czego zacząć i jakie elementy pod jakim kontem sprawdzać. WSK jest z 85 rocznika w lampie jest mostek seledynowy. Instalacja jest oryginalna nie była przerabiana , przynajmniej na to wygląda.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i rady.
Pozdrawiam
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
To normalne że brakuje prądu w ori instalacji. Możesz odmasować cewkę ładowania i zastosować ładowanie 2 połówkowe opisane jest to w książce Załęskiego. Jak zamierzasz jeździć dużo to polecam CDI ze skutera. Tutaj masz o przeróbce ori prądnicy http://wsk.urszulina.net/zaleski4.html mostek selenowy wywalasz i dajesz zwykły greatza.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-08-15, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Witam
Dzięki za podpowiedz , masz może w swojej WSK przerobiony iskrownik według tego opisu? Jest lepsze ładowanie aku?
Pytam bo piszesz o wywaleniu prostownika seledynowego i wpięciu mostka greatza. W opisie nie ma mostka Greatza , poszukam może znajdę opis jak to zrobić i podłączyć pod przerobiony iskrownik.
Wielkie dzięki za pomoc , będę jeździł częściej po mieście niż po bocznych drogach , najważniejsze tylne światło STOP.
Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedz , masz może w swojej WSK przerobiony iskrownik według tego opisu? Jest lepsze ładowanie aku?
Pytam bo piszesz o wywaleniu prostownika seledynowego i wpięciu mostka greatza. W opisie nie ma mostka Greatza , poszukam może znajdę opis jak to zrobić i podłączyć pod przerobiony iskrownik.
Wielkie dzięki za pomoc , będę jeździł częściej po mieście niż po bocznych drogach , najważniejsze tylne światło STOP.
Pozdrawiam
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
W linku masz wykresy ładowania. Mostek Greatza jest lepszy od tego selenowego mniej zawodny i tańszy. Musisz odlutować 2gi koniec cewki ładowania przylutowany do masy statora , z tam tąd pociągnąć kabel do lampy i jak masz mostek selenowy to odpinasz z niego ten kabel który szedł od statora i wpinasz oba kable z cewki na zaciski mostka (oznaczone ~~ ~~) kabel + który idzie do aku podpinasz do mostka (oznaczanie +) a wyprowadzenie - przypinasz do masy motoru.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-08-15, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Witam
Na początek spróbuje tak jak według schematu. Odlutuje koniec cewki i puszcze kablem do przelotki gdzie są podpięte 2 cewki świateł. Zobaczę jakie będzie ładowanie. Potem spróbuje według twojego opisu , czyli dodatkowy kabel do lampy i mostek Greatza.
Tylko z tego co piszesz rozumiem że jak już puszczę 4 kabel do lampy to w lampie będzie tylko mostek Greatza. Seledyn jest już nie potrzebny.
Na ostek Greatza potrzebne są zwykłe diody o określonych parametrach. Czy kupić gotowy mostek prostowniczy 15A 1000V taki z 4 wyjściami?
Ostatecznie pozostanie przeróbka na cdi i instalacje 12V od innego 2 suwa.
Ale to już po sezonie jak te przeróbki nie dadzą odczuwalnego rezultatu.
Na początek spróbuje tak jak według schematu. Odlutuje koniec cewki i puszcze kablem do przelotki gdzie są podpięte 2 cewki świateł. Zobaczę jakie będzie ładowanie. Potem spróbuje według twojego opisu , czyli dodatkowy kabel do lampy i mostek Greatza.
Tylko z tego co piszesz rozumiem że jak już puszczę 4 kabel do lampy to w lampie będzie tylko mostek Greatza. Seledyn jest już nie potrzebny.
Na ostek Greatza potrzebne są zwykłe diody o określonych parametrach. Czy kupić gotowy mostek prostowniczy 15A 1000V taki z 4 wyjściami?
Ostatecznie pozostanie przeróbka na cdi i instalacje 12V od innego 2 suwa.
Ale to już po sezonie jak te przeróbki nie dadzą odczuwalnego rezultatu.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Kup gotowy mostek, pieniądze podobne a masz już gotowe i estetyczne
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Zrób tak jak tam na schemacie tylko zamiast selenowego mostka daj greatza , mostek może być 10A jaki będziesz miał dostępny byle więcej niż 5. Jest tam też wzmianka o żarówce 12V możesz to też sprawdzić.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-08-15, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Witam
Na razie montuje 2 iskrownik z resztek cewek i elementów jakie mam.
Oryginału nie chce ruszać cewki jeszcze ZDM w dobrym stenie , wtedy będę się bawił.
Mostek 15A 1000V mam więc zaraz podepnę i zobaczę jaki efekt będzie.
Dzięki za każą podpowiedz
Pozdrawiam
Na razie montuje 2 iskrownik z resztek cewek i elementów jakie mam.
Oryginału nie chce ruszać cewki jeszcze ZDM w dobrym stenie , wtedy będę się bawił.
Mostek 15A 1000V mam więc zaraz podepnę i zobaczę jaki efekt będzie.
Dzięki za każą podpowiedz
Pozdrawiam
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
A może na początek nie mostek a jedna dioda prostownicza zamiast selena ? Najprostsza dioda 3A starczy z zapasem.
moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-08-15, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Witam
Może powiem co zrobiłem i jak to się sprawuje na dzień dzisiejszy. Kupiłem mostek diodowy , początek i koniec uzwojenia cewki ładowania podpoiłem pod mostek. Całość ładnie siedzi za cewką zapłonową a przewód prądowy pościłem przelotką do lampy i połączyłem z przewodem aku. Jeżdżę dopiero tydzień i światła świecą w miarę dobrze. Przy czasie sprawdzę ładowanie. Do pracy mam 8 km w jedna stronę , więc chcę pojeździć kilka dni żeby sprawdzić efekt przeróbki. Ciekawi mnie pomysł z diodą 3A. Jakiej użyć diody 3A 1000V ?
Pozdrawiam
Może powiem co zrobiłem i jak to się sprawuje na dzień dzisiejszy. Kupiłem mostek diodowy , początek i koniec uzwojenia cewki ładowania podpoiłem pod mostek. Całość ładnie siedzi za cewką zapłonową a przewód prądowy pościłem przelotką do lampy i połączyłem z przewodem aku. Jeżdżę dopiero tydzień i światła świecą w miarę dobrze. Przy czasie sprawdzę ładowanie. Do pracy mam 8 km w jedna stronę , więc chcę pojeździć kilka dni żeby sprawdzić efekt przeróbki. Ciekawi mnie pomysł z diodą 3A. Jakiej użyć diody 3A 1000V ?
Pozdrawiam
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Jak dasz diodę 1 to ładowanie będzie słabsze bo będzie wykorzystywana tylko 1 połówka napięcia , lepsze rozwiązanie jest tak jak masz teraz. Można jeszcze pobawić się w mostek z diod shottkiego napięcie powinno być wyższe o 0,7V na wyjściu.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-08-15, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Witam
Jakiego rodzaju diody shottkiego zastosować? Cztery diody trzeba połączyć tak jak w przypadku mostka prostowniczego, odpowiedni kierunek przewodzenia prądu. Czy podłączanie początku i końca cewki ładowania pod mostek prostowniczy ma znaczenie?
Pozdrawiam
Jakiego rodzaju diody shottkiego zastosować? Cztery diody trzeba połączyć tak jak w przypadku mostka prostowniczego, odpowiedni kierunek przewodzenia prądu. Czy podłączanie początku i końca cewki ładowania pod mostek prostowniczy ma znaczenie?
Pozdrawiam
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 Brak ładowania na światłach.
Trzeba kupić 4 i polutować je tak jak zwykły mostek. Nie ma znaczenia jak podepniesz do mostka , ważne żeby to były zaciski ~ ~ . Np kup 4 takie http://allegro.pl/dioda-shottky-mbr1060 ... 18000.html .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości