Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Nie mam ładowania na akumulatorze. Po odpaleniu napięcie na akumulatorze wynosi około 11 V.
Prostownik jest sprawny bo odpiąłem przewód + przyłożyłem miernik do tego przewodu oraz do masy i napięcie na wolnych obrotach wynosiło około 12 V a po przygazowaniu dochodziło do 20 V czyli prostownik ok. Minus prostownika jest doprowadzony do masy a plus do puszki bezpieczników gdzie łączy się z + akumulatora. Mimo to ładowania brak.
Dodam tylko, że na przewodzie + akumulatora (między klemą a puszką bezpieczników czyli tez i + od prostownika) mam założony bezpiecznik, może to przez niego??
Jeszcze jedno pytanie, ponieważ rozładowałem sobie akumulator a mój prostownik ma zbyt duże parametry, żeby ładować taki akumulator to mam pytanie czy podpięcie tego akumulatora do innego (tak jak przy odpalaniu na kable) spowoduje podładowanie tego rozładowanego akumulatora? oczywiście mam na myśli, że pojazd do którego będzie podłączony akumulator nie będzie zapalony, czyli bez ładowania alternatorem.
Prostownik jest sprawny bo odpiąłem przewód + przyłożyłem miernik do tego przewodu oraz do masy i napięcie na wolnych obrotach wynosiło około 12 V a po przygazowaniu dochodziło do 20 V czyli prostownik ok. Minus prostownika jest doprowadzony do masy a plus do puszki bezpieczników gdzie łączy się z + akumulatora. Mimo to ładowania brak.
Dodam tylko, że na przewodzie + akumulatora (między klemą a puszką bezpieczników czyli tez i + od prostownika) mam założony bezpiecznik, może to przez niego??
Jeszcze jedno pytanie, ponieważ rozładowałem sobie akumulator a mój prostownik ma zbyt duże parametry, żeby ładować taki akumulator to mam pytanie czy podpięcie tego akumulatora do innego (tak jak przy odpalaniu na kable) spowoduje podładowanie tego rozładowanego akumulatora? oczywiście mam na myśli, że pojazd do którego będzie podłączony akumulator nie będzie zapalony, czyli bez ładowania alternatorem.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Całkiem możliwe że masz przegrzane uzwojenie w cewkach.
Dodatkowo jak zamontowałeś moduł zapłonowy to jasną rzeczą jest to że on bierze sporo prądu.
Powinno jednak na klemach aq być koło 12V albo i więcej, a ile nominalnie przed odpaleniem masz na aq?
Możesz też sprawdzić spadek napięcia przy zgaszonym motorze mierzysz napięcie na klemeach i patrzysz co się dzieje po włączeniu zapłonu jaka jest różnica w napięciu przed i po, potem odpalasz i patrzysz czy jest więcej czy dalej mało.
Dodatkowo jak zamontowałeś moduł zapłonowy to jasną rzeczą jest to że on bierze sporo prądu.
Powinno jednak na klemach aq być koło 12V albo i więcej, a ile nominalnie przed odpaleniem masz na aq?
Możesz też sprawdzić spadek napięcia przy zgaszonym motorze mierzysz napięcie na klemeach i patrzysz co się dzieje po włączeniu zapłonu jaka jest różnica w napięciu przed i po, potem odpalasz i patrzysz czy jest więcej czy dalej mało.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Wczoraj miałem około 12,7 V a dziś spadło do około 12 V
Ale skoro mam przegrzane uzwojenie to czy na wyjściu z prostowniku byłoby napięcie 20V?
Ale skoro mam przegrzane uzwojenie to czy na wyjściu z prostowniku byłoby napięcie 20V?
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
zobacz na stojan jakiego masz koloru druty (ich zewnętrzna izolacja) czy czerwone czy bardziej żółte bo jeśli czerwone idące w stronę czarnego to znaczy że uzwojenie jest już niezbyt fajne.
To napięcie bez obciążenia powinno być dużo większe u mnie przykładowo na prądnicy z royala jest na niskich obrotach 16 V a na wysokich ponad 30V
To napięcie bez obciążenia powinno być dużo większe u mnie przykładowo na prądnicy z royala jest na niskich obrotach 16 V a na wysokich ponad 30V
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Odłącz oba przewody od cewek ładowania, i zmierz omomierzem, czy między którymś z nich, a masą jest połączenie. U mnie podobne problemy (z tym, że przy instalacji 6V) były właśnie przy zwarciu cewek ładowania do masy.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Byłem w garażu i cewki nie mają zwarcia z masą, ich rezystancja wynosi 1,5 ohm.
Mam jeszcze takie pytanie.
Odpiąłem akumulator i do przewodu + dałem jedną końcówkę miernika a drugą przyłożyłem do masy. Miernik ustawiony na sprawdzanie zwarcia.
W położeniu stacyjki 0 cisza
w 1 cisza
w 2 piszczy
w 3 piszczy
w 4 cisza
Czyli z pozycji 2 i 3 stacyjki jest zwarcie z masą. Czy ma ono być??
Mam jeszcze takie pytanie.
Odpiąłem akumulator i do przewodu + dałem jedną końcówkę miernika a drugą przyłożyłem do masy. Miernik ustawiony na sprawdzanie zwarcia.
W położeniu stacyjki 0 cisza
w 1 cisza
w 2 piszczy
w 3 piszczy
w 4 cisza
Czyli z pozycji 2 i 3 stacyjki jest zwarcie z masą. Czy ma ono być??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
jakby było zwarcie z masą to powinno CI bezpiecznik spalić, może CI żarówki zwierają do masy (prąd płynie przez włókna)?
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Nie przyglądałem się czy świecą. Kiedy włączałem pozycje 2 lub 3 przy mierzeniu zwarcia to widziałem, że podświetlenie licznika mignęło (mam na LEDach) ale to normalne, że mignęło bo miernik daje pewne małe napięcie.
Pytanie tylko czy przy pracy świecą ale raczej nie bo bym zauważył przez tych parę odpaleń.
Pytanie tylko czy przy pracy świecą ale raczej nie bo bym zauważył przez tych parę odpaleń.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Masz bezpiecznik pomiędzy akumulatorem a stacyjką?
Bo jeśli masz i się nie spalił to znaczy że jest wszystko ok, natomiast jak nie masz to może być ciężko.
Odepnij wszystkie ustrojstwa od stacyjki i zostaw tylko kabel od aq oraz ten kabel co idzie potem do cewki WN, klaksonu, stopu itp. i wtedy sprawdź zwarcie.
Bo jeśli masz i się nie spalił to znaczy że jest wszystko ok, natomiast jak nie masz to może być ciężko.
Odepnij wszystkie ustrojstwa od stacyjki i zostaw tylko kabel od aq oraz ten kabel co idzie potem do cewki WN, klaksonu, stopu itp. i wtedy sprawdź zwarcie.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Bezpiecznik jest między + akumulatora a puszką, na kablu który biegnie z akumulatora do puszki. Bezpiecznik nie jest spalony bo nie byłoby wtedy zapłonu a zapłon jest
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
no to czyli masz dobrze bo by CI zjaralo go przy zwarciu do masy.
Mierzyłeś spadek napięcia po przekręceniu kluczyka na różne pozycje?
Mierzyłeś spadek napięcia po przekręceniu kluczyka na różne pozycje?
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Mierzyłem ale na początku i nie pamiętam ile wynosiło. Jutro zajmę się tym od rana, posprawdzam wszystko dokładnie jeszcze raz i jak nic nie znajdę to dalej będę tu pytał. Jest taka opcja, żeby moduł mi zżerał tyle prądu??
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
W 2 i 3 poł. piszczy, ponieważ dołączone są odbiorniki (cewka, żarówki itp.) więc to raczej normalne. Skoro nie ma zwarć do masy, to proponuję sprawdzić prądnicę, podłączając żarówkę (powiedzmy 21 W) bezpośrednio pod przewody od niej. Na odpalonym silniku powinna w miarę jasno świecić.Jeśli będzie ok, to sprawdzić to samo, tylko przez mostek prostowniczy.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
No tak ale prądnica daje napięcie zmienne a nie stałe i w dodatku sporo więcej Volt niż 12.
Poza tym na wyjściu z prostownika napięcie wynosi około 20 V po dodaniu gazu (być może więcej ale miernik był ustawiony na 20 V max) a na minimalnych obrotach coś koło 12V.
Tylko już na samym akumulatorze jest około 11 V Musi mi coś zżerać strasznie prąd
Poza tym na wyjściu z prostownika napięcie wynosi około 20 V po dodaniu gazu (być może więcej ale miernik był ustawiony na 20 V max) a na minimalnych obrotach coś koło 12V.
Tylko już na samym akumulatorze jest około 11 V Musi mi coś zżerać strasznie prąd
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Tak, tylko to jest napięcie bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki może okazać się, że z tych 20V zrobi się dużo mniej - to wskazywało by na uszkodzoną czy tak jak pisał Wujcio - przegrzaną prądnicę.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Sprawdzałem żarówkami 21 W, świeciły dość jasno więc zmieniłem układ zapłonowy na tradycyjny i wszystko było podobnie więc pewnie cewki są zbyt słabe.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-08-17, 23:25
- GG: 0
- Moje maszyny: Suzuki Bandit '99
Suzuki GSXR 600 '00
WSK 125 - Lokalizacja: gorzow
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
witam. pytanie (wsk m21w2 12 volt) nie mam ładowania i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać.. sprawdziłem tylko jakie jest napięcie na odpalonym. na akumulatorze jest 11.60 a jak przyłożyłem miernik bezpośrednio do przerywacza i do masy to pokazuje 9.80 i teraz pytanie czy to musi być trafiona prądnica od razu czy jak jest zepsuty mostek to też będzie od razu z prądnicy takie napięcie wychodziło? z góry dziękuje za odpowiedź...
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Wszystkim mającym problemy z ładowaniem radziłbym także sprawdzić wirnik i stan magnesów i ich siłę "przyciągania".
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Posiadam moto z silnikiem 060 z WSK 175 i napięcie ładowania mierzone na akumulatorze pod obciążeniem na średnich obrotach wynosi 16V. Czy taka różnica 2V może źle wpływać na żywotność akumulatora?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Napięcia ładowania WSK 175 i problemy z ładowaniem
Pokaż jak to mierzysz , sposób podłączenia miernika co masz włączone jako obciążenie itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości