WSK M06 B1 renowacja
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
WSK M06 B1 renowacja
Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałbym zaprezentować wam moją WSKe M06 B1 z 1970r (dane z tabliczki), proszę oceńcie jej oryginalność oto zdjęcia przepraszam za jakość ale robione telefonem nie miałem przy sobie aparatu:( Z moich ustaleń brakuje w niej: siedzenia, licznika (mocno uszkodzony), ramki lampy przedniej, szkła przedniego, odblasku, całej tylnej lampy, stopka centralna niestety pęknięta, osłon gaźnika i klamki od hamulca przedniego. Zbiornik i przednie kolo jest, ale niestety nie widoczne na zdjęciach. Nie wiem czy to są oryginalne koła mają po cztery żeberka na bębnach.
Zastanawia mnie ta lampa tylna czy taka była w oryginale? Silnik też nie jest od niej na 100% sam go kiedyś założyłem, ale posiadam chyba oryginalne kartery nie wiem czy da się z nich coś odzyskać, jutro postaram się wstawić ich zdjęcia i ocenicie czy jest sens je ruszać. Teraz kilka pytań co do jej odrestaurowania
Felgi powinny być pomalowane czy w chromie?
Ile mniej więcej może kosztować położenie chromu na wszystkie elementy?
Może zna ktoś jakiś kod lakieru do tej wski?
Czy po położeniu lakieru powinno się kłaść lakier bezbarwny aby się świeciła?
Silnik wystarczy dobrze umyć czy trzeba go polerować? Chciałbym aby był tak jak w oryginale.
Trochę tego jest ale chciałbym ją przywrócić do jazdy i oryginalności dlatego z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i opinie
Chciałbym zaprezentować wam moją WSKe M06 B1 z 1970r (dane z tabliczki), proszę oceńcie jej oryginalność oto zdjęcia przepraszam za jakość ale robione telefonem nie miałem przy sobie aparatu:( Z moich ustaleń brakuje w niej: siedzenia, licznika (mocno uszkodzony), ramki lampy przedniej, szkła przedniego, odblasku, całej tylnej lampy, stopka centralna niestety pęknięta, osłon gaźnika i klamki od hamulca przedniego. Zbiornik i przednie kolo jest, ale niestety nie widoczne na zdjęciach. Nie wiem czy to są oryginalne koła mają po cztery żeberka na bębnach.
Zastanawia mnie ta lampa tylna czy taka była w oryginale? Silnik też nie jest od niej na 100% sam go kiedyś założyłem, ale posiadam chyba oryginalne kartery nie wiem czy da się z nich coś odzyskać, jutro postaram się wstawić ich zdjęcia i ocenicie czy jest sens je ruszać. Teraz kilka pytań co do jej odrestaurowania
Felgi powinny być pomalowane czy w chromie?
Ile mniej więcej może kosztować położenie chromu na wszystkie elementy?
Może zna ktoś jakiś kod lakieru do tej wski?
Czy po położeniu lakieru powinno się kłaść lakier bezbarwny aby się świeciła?
Silnik wystarczy dobrze umyć czy trzeba go polerować? Chciałbym aby był tak jak w oryginale.
Trochę tego jest ale chciałbym ją przywrócić do jazdy i oryginalności dlatego z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i opinie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
viewtopic.php?f=9&t=147 zerknij tutaj
- lis235
- Posty: 463
- Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
- Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Felgi powinny być pomalowane czy w chromie? -Malowane kod lakieru Ral 9006
Ile mniej więcej może kosztować położenie chromu na wszystkie elementy? - Ja zapłaciłem 1300zł
Może zna ktoś jakiś kod lakieru do tej wski?- Ral 9005
Czy po położeniu lakieru powinno się kłaść lakier bezbarwny aby się świeciła?-Oryginalnie było bez bezbarwnego
Silnik wystarczy dobrze umyć czy trzeba go polerować? Chciałbym aby był tak jak w oryginale.-Można polerować lub szkiełkować zależy jak kto woli
Ile mniej więcej może kosztować położenie chromu na wszystkie elementy? - Ja zapłaciłem 1300zł
Może zna ktoś jakiś kod lakieru do tej wski?- Ral 9005
Czy po położeniu lakieru powinno się kłaść lakier bezbarwny aby się świeciła?-Oryginalnie było bez bezbarwnego
Silnik wystarczy dobrze umyć czy trzeba go polerować? Chciałbym aby był tak jak w oryginale.-Można polerować lub szkiełkować zależy jak kto woli
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Bardzo dziękuję za odpowiedzi
[quote="lis235"Silnik wystarczy dobrze umyć czy trzeba go polerować? Chciałbym aby był tak jak w oryginale.-Można polerować lub szkiełkować zależy jak kto woli[/quote]
A w oryginale silnik się świecił czy był bardziej taki jakby matowy?
Wczoraj przeszukując swoje zgromadzone zapasy znalazłem tylne lampę niestety nie jestem pewny czy jest ono oryginalne od takiej wski. od spodu jest widoczne miejsce na oświetlenie tablicy oto zdjęcia:
[quote="lis235"Silnik wystarczy dobrze umyć czy trzeba go polerować? Chciałbym aby był tak jak w oryginale.-Można polerować lub szkiełkować zależy jak kto woli[/quote]
A w oryginale silnik się świecił czy był bardziej taki jakby matowy?
Wczoraj przeszukując swoje zgromadzone zapasy znalazłem tylne lampę niestety nie jestem pewny czy jest ono oryginalne od takiej wski. od spodu jest widoczne miejsce na oświetlenie tablicy oto zdjęcia:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Fabryczne odlewy karterów miały normalny połyskdawid_f831 pisze:A w oryginale silnik się świecił czy był bardziej taki jakby matowy?
Lampa jeśli się nie myle od wczesnych B1 (nie Twojej).
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Niestety wiem w mojej jest taka jak w późniejszej wersji B3... Ale fajnie że jest od takiej WSki może się jeszcze kiedyś przydaŁukasz S. pisze:Fabryczne odlewy karterów miały normalny połyskdawid_f831 pisze:A w oryginale silnik się świecił czy był bardziej taki jakby matowy?
Lampa jeśli się nie myle od wczesnych B1 (nie Twojej).
A kanapa do niej powinna być profilowana czy już płaska? jest to jakaś różnica?
- jokerhit
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-02-25, 16:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek
Wsk kos
Wsk M21W2 x2
Komar 2350
Motorynka Romet - Lokalizacja: Mielec
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
kanapa ,,płaska" Czeka Cię duuuuuuużo pracy , ale niektórzy mieli jeszcze gorzej i jakoś im to idzie więc to tylko kwestia czasu
pozdro
pozdro
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
szkoda bardziej podoba mi się osobiście ta profilowana ale skoro oryginał to oryginał trzeba teraz tylko taką znaleźć hehe mam nadzieje że jakoś mi o pójdzie co prawda może wszystkiego nie zrobię od razu (kwestia gotówkowa), ale postaram się jak najwięcej zrobić domowym sposobem, aby zredukować kosztyjokerhit pisze:kanapa ,,płaska" Czeka Cię duuuuuuużo pracy , ale niektórzy mieli jeszcze gorzej i jakoś im to idzie więc to tylko kwestia czasu
pozdro
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-09-16, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
WFM M06 - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Tam gdzie przychodzi mocowanie kanapy masz dospawane jakieś ,,profile". No i z szczegółów dźwignię rozpieraka w tylnym kole masz od nowszej.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Tłumik masz "górny" od Lelków, Bąków etc. założony jako dolny
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
No to teraz mnie załamałeś z tym tłumikiem byłem pewny że jest oryginalny... no nic czas zacząć poszukiwać oryginału a może ktoś taki posiada na sprzedaż? Chętnie przyjmę tak jak i inne części brakujące
a co do tego siedzenia to ono jest takie jak od późniejszej wersji B3? bo wszystkie które znalazłem do dwuramówki to te wcześniejsze profilowane i nie wiem za bardzo jakiego szukać
Załączam kilka zdjęć w lepszej jakości może coś jeszcze znajdziecie nie oryginalnego:
a co do tego siedzenia to ono jest takie jak od późniejszej wersji B3? bo wszystkie które znalazłem do dwuramówki to te wcześniejsze profilowane i nie wiem za bardzo jakiego szukać
Załączam kilka zdjęć w lepszej jakości może coś jeszcze znajdziecie nie oryginalnego:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Z siedzeniem będziesz miał problem, podobne jak w B3 do 75.r z dziurą na błotnik.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Hmm zobaczymy jak się nie uda znaleźć kupie na razie profilowane, a kiedyś z czasem je wymienię.
Zrobiłem kilka zdjęć silnika oryginalnego numery zgodne z tabliczką. Niestety wał stoi, wałek od skrzyni urwany nie wiem czy wchodzą. Trochę zacząłem go już rozkręcać, ale brakuje w nim na pierwszy rzut oka cylindra, głowicy, koła zamachowego, dekla od zapłonu, stopki od biegów i startera, krućca i gaźnika dlatego to wszystko przełożę od silnika który jest aktualnie założony w wiesi.
Jak myślicie czy wypada go polerować czy wystarczy go ładnie umyć pod ciśnieniem jakimś środkiem do silników? Od razu mówię że na razie piaskowanie odpada, wolę w to miejsce kupić coś innego z braków.
Czy koło zamachowe powinno być pomalowane na szaro tak jak felgi i filtr?
Oto zdjęcia silnika:
Zrobiłem kilka zdjęć silnika oryginalnego numery zgodne z tabliczką. Niestety wał stoi, wałek od skrzyni urwany nie wiem czy wchodzą. Trochę zacząłem go już rozkręcać, ale brakuje w nim na pierwszy rzut oka cylindra, głowicy, koła zamachowego, dekla od zapłonu, stopki od biegów i startera, krućca i gaźnika dlatego to wszystko przełożę od silnika który jest aktualnie założony w wiesi.
Jak myślicie czy wypada go polerować czy wystarczy go ładnie umyć pod ciśnieniem jakimś środkiem do silników? Od razu mówię że na razie piaskowanie odpada, wolę w to miejsce kupić coś innego z braków.
Czy koło zamachowe powinno być pomalowane na szaro tak jak felgi i filtr?
Oto zdjęcia silnika:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2011-09-16, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B1
WFM M06 - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Dzięki za fotki teraz muszę tylko gdzieś takie znaleźć
A czy w tych modelach może być płyta ze sklejki?
A czy w tych modelach może być płyta ze sklejki?
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Wczoraj przeszukując stare zapasy znalazłem dwie szczęki, czy ktoś wie czy któraś jest od tego modelu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Górna
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Ok wielkie dzięki, a ta druga od czego może być?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
Tył od 175.
- dawid_f831
- Posty: 94
- Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3 - Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 renowacja
ok dzięki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości