Jaki moduł zastosować.
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
no rzeczywiście , teraz sie nie popisałem znajomością elektroniki...
dzięki za informacje , a prad wziasc z 2 cewek ładowania czy z jednej ? u mnie wychodza 3 kable niebieski , zółty ,brazowy
dzięki za informacje , a prad wziasc z 2 cewek ładowania czy z jednej ? u mnie wychodza 3 kable niebieski , zółty ,brazowy
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Weź z tego kabla co idzie na lampę przednią albo jak by się grzało to z jednego pinu który wchodzi na mostek prostowniczy ~~.
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Wiesz co u mnie jest to inaczej porobione , mam odlutowaną masę od tych cewek od swiateł i koońcówka czyli czerwony idą mi na regulator , na codzien z tego korzystałem bo miałem moduł 4T i czasem uzywałem swiateł , 2 cewki od ładowania mam wolne
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
To podepnij do tych wolnych cewek. Jak wychodzą Ci dwa kable z tych cewek to podepnij oba pod uzwojenie wtórne a potem 1 kabel z pierwotnego na moduł a 2gi na masę. Jak wychodzi 1 to tak jak pisałem parę postów wcześniej.
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
ale jeśli Ci chodzi o masę to o masę do modułu , bo ogólnie na masie w motorze mam 12V bo ten prad z 4 cewek wyprostowany idzie mi wiadomo masa i plus, noi kable z pradnicy niebieski brazowy zółty to prad z 2 cewek , więc musze niebieski połączyć z zółtym i potem brażowy na uzwojenie i 220V na CDI
Namatałem trochę , czyli mogę mieć 2 masy ???
Namatałem trochę , czyli mogę mieć 2 masy ???
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Tak to podłącz na początek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Ok dzięki , rozumiem tylko tak jak z tych 2 cewek moge mieć z 40V pójdzie to przez transformator to bedzie ok ? nic popali modułu , noi na tym rysunku kolorystycznie mi nie pasuje do modułu bo mam :
- zielony
- czarny
- czerwony
- niebieski
- zółty
Noi jeszcze jedno bo sie nie znam , minus akumulatora moze byc pod masą jak będe miał pod masą też prąd do CDI?
- zielony
- czarny
- czerwony
- niebieski
- zółty
Noi jeszcze jedno bo sie nie znam , minus akumulatora moze byc pod masą jak będe miał pod masą też prąd do CDI?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
TO jest schemat przykładowy kolory "z dupy wzięte"
. Spaliłeś moduł bo zrobiłeś zwarcie i poszedł przez tyrystor duży prąd który go uszkodził. CDI do działania potrzebuje na niskich obrotach ok 40V aby iskra się pojawiła a podczas pracy na wysokich obrotach 150 do wzwyż. Minus aku może być z 1 końcem trafa. Co do kolorów to nie mam pojęcia , jakiś egzotyczny model trafiłeś 


- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
dzięki teraz wszystko rozumie , choć niewiem jak podłaczyc dokładnie ten CDI ,zeby znowu nie spalić heh , szukam ale nie moge znaleść tego schematu
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Napisz do sprzedającego może tam gdzie kupiłeś.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Masz moduł z 6 - pinową wtyczką czy kilka kabelków i przejściówka na taką wtyczkę? Wchodzisz na elektrodę i tam znajdziesz rozkład wyprowadzeń we wtyczkach takiego modułu. Sugerowanie się kolorami kabli to średniowiecze 

- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
moduł ma wtyczkę 6 pinową ale jest w niej 5 pinów , jest to taka wtyczka nie dzielona , prosta.
czy mógłbyś podać linka zeby zerknac ... wczoraj siedziałem znalazłem kilka schematów ale nie dokładnie do mojego bo tylko ta wtyczka pierdzielona psuje wszystko...
czy mógłbyś podać linka zeby zerknac ... wczoraj siedziałem znalazłem kilka schematów ale nie dokładnie do mojego bo tylko ta wtyczka pierdzielona psuje wszystko...
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Mam za ciebie poszukać? Przeginka 

- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Zle mnie zrozumiales .. myslalem ze masz linki skoro mowiles ze sa na elektrodzie .
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Na elektrodzie są linki do modułów z 2 wtyczkami...
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
po paru dniach szukania znalazłem , moze komuś też sie przyda
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2022075.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2022075.html
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Tak po krótce podsumowując z moich doświadczeń to te moduły 4t w WSK 4 to można w dupe se wsadzić.
Dopiero na normalnym poczciwym cdi motor odżył...
Właśnie po wielu testach nie poznaje motoru:)
Dopiero na normalnym poczciwym cdi motor odżył...
Właśnie po wielu testach nie poznaje motoru:)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
Już dawno o tym pisałemraflo87 pisze:te moduły 4t w WSK 4 to można w dupe se wsadzić.

- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Jaki moduł zastosować.
No czesto bywa ze czlowiek na wlasnej skórze musi sie przekonac.
Na tym module 4t meczylem sie pare ostatnich miesiecy , przez to cierpial gaznik a nie byl winny.
Szukałem problemu bo na ty piepszonym 4t osiagalem mniej wiecej na 2 - niecale 7000 na 3 około 6000 a na 4 brakowalo mocy i 5500 to dopiero z gorki łapała. Pod delikatna górke to z dziury kobuzowej nie moglem wyjsc hehe 4600-5000 i siedzialem w czarnej dupie.
Testowalem to 4t w roznych ustawieniach. A skoro on wyprzedza 35 stopni i to jezzcze 1 schodkiem a nie płynnie jak opisuje to sprzedawca to ten zapłon wypada mega wczesno.
Niedawno poskladałem Cdi od audiobasa. Nie chce go chwalic ale jaak poustawialem wszystko to wreszcie przod poszedł w góre. 1 2 odjazd:) na 3 do 7000 w miare spokojnie . A na 4 jakies 6200 mialemi braklo odcinka. Takim motorem mogę jezdzic:)
Tylko komus bez obrotomierza ciezko byloby oceniac i wyciagac wnioski.
Wiadomo czuc czuc ale na obrotomierzu wszystko spamietasz do ilu ciagnie i mozna wybrac najlepsza opcje.
Jeszcze taki news to spadly mi obroty maxymalne i sa w granicach 8600-8800 przy najlepszym ustawieniu jakie sobie narazie znalazlem. To cdi nie ma chyba blokady jak podejrzewalem wczesniej.
Na tym module 4t meczylem sie pare ostatnich miesiecy , przez to cierpial gaznik a nie byl winny.
Szukałem problemu bo na ty piepszonym 4t osiagalem mniej wiecej na 2 - niecale 7000 na 3 około 6000 a na 4 brakowalo mocy i 5500 to dopiero z gorki łapała. Pod delikatna górke to z dziury kobuzowej nie moglem wyjsc hehe 4600-5000 i siedzialem w czarnej dupie.
Testowalem to 4t w roznych ustawieniach. A skoro on wyprzedza 35 stopni i to jezzcze 1 schodkiem a nie płynnie jak opisuje to sprzedawca to ten zapłon wypada mega wczesno.
Niedawno poskladałem Cdi od audiobasa. Nie chce go chwalic ale jaak poustawialem wszystko to wreszcie przod poszedł w góre. 1 2 odjazd:) na 3 do 7000 w miare spokojnie . A na 4 jakies 6200 mialemi braklo odcinka. Takim motorem mogę jezdzic:)
Tylko komus bez obrotomierza ciezko byloby oceniac i wyciagac wnioski.
Wiadomo czuc czuc ale na obrotomierzu wszystko spamietasz do ilu ciagnie i mozna wybrac najlepsza opcje.
Jeszcze taki news to spadly mi obroty maxymalne i sa w granicach 8600-8800 przy najlepszym ustawieniu jakie sobie narazie znalazlem. To cdi nie ma chyba blokady jak podejrzewalem wczesniej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości