ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
- czochu
- Posty: 119
- Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
- GG: 0
- Lokalizacja: piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: Iskra po odłączeniu aku?
np w mz iskra będzie po odłączeniu aku tylko ze potem szykuje sie wymiana regulatora
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK ExSpotr
- Lokalizacja: Łomża/Zambrów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Witam, panowie mam problem z ustawieniem zapłonu w S2. Poradziłem sobie juz z przerwa na przerywaczu i ustawiłem na 0.25. Jednak nie wiem jak mam ustawić zapłon w 3mm pgmp. Tzn ustawiam tłok w te połozenie i co dalej? Koło w s2 jest takie ze nie widać kiedy platynki zaczynaja sie otwierać dopiero pożniej kiedy juz sa otwarte jest okno. Dodam ze klin na kole jest i czop nie jest obrócony napewno wiec licze na jakies konstruktywne podpowiedzi.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK ExSpotr
- Lokalizacja: Łomża/Zambrów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Dobra już doszedłem ze to moja cewka nawala. Ktoś wie albo zna jakiś zamiennik albo sklep gdzie jest dostepna cewka ktora by dzialała z zaplonem sem? dodam ze to 1 pinowa cewka.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK ExSpotr
- Lokalizacja: Łomża/Zambrów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Czy ktoś mógłby sprawdzić rezystancje miedzy fajka a masa w cewce od S2?
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
zaraz Ci zmierze i tak muszę iść zrobić zapłon.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2011-06-10, 20:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK ExSpotr
- Lokalizacja: Łomża/Zambrów
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Spoko juz sobie poradziłem: Strona pierwotna 1-3Ohm
Strona wtórna: 8-10kOhm
Strona wtórna: 8-10kOhm
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Mam pytanie co do zapłonu w kobuzie.
Instalacja jest 6V na ładowanie, 12V na światła.
W iskrowniku na dole jest cewka z cieńszym drutem a ta wyżej od ładowania ma grubszy drut.
Jak u mnie przy tych cewkach były lutowane kable i możliwe że jest pomylone. Mam pytanie, które kable powinny być gdzie podłączone? Chodzi mi o to, do których biegunów cewek powinny być przylutowane kable niebieski, żółty i brązowy.
Z tego co mi wiadomo, jeden kabel jest pierwszym biegunem pierwszej cewki, drugi kabel to jest drugi biegun pierwszej cewki a trzeci kabel to wspólny biegun obu cewek. Czy coś pokręciłem?
Instalacja jest 6V na ładowanie, 12V na światła.
W iskrowniku na dole jest cewka z cieńszym drutem a ta wyżej od ładowania ma grubszy drut.
Jak u mnie przy tych cewkach były lutowane kable i możliwe że jest pomylone. Mam pytanie, które kable powinny być gdzie podłączone? Chodzi mi o to, do których biegunów cewek powinny być przylutowane kable niebieski, żółty i brązowy.
Z tego co mi wiadomo, jeden kabel jest pierwszym biegunem pierwszej cewki, drugi kabel to jest drugi biegun pierwszej cewki a trzeci kabel to wspólny biegun obu cewek. Czy coś pokręciłem?
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Witam, mam problem z odpaleniem mojej m21w2 instalacja 12v, mianowicie silnik był odpalany na zapłonie 6v, wszystko chodziło jak w zegarku, po przełożeniu silnika w inną ramę, zmianie zapłonu na 12v silnik umilkł, iskra jest jak na słonia, z kopa nie ma szans, przy pchaniu motocykla czasami silnik strzeli pojedyńczo i w tym momencie przyblokowuje koło tak jakby chciała zapalić do tyłu. Zapłon był ustawiany z najrozniejszym wyprzedzeniem począwszy od 3,5 mm przed gmp do 0,5 przed gmp, nic się nie zmienia. Nie mam już zielonego pojecia co robić..
Little Outsider
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Sprawdź, czy wydech nie jest zapchany.
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Motocykl jest po kompleksowej restauracji tłumik jest nowy, instalacja jest nowa. wszystko co się dało jest nowe lub w bardzo dobrym stanie.
Little Outsider
- iron_bird
- Posty: 629
- Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
- GG: 9680903
- Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r - Lokalizacja: Zagórów - PSL
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Hmmmm piszesz, że ustawiałeś zapłon od 3.5 do 0.5mm przed gmp, prawidłowy przedział to 3.8-4.0mm przed gmp. A świecę jaką masz założoną?
- Adamos
- Posty: 162
- Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
- GG: 5534560
- Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Zakładałem różne swiece o ciepłocie 75 i 95. Czy może być to wina kondensatora? Kondensator był nowy unitra miflex wyciagnięty z oryginalnego pudełeczka, wymienie go moze to coś da... gdy nie da, mam jeszcze dwa stojany na podmiankę
Little Outsider
- Bodzioboston
- Posty: 10
- Rejestracja: 2014-09-21, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 '73,
komar 3 '75 - Lokalizacja: Polska zachodnipomorskie, szczecin
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Witam.
Mam taki rebus z moim silnikiem w czwórce. Jak jest zimny to pali od kopa i jeździ bez problemu.
Ale jak jest gorący i nie mylić z ciepły ( tak po przejechaniu ok 40 km) , to wueska zaczyna przerywać na niskich obrotach, gaśnie na wolnych i ciężko ją uruchomić. Ale jak jade powyżej 60km/h to silnik pracuje bez zarzutu równo bez szarpnięć. Myślę, że to wina zapłonu, ale nie chcę go ruszać nie mając pewności. Może ktoś pomoże?
Mam taki rebus z moim silnikiem w czwórce. Jak jest zimny to pali od kopa i jeździ bez problemu.
Ale jak jest gorący i nie mylić z ciepły ( tak po przejechaniu ok 40 km) , to wueska zaczyna przerywać na niskich obrotach, gaśnie na wolnych i ciężko ją uruchomić. Ale jak jade powyżej 60km/h to silnik pracuje bez zarzutu równo bez szarpnięć. Myślę, że to wina zapłonu, ale nie chcę go ruszać nie mając pewności. Może ktoś pomoże?
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
to raczej gaznik nie zaplon.
sam zaplon mozesz sprawdzic i wcale nie oznacza to "grzebania" przy nim.
sam zaplon mozesz sprawdzic i wcale nie oznacza to "grzebania" przy nim.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- Bodzioboston
- Posty: 10
- Rejestracja: 2014-09-21, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 '73,
komar 3 '75 - Lokalizacja: Polska zachodnipomorskie, szczecin
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Gaźnik też obstawiałem, ale bardziej zapłon. sprawdzałem go parę dni temu i wyszło, że sprężyna od przerywacza jest źle odizolowana w miejscu gdzie jest śrubka do jej przykręcania i po rozgrzaniu silnika przerywacz gubi iskrę. Mam nadzieję, że to to, ale sprawdzę później bo mi gwint w głowicy poszedł i muszę mową skołować.
- Levis
- Posty: 45
- Rejestracja: 2013-09-02, 14:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Dudek, Kobuz, Junak
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Bodzioboston pisze:Witam.
Mam taki rebus z moim silnikiem w czwórce. Jak jest zimny to pali od kopa i jeździ bez problemu.
Ale jak jest gorący i nie mylić z ciepły ( tak po przejechaniu ok 40 km) , to wueska zaczyna przerywać na niskich obrotach, gaśnie na wolnych i ciężko ją uruchomić. Ale jak jade powyżej 60km/h to silnik pracuje bez zarzutu równo bez szarpnięć. Myślę, że to wina zapłonu, ale nie chcę go ruszać nie mając pewności. Może ktoś pomoże?
Cześć!
Oprócz tego co zrobiłeś do tej pory sprawdź jeszcze kondensator, tzn. wymień na nowy.
Stare mądre książki podają, że jak na zimnym silniku jest ok, a na rozgrzanym są kłopoty to może być wina kondzia.
Zobacz też czy w momencie, w którym masz kłopoty nie ma iskrzenia na stykach przerywacza - to też wskazuje na problem z kondensatorem.
Druga sprawa to świeca. W WSK zawsze trzeba mieć przy sobie ze dwie na zapas

Podmień i przetestuj zachowanie silnika.
Dodatkowo sprawdź ładowanie. Jak na niskich obrotach są problemy, na wysokich nie - to może za niskie napięcie na cewce zapłonowej?
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: ZAPŁON WSK 175 problemy, pytania, regulacja.
Witam Panowie. Mam taki problem, iż nie mogę znaleźć nigdzie schematu oryginalnego połączenia cewek w WSK 175 6V. Podrzuci ktoś? 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości