WSK 175
- kuba5550
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
WSK 175
Witam. Od niedawna stałem się posiadaczem WSK 175. Niewiele wiem o historii tego motocykla tak jak poprzedni właściciel. Tabliczka znamionowa wskazuje że WSK pochodzi z 1982 roku . Licznik skalowany do 140km/h . Instalacja 6 V . Błotniki posiada kwadratowe (przedni błotnik nieoryginalny). Pod srebrną farbą na baku znajduje się pomarańczowy lakier a pod tylnim błotnikiem czarny. Mam parę pytań dotyczących mojego motocykla :
1.Jest to zwykła M21W2 czy Kobuz ?
2.Jeżeli jest to Kobuz to czy tego typu baki montowano w roku 1982 ?
3.Jakie boczki montowano w tym roku - plastikowe czy metalowe ?
4.Czy boczki od M06B3 będą pasować do tej WSK ?
5.Jeżeli to zwykła M21W2 / Kobuz to czego brakuje do oryginału?
Oto mój sprzęt
1.Jest to zwykła M21W2 czy Kobuz ?
2.Jeżeli jest to Kobuz to czy tego typu baki montowano w roku 1982 ?
3.Jakie boczki montowano w tym roku - plastikowe czy metalowe ?
4.Czy boczki od M06B3 będą pasować do tej WSK ?
5.Jeżeli to zwykła M21W2 / Kobuz to czego brakuje do oryginału?
Oto mój sprzęt
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Totalny składak . Ale fajna baza. Wypisać Ci może co brakuje do oryginału czy do najbliższej specyfikacji?
Do '82 zbiornik, silnik (dekiel?), błotnik przód.
Kobuz w tym roczniku od M21W2 różnił się malowaniem i kierunkami, tutaj w takim razie jest M21W2 albo Kobuz bez kierunków .
Boczki plastik.
Będą pasować .
Do '82 zbiornik, silnik (dekiel?), błotnik przód.
Kobuz w tym roczniku od M21W2 różnił się malowaniem i kierunkami, tutaj w takim razie jest M21W2 albo Kobuz bez kierunków .
Boczki plastik.
Będą pasować .
- kuba5550
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Dzięki za wszystkie info Już się biorę za renowację
- piter_dzn
- Posty: 449
- Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
- GG: 9801466
- Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50 - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
A papier jest??
- kuba5550
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Papierów niestety nie posiadam. Ta WSK nawet tablicy rejestracyjnej nie ma A poza tym małe pytanie : jakie błotniki do niej dokupić głębokie czy płytkie ??
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
mój kobuz z 1982 ma płytkie
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- kuba5550
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
S02208926
- kuba5550
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Witam.Od dawna tutaj nie pisałem .Jako że kupiłem motocykl z zamiarem odrestaurowania zacząłem powoli remont.
Mam parę pytań do forumowiczów :
1. Tą krótszą sprężynę amortyzatora wymienić czy nie ?
2. Na fotkach pomalowanej obręczy widać wgniecenie i czy to uszkodzenie dyskwalifikuje ją z użytku?
3. Jak rozebrać wkład filtra powietrza ponieważ chciałbym zastosować AR211 ?
4.Te obręcze Awiny podobno trzeba inaczej zaplatać . Mógłby ktoś opisać jak albo wstawić fotki tak zaplecionego koła?
Za odpowiedzi z góry dziękuję
Przy rozbiórce okazało się jednak że są pewne braki w pojeździe m.in brakowało blaszek z filcem osłaniających łożyska kół, blaszki napędu licznika, stopki centralnej , boczków , kierunków, i jeszcze by tu dużo wymieniać. Pierwsze co zrobiłem to zreanimowałem przednie zawieszenie czyli oczyszczenie wszystkiego z lekkiego nalotu rdzy i starego oleju, sprawdzenie czy lagi nieruchome są krzywe czy proste (na szczęście proste), nowe podkładki skórzane, nowe simmery i wymiana łożysk w przednim kole. Chromy na lagach na szczęście są w bdb stanie tylko gdzie nie gdzie jest mały wżer. Następnie zacząłem kompletowanie ramy do malowania proszkowego i karoserii do malowania akrylowego.Dzięki uprzejmości użytkownikowi brendi10 wymieniłem się z nim na zbiorniki paliwa, gdyż chcę mieć chociaż zbliżoną do oryginału W między czasie kupiłem nową chromowaną obręcz ( tylko jedną bo tylna ma na sobie chrom w dobrym stanie :-> ), szprychy, zębatkę tylną i przednią, platyny, nity wybieraka i ogarnąłem licznik.
Pewnego razu nudząc się postanowiłem sprawdzić czy stacyjka działa , wynik oczywisty >>> nie Od razu zabrałem się za rozbiórkę i jak się okazało styki były w środku lekko przepalone. Postanowiłem przetrzeć lekko papierem wodnym i mam nadzieję że zadziała.
W czasie szukania części nabyłem "zwłoki" WSK ( ze względu na cybanty i lampę przednią ) która wg. właściciela była podobno Kosem. Jeszcze dał mi tłumik do czwórki i filtr powietrza też od czwórki. Na dodatek okazało się że ten wrak ma nową stacyjkę od czwórki Kolejnym problemem była przewiercona listwa siedzenia ale użytkownik majki (którego pozdrawiam ) przysłał mi lekko pokrzywioną ale dobrą listwę .Podczas rozbiórki do malowania natrafiłem na jeszcze jeden problem- sprężyna amortyzatora prawego jest krótsza od tej z lewego. Mam jeszcze jedną parę i nie wiem czy z nich nie wziąć sprężyn .
Elementy nośne jak i rama zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Mówiąc lakiernikowi że chcę na szary młotkowy puszkę tłumika szmerów i jedną obręcz (oddałem ją na próbę bo jest uszkodzona) powiedział że ładniej będzie wyglądać srebrny połysk . Miał rację - z dalszej odległości widać jakby element był niklowany
W najbliższym czasie mam zamiar zrobić ocynki a we ferie chcę się zabrać za silnik Mam parę pytań do forumowiczów :
1. Tą krótszą sprężynę amortyzatora wymienić czy nie ?
2. Na fotkach pomalowanej obręczy widać wgniecenie i czy to uszkodzenie dyskwalifikuje ją z użytku?
3. Jak rozebrać wkład filtra powietrza ponieważ chciałbym zastosować AR211 ?
4.Te obręcze Awiny podobno trzeba inaczej zaplatać . Mógłby ktoś opisać jak albo wstawić fotki tak zaplecionego koła?
Za odpowiedzi z góry dziękuję
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- kuba5550
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Kolejna fotka tego wgniecenia na obręczy .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2221
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Jeżeli trafiony jest sam rant to nie będzie problemu, miałem takie dwie obręcze i nic nie było. Jednak przy renowacji, tymbardziej nastawiając się na malowane obręcze to poszukałbym drugiej, bo to tania sprawa.
- kuba5550
- Posty: 73
- Rejestracja: 2013-07-31, 20:50
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 2350, Komar 2352W
WSK M21W2 Kobuz - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Dzięki za info Obręcze w tym moto będę mieć chromowane ale chciałem się dowiedzieć czy ta się jeszcze nadaje do jazdy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości