Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
-
fxer
- Posty: 39
- Rejestracja: 2013-05-30, 18:45
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
fso polonez
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: fxer » 2013-10-19, 19:04
Witam
właśnie remontuje WSK 125 z 81r i mam pytanie o kompleksowy ale w miarę "delikatny" tuning silnika. Ponieważ jeden będzie w orginale to w drugim chciał bym trochę pogrzebać. Na forum jest pełno propozycji ale niektóre dość mocno ingerują w silnik przez co osłabiają znacząco jego niezawodność. Jeździłem WSK z silnikiem z kartingu i niestety skończył się po niecałych 500km. Nie zależy mi na diametralnej zmianie charakterystyki silnika ale 1-2 konie więcej chętnie bym uzyskał
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2013-10-19, 19:38
1...2KM

.
Splanuj głowicę, daj CDI dla mniejszego koła zamachowego, większy gaźnik, poprawka kanałów, dyfuzor, ale to się łączy jednak ze zmniejszeniem elastyczności...

S01 nie za specjalnie lubi wysokie obroty przez dłuższy czas...
-
jannex
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jannex » 2013-10-19, 19:57
Dyfuzor, dyfuzor i jeszcze raz dyfuzor. To dla mnie szok że niektórzy robią masę modyfikacji i zostawiają jednocześnie stary tłumik. A reszta jak pisał przedmówca. Tylko z moich spostrzeżeń na oryginalnym tłoku, nawet gorzyckim nie poszalejesz niestety.
-
fxer
- Posty: 39
- Rejestracja: 2013-05-30, 18:45
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
fso polonez
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: fxer » 2013-10-20, 16:19
a jaki tłok proponujesz?
-
Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Muciek » 2013-10-20, 16:45
1-2 KM więcej org tłok wytrzyma spokojnie. Tylko Zacznijmy od tego czy naprawdę masz chęci ciąć dolot cylindra aby zamontować większy gaźnik, wykonać przeróbkę cylindra i zrobić /kupić dyfuzor? Tutaj masz opracowania Sałka lub Załęskiego
viewtopic.php?f=94&t=11946&start=20#p523052 poczytaj sobie , Wersja przeróbki na 10KM powinna Ci odpowiadać.
-
jannex
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jannex » 2013-10-20, 17:27
Gdybym miał rozwiązanie na tłok to moja wsk dawno by go miała. Najlepiej byłoby wstawić od mz ts 125 ale kupienie graniczy z cudem poza tym trzeba do tego korbę z shl bo nie pasuje grubość sworznia. Najpierw zrób remont, popraw wady fabryczne, zamontuj CDI i dotrzyj silnik. Jak będzie dotarty to wywal uszczelkę pod głowicą i sprawdź czy jest poprawa.
-
irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: irek » 2013-10-20, 20:25
jannex pisze:Najlepiej byłoby wstawić od mz ts 125.
Według mnie bez sensu. Tłok trochę lepszy materiałowo ale ciężki. Wolałbym dobrać jakiś tłok od małej japonii. Kupisz tłok namury to będzie lżejszy od oryginału i na pewno dużo lepszy niż tłok od MZ. Dodatkowo korbowód dobierz do tego. Pamiętaj jednak aby najpierw kupić tłok a później dobrać do niego korbowód bo tłok od japoni może mieć przesuniętą oś sworznia w dół lub górę. Tą różnice zniwelujesz długością korbowodu.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
Kermit
- Posty: 224
- Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
- Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
- Lokalizacja: Boska Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kermit » 2013-10-20, 20:53
Kolega napisał, że nie chce diametralnych zmian w silniku, a wy już zaczynacie o swoich korbach i tłokach od Japońców

-
irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: irek » 2013-10-20, 20:57
Bo pisał o obniżeniu jego trwałości ale lepszy tłok i lepszy korbowód to większa trwałość więc chyba udało mi się trafić w jego tok myślenia. Przynajmniej mam taką nadzieje.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
fxer
- Posty: 39
- Rejestracja: 2013-05-30, 18:45
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
fso polonez
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: fxer » 2013-10-20, 21:09
Dzięki wszystkim za opinię i rady.
Mam nadzieję że na dzień Junaka zdążę z końcem remontu

-
rykun
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rykun » 2013-10-20, 21:22
Z tego co pamiętam do mińska montują tłok z suzuki ag100, sworzeń z tego co pamiętam ma 12mm albo 14 więc na seryjna korbę jak znalazł. Na sworzeń 14mm z yamaha bws 100 też można zaadaptować tylko ma otwory na membrane. Z bardziej ambitnych z jednym pierścieniem to yamaha kt 100. Na pewno coś można znaleźć.
Przy przerabianiu wsk 125 trzeba sie zastanowić co chcemy osiągnąć.
Miej na uwadze że nawet bardzo dobrze zrobiony silnik 125tki ledwo będzie dorównywał osiągami seryjnej 175tce. Nie mówię już o spalaniu i trwałości. Sądząc po wypowiedziach lepiej zmień silnik na większy.
-
fxer
- Posty: 39
- Rejestracja: 2013-05-30, 18:45
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
fso polonez
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: fxer » 2013-10-20, 21:47
Też już o tym myślałem ale że mam dwa silniki 125cm to zdecydowałem się na lekki tuning. Na wyścigi to mi nie potrzebne ważne żeby był mniej zawodny i trochę szybszy bo będę jeździł głównie w mieście, czami może jakaś trasa nad morze(110km)
-
final
Post
autor: final » 2013-10-20, 23:25
na miasto polecam cdi , szybsza reakcja na gaz to lepsze ruszanie i dynamika jazdy. W wsce warto zrobić korektę łączenia karterów z płukami (poczujesz elastykę i lepsze wkręcanie) rozwiert cylindra (ja mam 132cc i chwalę sobie bo jest cut więcej mocy wszędzie) Plan głowicy lepsza góra obrotów a dół bez zmian. Większy gaźnik lepsza góra. poszerzenie płuków lepsza elastyka podwyższenie płuków i wydechu więcej mocy na górze . Podkowa lepsza góra doł mam wrażenie że słabszy. Niestety nie mam liczonego wydechu to nie wypowiem się o działaniu w wsk aczkolwiek w simsonie działa bardzo dobrze z tym że w seryjnym zakresie obrotów mamy gorzej jak seria ale za to w rezonansie 2 razy tyle (mnie osobiście w wsk nie interesuje takie rozwiązanie ważywszy na przekładnie 3 biegowa przez co musielibyśmy zwyczajnie piłować. Najfajniejsze w wyżej wymienionych modyfikacjach jest to że razem tworzą cos naprawdę genialnego gdyż można sobie popyrkac a można piłować i mocy nie brakuje. Niestety seryjny cilinder strasznie sie grzeje przez co ja byłem zmuszony dac gar o mińska bo ma ze 2 razy większe ożebrowanie jak wsk
Ostatnio zmieniony 2013-10-20, 23:54 przez final, łącznie zmieniany 1 raz.
-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2013-10-20, 23:36
final pisze:na miasto polecam cdi , szybsza reakcja na gaz to lepsze ruszanie i dynamika jazdy.
Taaa

Od razu 20 km więcej!
Zapomniałes dodać, aby jeszcze sobie smarem do przegubów wysmarował tłok
finał, będziesz?
viewtopic.php?f=38&p=556107#p556107
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
final
Post
autor: final » 2013-10-21, 00:03
Jak ustalicie termin tego spotkania to może się zdecyduje bo mam wpaść do łodzi.
Odnośnie Cdi to mocy żadnej nie dodajesz ale reakcja na gaz pozwala na dynamiczniejsze ruszanie i tego nie oblejesz bo tych zapłonów masz z 10

Ważne że nie musisz tego odważnika rozkręcać.
Tłok wysmarować ?? KONIECZNIE !!!

-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2013-10-21, 00:23
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
jannex
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jannex » 2013-10-21, 09:20
Kolejny temat typu bicie piany a zapowiadał się tak konkretnie...
Wiedzę znajdziesz w książkach : Karting - dużo o usprawnianiu S01, Budowa poduszkowców Jerzego Bienia - Trochę mniej, opracowania Sałka - wiadomo, polecam stare forum Polmotu - tam jest dużo konkretów. I w sumie tyle. Na forum znajdziesz stary temat kolegi Saviera tam jest skan artykułu z jakiejś angielskiej książki na temat modyfikacji motocykla BSA Bantam, angielskiego kuzyna naszej WSK.
-
fxer
- Posty: 39
- Rejestracja: 2013-05-30, 18:45
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
fso polonez
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: fxer » 2013-10-21, 20:56
A jesteście w stanie powiedzieć jakie CDI na pewno pasuję? Jakiś konkretny model, czy trzeba przymierzać aż się trafi?
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2013-10-21, 23:03
Przecież było pisane w temacie, 3xg.
-
final
Post
autor: final » 2013-10-22, 08:45
Właśnie 3XG NIE PASUJE (też sie pomyliłem ) Magneto które pasuje to FC90W .Inna alternatywa to gotowy zestaw. Polecam Przejrzeć temat o CDI do 3 .
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość