WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Zakaz tworzenia nowych wątków.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Dziś dotarła do mnie przesyłka z oryginalnym cylindrem, głowicą, tłokiem gorzyckim oraz kompletem pierścieni. Wszystko nominalne i w idealnym stanie. Od razu widać różnicę między oryginalnym aluminiowym cylindrem, a almotowskim i CX-a. Przede wszystkim szersze kanały płuczące. Na styku cylindra z karterami cylinder posiada też maksymalnie duże kanały zbliżone jak się tylko da do tulei. Podaję wagi elementów:
Cylinder 1960g
Głowica 990g
Tłok 113g
Cylinder CX waży 1850g.
Jako, że posiadam nominalne 3 tłoki gorzyckie rozrzut wagowy jest dość mocny i przedstawia się odpowiednio: 113, 116 i 119g.
Wczoraj również zabrałem się za przenie zawieszenie. Za każdym razem nie mogę wyjść z podziwu jak strasznie jest to wszystko w naszych poczciwych Wueskach wykonane. Metoda iście chałupnicza, dobrze, że materiały do ich wykonania są jako takie . Z ośmiu posiadanych przeze mnie lag wybrałem 2 najlepsze, pomierzyłem suwmiarką wszelkie elementy ( tuleje itp ) wybierając najmniej zużyte. Lagi proste, chrom ładny, podkładki skórzane OK, Simmeringi nowe, olej Motul 15W do amortyzatorów i złożone. Luzu nie wyczuwam, pracują gładko bez przycinania
Teraz oczekuję na dostawę od AudioBasa zapłonu CDI
Ocynk jest w trakcie realizacji u Łukasza S. Sam lakiernik traktuje mnie...no cóż, mówiąc delikatnie - drugoplanowo, ale sam mówi - ''Damian ! Ja chcę Co to porządnie zrobić'' Ehh. Kit z tym, że trwa to już ponad 3 miesiące. Malowanie proszkowe. No comment.
Cylinder 1960g
Głowica 990g
Tłok 113g
Cylinder CX waży 1850g.
Jako, że posiadam nominalne 3 tłoki gorzyckie rozrzut wagowy jest dość mocny i przedstawia się odpowiednio: 113, 116 i 119g.
Wczoraj również zabrałem się za przenie zawieszenie. Za każdym razem nie mogę wyjść z podziwu jak strasznie jest to wszystko w naszych poczciwych Wueskach wykonane. Metoda iście chałupnicza, dobrze, że materiały do ich wykonania są jako takie . Z ośmiu posiadanych przeze mnie lag wybrałem 2 najlepsze, pomierzyłem suwmiarką wszelkie elementy ( tuleje itp ) wybierając najmniej zużyte. Lagi proste, chrom ładny, podkładki skórzane OK, Simmeringi nowe, olej Motul 15W do amortyzatorów i złożone. Luzu nie wyczuwam, pracują gładko bez przycinania
Teraz oczekuję na dostawę od AudioBasa zapłonu CDI
Ocynk jest w trakcie realizacji u Łukasza S. Sam lakiernik traktuje mnie...no cóż, mówiąc delikatnie - drugoplanowo, ale sam mówi - ''Damian ! Ja chcę Co to porządnie zrobić'' Ehh. Kit z tym, że trwa to już ponad 3 miesiące. Malowanie proszkowe. No comment.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Kolejna garść "nowych" rzeczy z PRL. Kopniak poleci do chromu, bo jest po fabrycznym ocynku. Stacyjka w całości polska - z epoki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
No ładnie, ładnie Niedługo ocynki będą gotowe
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Chłopie skąd Ty bierzesz te części? Ładnie idzie, powodzenia.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Komplet tłok, cylinder, pierścienie i głowica z allegro, 3 dni temu kupione, aukcja wisiała chyba z 7 dni. Kopniak, stacyjka nóżka zmiany biegów leżały w garażu, kiedyś przy okazji kupowaniu pewnej wueski było parę części. Kilka rzeczy nadal mam, leżą w garażu, ale wiesz jak z tym jest, nie sprzedaję, bo i po co jak później problem z kupieniem.
Już się nie mogę doczekaćŁukasz S. pisze:No ładnie, ładnie Niedługo ocynki będą gotowe
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Dziś przyszły pierścienie łódzkiego producenta PRIMA, jak widać są kwadratowe zamki. Kupiłem troszkę na zapas
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Jaki rozmiar kupiłeś i w jakim sklepie?
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
10 szt nominału i 4 szt ostatniego szlifu. Firma motocol.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 2013-12-06, 10:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 50 1978r.
Jawa 50 1976r.
WSK M21W2 1978r. - Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Biker, podoba mi się ta nakładka co masz na zbiorniku. Orientujecie się czy wszystkie WSK-i takie miały, czy tylko nektóre?
Organizuję rejsy żeglarkie po J.Mazurskich własnym jachem i zabiorę chętnych w cenie od 280zł/tydz
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Nie, nie wszystkie, poluj na allegro, czasem się trafia.
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Bardzo ładna WSK. Widać, że była w odpowiednich rękach. Szkoda że przytrafiła się kolizja, ale widać po fotkach, że niedługo będzie jak nowa. Czekam na efekt końcowy
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Powiedzcie mi proszę czy warto regenerować wał po 4000km ? Stawiam na to, że nie ma sensu.
http://www.youtube.com/watch?v=ZXPxq2yN ... e=youtu.be
Jeździłem na drogich olejach syntetycznych co prawda w stosunku 1:40.
http://www.youtube.com/watch?v=ZXPxq2yN ... e=youtu.be
Jeździłem na drogich olejach syntetycznych co prawda w stosunku 1:40.
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Na boki moze miec byle nie góra dół jeśli nie ma to według mnie nie ma sensu regeneracji.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Góra dół to oczywiście nawet nie jestem w stanie wyczuć, inaczej też po prostu nie potrafię ocenić jego zużycia.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Zdejmij tłok, złap ręką za korbowód i unieś wał. Drugą ręką uderz w górę korbowodu i słuchaj. Jezeli to głuchy dźwięk jest ok. Jeżeli zadzwoniło to do regeneracji. jak chcesz mogę Ci nagrać film z dobrym wałem i zużytym żebyś zauważył różnicę. Lepszej metody sprawdzania wału nie ma w warunkach domowych.
"o święty benzyniarzu ... "
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Dobry pomysł!
Tak zrobię, dzięki za cenną poradę i dam znać jak jest, a filmikami nie pogardzę Jak masz możliwość to dawaj, przyda się też dla innych.
Tak zrobię, dzięki za cenną poradę i dam znać jak jest, a filmikami nie pogardzę Jak masz możliwość to dawaj, przyda się też dla innych.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Dziś rozebrałem silnik, w sumie to pozytywnie wszystko, sama skrzynia biegów w stanie idealnym, jedynie na wałku co nieco zużycia widać. Wałek rozrusznika również do wymiany. Co mnie jednak zastanawia najbardziej to stan kosza sprzęgłowego, a raczej jego zębów. W mojej opinii raczej można zakładać nowy łańcuszek, bo zęby są raczej ok, nie chcę kupować tych obecnych. Przekładki są do wymiany. Zastanawia mnie jednak również podkładka tuż przed łożyskiem. Troszkę ją pozamiatało Nie wiecie może, gdzie dostanę odpowiednią ?
Do poprawy również będzie gładź pod korek spustowy oraz dwa gwinty na nowo, bo już połowy długości nie mają, a skoro już mam rozebrany silnik to to zrobię. Wszystkie łożyska są SKF, kręcą się jak nowe z charakterystycznym oporem jak dla nowych łożysk, silnik nie ma więcej jak 4000km stąd też ich znikome zużycie, będę je jednak wymieniać bo to nie majątek.
Jeśli tylko możecie proszę o odpowiedź na moje powyższe wątpliwości.
Do poprawy również będzie gładź pod korek spustowy oraz dwa gwinty na nowo, bo już połowy długości nie mają, a skoro już mam rozebrany silnik to to zrobię. Wszystkie łożyska są SKF, kręcą się jak nowe z charakterystycznym oporem jak dla nowych łożysk, silnik nie ma więcej jak 4000km stąd też ich znikome zużycie, będę je jednak wymieniać bo to nie majątek.
Jeśli tylko możecie proszę o odpowiedź na moje powyższe wątpliwości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Jest i zapłon od AudioBas Cóż mogę powiedzieć...Świetne wykonanie i jakby na to nie patrzeć niska cena!
Great Job Kamil
Great Job Kamil
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Cóż to za element po lewej z dwoma czerwonymi przewodami?
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Czarna piękność 1977 roku. Powrót na drogi.
Sam się zastanawiałem, podłączać będę za około dwa miesiące. Zapytam Audiobasa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości