Ja mam ten przyrząd do głowicy 125...raflo87 pisze:Ten pręt do głowicy wsk 175 nie wystarczy...Szymon_1998 pisze:Ja mam nagwintowany pręt,który wkręcam w głowicę.
Planowanie głowicy
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: Planowanie głowicy
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
W 125 planowanie głowicy to można na kolanie zrobićSzymon_1998 pisze:Ja mam ten przyrząd do głowicy 125...raflo87 pisze:Ten pręt do głowicy wsk 175 nie wystarczy...Szymon_1998 pisze:Ja mam nagwintowany pręt,który wkręcam w głowicę.

Ja zrobiłem ten sam przyrząd i potwierdzę że trzeba się jeszcze i tak sporo bawić żeby ustawić głowicę w miarę równo.
- lisek13
- Posty: 91
- Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77, - Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
Panowie, chciałbym pójść w tym kierunku, lecz zastanawia mnie obecnie jedno czy lepiej zmniejszyć komorę poprzez zmniejszenie jej głębokości i zwiększenie promienia czaszy kulistej czy też odwrotnie pozostawienie dotychczasowej głębokości a zmniejszenie promienia?rykun pisze:W Wiatrze chyba najtańszym i najskuteczniejszym sposobem zwiększenia stopnia sprężania jest napawanie komory spalania i późniejsza obróbka frezem
Która droga będzie lepsza jeśli chodzi o przebieg procesu spalania oraz pozostałe aspekty mechaniczne i termiczne?
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
A mógłby ktoś powiedzieć jak dla PB 95 bezpiecznie splanować głowice w 125 i 175? Chodzi mi ile mm można zedrzeć z głowicy?
"o święty benzyniarzu ... "
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
W 175 z tego co pamiętam to chyba 1,5 mm
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
- Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
Koledzy mam pytanie . Chciałbym jedynie delikatnie splanować głowicę w 125 . Silnik seria po remoncie . Nie oczekuję jakichś super osiągów , a jedynie delikatnego wzrostu mocy bez wielkich strat jeśli chodzi o wytrzymałość . Jakie wartości planowania , ew jakiś bezpieczny margines proponujecie ?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-18, 15:10
- GG: 0
- Moje maszyny: 2 suwy
- Lokalizacja: STRZELCE OPOLSKIE
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
1,5mm splanuj głowice i daj uszczelke miedzianą jak najcieńszą i tak naprawde jeździj na pb98. Szerze powiedziawszy wystarcza dac swiece na długim gwincie samochodówke ewentualnie zdystansowac podkladkami no i planowac nie trzeba... a proces odwracalny :>
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
Szczerze powiedziawszy to najlepszy sposób , żeby sobie zniszczyć gwint w głowicy ...jasiu18-18 pisze:Szerze powiedziawszy wystarcza dac swiece na długim gwincie samochodówke ewentualnie zdystansowac podkladkami no i planowac nie trzeba...
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
JAsiu poczytaj parę książek,a potem pisz. 98 taaaa. Na sprężu 13 w CZ jeżdżę i nigdy stuku jeszcze nie miałem.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
- Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
Może mi ktoś jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ? Chciałbym uzyskać przyrost mocy ale nie tracić zbytnio na trwałości . Ile mm mam splanować ?
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
Dzisiaj odebrałem głowice splanowaną o 2mm. Na cienkiej blaszanej podkładce tłok uderzał o głowice. Na grubej takiej powiedzmy "oryginalnej" jest w porządku więc uważam, że to maksimum jakie mozna zedrzeć bez obróbki komory spalania.
Przyrost mocy rzeczywiście odczuwalny.
Mowa o 125 oczywiście.
Przyrost mocy rzeczywiście odczuwalny.

Mowa o 125 oczywiście.
"o święty benzyniarzu ... "
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
Zajrzyj do Sałka, tam powinien pisać o tym.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
1,5 mm.JimmyPage pisze:Może mi ktoś jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ? Chciałbym uzyskać przyrost mocy ale nie tracić zbytnio na trwałości . Ile mm mam splanować ?
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
- Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
- Kontaktowanie:
Re: Planowanie głowicy
Na dniach zjedzam do domu i jade do znajomego tokarza , powininen mi to na frezarce ogarnąć . Tylko zastanwiam sie czy zjechać od razu o 1,5 mm czy na początku dac 1mm . Zobaczymy jak to wyjdzie . Dzięki 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości