WSK M21W2 1973
- Hada
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
WSK M21W2 1973
Przedstawiłem się w odpowiednim wątku, a teraz czas na zdjęcia masziny. WSK po ojcu, stała w garażu latami, ostatnio przypomniałem sobie o niej i tak wylądowała u mnie. Na razie jedynie co to umyta i wstępna diagnoza co do roboty. Oczywiście zachować chcę jak najbardziej w oryginale. Ale do rzeczy. Zdjęcia:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
- GG: 0
- Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r - Lokalizacja: Laski
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
calkiem fajnie zachowana maszyna, uwielbiam takie zdobycze.
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Fajna maszyna . Jak tam masz do niej papiery ? jak sprawa z lakierem da się odratować ? 

[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- Jakub
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Nic przy niej nie rób . Umyj wypoleruj i śmigaj 

Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Piękna! Naprawdę ładna!
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Motocykl piękny
Ostatnio zmieniony 2014-02-06, 10:51 przez gabste, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hada
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Po kolei:
- tak, papiery mam do niej;
- nie, nie sprzedaję. Kiepski detektyw Borewicz
- lakier nie jest w stanie strasznym. Staram się uratować co się da.
- chcę jak najmniej zmienić w niej. dobrze wyczyścić, wymienić wiązkę (rozpadła się w rekach), wypolerować i zobaczę co to da.
Wstępnie, póki jej nie widziałem, był plan przeróbki na Caffe racer. Ale po zobaczeniu na żywo, szybko skorygowałem pomysł. na szczęście dla mnie i dla WSKi
Powoli do przodu wszystko idzie.
- tak, papiery mam do niej;
- nie, nie sprzedaję. Kiepski detektyw Borewicz

- lakier nie jest w stanie strasznym. Staram się uratować co się da.
- chcę jak najmniej zmienić w niej. dobrze wyczyścić, wymienić wiązkę (rozpadła się w rekach), wypolerować i zobaczę co to da.
Wstępnie, póki jej nie widziałem, był plan przeróbki na Caffe racer. Ale po zobaczeniu na żywo, szybko skorygowałem pomysł. na szczęście dla mnie i dla WSKi

Powoli do przodu wszystko idzie.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Rozbieraj w mak, czyść, rób zaprawki i wymieniaj co trzeba. Będzie piękny oryginał.
- Hada
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
I taki jest plan 

- Lolekmotorbike
- Posty: 26
- Rejestracja: 2014-01-19, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: 2x WSK 175 M21W2 77`i 79` ,
Ogar 200 88` - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
No cóż, aż brak słów, aby opisać coś tak niezwykłego i cudownego
Co prawda zdjęcia niezbyt HD
, ale widzę, że lakier jest w idealnym stanie, a zwłaszcza znaczek chyba też jest oryginalny? Tak z ciekawości zapytam bo sam zaczynam prace remontowe nad taką samą ale rocznik 77`, czy znaczek na baku jest malowany czy czerwone tło jest nalepiane?
Proponuje, abyś poleciał go lakierem bezbarwnym i polerka zakonserwujesz lakier i znaczek, który w oryginale cholernie trudno znaleźć, bo szybko się ścierały i płowiały.
I broń Boże nic w niej nie przerabiał, bo masz ją w zaje****ście ( przepraszam za wyrażenie, ale inaczej się nie da ) świetnym stanie.

Co prawda zdjęcia niezbyt HD

Proponuje, abyś poleciał go lakierem bezbarwnym i polerka zakonserwujesz lakier i znaczek, który w oryginale cholernie trudno znaleźć, bo szybko się ścierały i płowiały.
I broń Boże nic w niej nie przerabiał, bo masz ją w zaje****ście ( przepraszam za wyrażenie, ale inaczej się nie da ) świetnym stanie.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Piękna wsk na dodatek w oryginale
.

- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Ciekaw jestem jak będzie wyglądać po wyczyszczeniu. Fajnie by było jakby została w ori lakierze.
Fajna zdobycz
Fajna zdobycz

- Hada
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Przepraszam, za brak odzewu, ale sezon trwa i mało czasu na prace mam.
Ale po kolei. Co do znaczka,sprawdzę, bo nie przyjrzałem się. Co do lakieru, to właśnie tak chcę zrobić. Odświeżyć delikatnie całość i pokryć bezbarwnym.
Dziś udało mi się wygospodarować 2h na pracę. Rozebrałem ile mi się udało. Co mnie zaskoczyło? Do żadnej śruby nie użyłem młotka! Wszystko puszczało, jakby wczoraj było skręcone w fabryce! Takie rzeczy w dzisiejszych sprzętach (tak z 5-8 letnich) są nie do pomyślenia. Nawet wydech zszedł sam po poluzowaniu śrub. Bajka.
Poniżej parę fotek z rozbiórki:



Jak widać na ostatnim zdjęciu, na baku jest naklejka Michelin. Największa zagadka, czy nie zjedzie z znaczkiem z baku.
Teraz dokładne czyszczenie ramy, płukanie zbiornika, sprawdzenie wiązki, bo masa mi odpadła w rękach, czyszczenie silnika przed odpaleniem. Tu nasuwa mi się pytanie: jak odpalaliście taki sprzęt po takim postoju? Zgodnie z instrukcją? Czy jakaś wypracowana procedura?
Ale po kolei. Co do znaczka,sprawdzę, bo nie przyjrzałem się. Co do lakieru, to właśnie tak chcę zrobić. Odświeżyć delikatnie całość i pokryć bezbarwnym.
Dziś udało mi się wygospodarować 2h na pracę. Rozebrałem ile mi się udało. Co mnie zaskoczyło? Do żadnej śruby nie użyłem młotka! Wszystko puszczało, jakby wczoraj było skręcone w fabryce! Takie rzeczy w dzisiejszych sprzętach (tak z 5-8 letnich) są nie do pomyślenia. Nawet wydech zszedł sam po poluzowaniu śrub. Bajka.
Poniżej parę fotek z rozbiórki:



Jak widać na ostatnim zdjęciu, na baku jest naklejka Michelin. Największa zagadka, czy nie zjedzie z znaczkiem z baku.
Teraz dokładne czyszczenie ramy, płukanie zbiornika, sprawdzenie wiązki, bo masa mi odpadła w rękach, czyszczenie silnika przed odpaleniem. Tu nasuwa mi się pytanie: jak odpalaliście taki sprzęt po takim postoju? Zgodnie z instrukcją? Czy jakaś wypracowana procedura?
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Szkoda, że ktoś nakleił tego Michelina na logo WSK 
Przed odpaleniem silnika to bym chyba wymienił olej w silniku na nowy i tyle, popatrzył do cylindra czy nie ma korozji
( mało prawdopodobne w tym przypadku )

Przed odpaleniem silnika to bym chyba wymienił olej w silniku na nowy i tyle, popatrzył do cylindra czy nie ma korozji

- Hada
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Też żałuję tej naklejki. Pewnie w '73 był lans na wsi 
Płyny wiadomo, w instrukcji polecają nasączyć jeszcze jakiś filc (?)/materiał przy przerywaczu (?) nie pamiętam dokładnie. Coś komuś świta?

Płyny wiadomo, w instrukcji polecają nasączyć jeszcze jakiś filc (?)/materiał przy przerywaczu (?) nie pamiętam dokładnie. Coś komuś świta?
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Tak, filc który nasączony smaruje krzywkę przerywacza - puść tam jedną-dwie krople oleju i będzie ok.
- kapitan zbik
- Posty: 63
- Rejestracja: 2008-01-14, 14:13
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz
Romet Ogar 200
Romet Pony 50-M-2
Jawa 638-0 - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Piękna, trzymam kciuki i będę obserwował postępy prac. Widzę że jest z woj opolskiego, możesz zdradzić w jakiej miejscowości stała?
Przy rozkładaniu na części, uważaj bo ta czarna tablica rejestracyjna może się łatwo zagubić. I wtedy trzeba będzie pisać oświadczenie do WK że się zgubiła. A jak się przypadkowo później (po przerejestrowaniu na białe paskudne blachy) odnajdzie to co robić?
Co do odpalania to można iść na skróty - tj po wyczyszczeniu zbiornika i założeniu filtra paliwa na wężyk, próbować zapalać.
Można też zrobić to porządniej, tj dodatkowo:
- wyczyścić gaźnik sprężarką, po uprzednim rozkręceniu oczywiście,
- wyczyścić powierzchnie styku platynek, sprawdzić ustawienie zapłonu (wyprzedzenie, rozwarcie przerywacza) i dać nową świecę,
Można też i iść w perfekcję, tj. dodatkowo:
- zdjąć cylinder i głowicę, sprawdzić czy są pierścienie i czy nie są zapieczone (od biedy można to zrobić demontując kolanko wydechowe); przy zakładaniu cylindra pamiętaj żeby nie na siłę bo połamiesz pierścienie - trzeba je docisnąć przez okno od strony wlotu mieszanki z gaźnika, inaczej się nie da,
- wymienić olej w skrzyni,
- wymienić przewód zapłonowy i fajkę
Wybór należy do Ciebie, powodzenia!
P.S. Oczywiście pamiętaj że to dwusuw, do benzyny lejemy olej 2T w proporcji 1:30 (pewnie wiesz ale widzę na zdjęciach że stoją japońce które pewnie robisz na codzień i łatwo się zapomnieć)
Przy rozkładaniu na części, uważaj bo ta czarna tablica rejestracyjna może się łatwo zagubić. I wtedy trzeba będzie pisać oświadczenie do WK że się zgubiła. A jak się przypadkowo później (po przerejestrowaniu na białe paskudne blachy) odnajdzie to co robić?
Co do odpalania to można iść na skróty - tj po wyczyszczeniu zbiornika i założeniu filtra paliwa na wężyk, próbować zapalać.
Można też zrobić to porządniej, tj dodatkowo:
- wyczyścić gaźnik sprężarką, po uprzednim rozkręceniu oczywiście,
- wyczyścić powierzchnie styku platynek, sprawdzić ustawienie zapłonu (wyprzedzenie, rozwarcie przerywacza) i dać nową świecę,
Można też i iść w perfekcję, tj. dodatkowo:
- zdjąć cylinder i głowicę, sprawdzić czy są pierścienie i czy nie są zapieczone (od biedy można to zrobić demontując kolanko wydechowe); przy zakładaniu cylindra pamiętaj żeby nie na siłę bo połamiesz pierścienie - trzeba je docisnąć przez okno od strony wlotu mieszanki z gaźnika, inaczej się nie da,
- wymienić olej w skrzyni,
- wymienić przewód zapłonowy i fajkę
Wybór należy do Ciebie, powodzenia!
P.S. Oczywiście pamiętaj że to dwusuw, do benzyny lejemy olej 2T w proporcji 1:30 (pewnie wiesz ale widzę na zdjęciach że stoją japońce które pewnie robisz na codzień i łatwo się zapomnieć)
- Hada
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Dzięki za rady 

-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Ładna sztuka.
Ja moją też tylko wyczyszczę.
Ja moją też tylko wyczyszczę.
- Hada
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-02-04, 21:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
WFM OSA M50
Suzuki GSX1300R - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1973
Dziś wygospodarowałem trochę czasu. Parę zdjęć z prac dzisiaj:




Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości