Nowe kartery - pytania
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2014-02-04, 10:46
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Nekla
- Kontaktowanie:
Nowe kartery - pytania
Witam serdecznie.
Zakupiłem niedawno nowe kartery do WSK 125.Nie zwróciłem jednak uwagi, iż są to kartery do nowszych modeli. W komorze komorze korbowodowej znajduje się spust.
Do czego to służy? W czym jest lepsze, a być może gorsze - to rozwiązanie od starszych modeli karterów.
Czy części ze starszego silnika będą pasowały do nowszych karterów?
Czy pokrywy silnika również będą pasować?
Czy miał ktoś już z czymś podobnym do czynienia?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Zakupiłem niedawno nowe kartery do WSK 125.Nie zwróciłem jednak uwagi, iż są to kartery do nowszych modeli. W komorze komorze korbowodowej znajduje się spust.
Do czego to służy? W czym jest lepsze, a być może gorsze - to rozwiązanie od starszych modeli karterów.
Czy części ze starszego silnika będą pasowały do nowszych karterów?
Czy pokrywy silnika również będą pasować?
Czy miał ktoś już z czymś podobnym do czynienia?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Nowe kartery - pytania
Ad.1 spust jest do tego, że w razie zalania silnika zbyt dużą ilością mieszanki odkręcasz śrubę i pozbywasz sie jej. Pomocne. Szkoda, że fabryka wpadła na to 30 lat po rozpoczęciu tego silnika.
Ad.2 będą pasowały, silniki różnią się tylko tym spustem.
Ad.3 zależnie od tego jaki to rok produkcji, prawy na pewno, lewy na 90% też. Musisz spojrzeć gdzie masz gwinty.
Ad.4 nie
Ad.2 będą pasowały, silniki różnią się tylko tym spustem.
Ad.3 zależnie od tego jaki to rok produkcji, prawy na pewno, lewy na 90% też. Musisz spojrzeć gdzie masz gwinty.
Ad.4 nie

- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Nowe kartery - pytania
Ja mam takie kartery- w lewym karterze są gwinty na obydwa typy pokrywy sprzęgła. Nigdy się nie spotkałem z tym, aby ktoś używał tej śruby spustowej- no chyba że na zimę nalał tam oleju- wtedy to się przydaje. Po za tym- jeszcze jedno miejsce do cieknięcia
.

- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: Nowe kartery - pytania
Do nowego typu karterów pasuję dekiel od sprzęgła starszego typu.
Sam przekładałem
.
Zamontowałem taką jaka powinna być.
Sam przekładałem

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2014-02-04, 10:46
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Nekla
- Kontaktowanie:
Re: Nowe kartery - pytania
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Pilnie potrzebowałbym takie korki spustowe do silnika.
Pilnie potrzebowałbym takie korki spustowe do silnika.

- mundy1
- Posty: 358
- Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
- Lokalizacja: ostrow mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Nowe kartery - pytania
Nadlew w karterach w tym miejscu był już w latach 50-tych w wfm np. Ciekawostka było to, że tyle lat i dopiero pod koniec zaczęli w tym wiercić otwór i wkręcać śrubę spustową.d.1 spust jest do tego, że w razie zalania silnika zbyt dużą ilością mieszanki odkręcasz śrubę i pozbywasz sie jej. Pomocne. Szkoda, że fabryka wpadła na to 30 lat po rozpoczęciu tego silnika.
http://polskajazda.pl/Account/Vehicles moje pojazdy PJ
- NocnyJastrzab
- Posty: 134
- Rejestracja: 2009-08-24, 17:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 GIL, SHL M11, OGAR 200,
HONDA Transalp 600V - Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Nowe kartery - pytania
A nie da rady tam wkręcić zwykłej odpowiednio przyciętej śruby?gudick pisze:Pilnie potrzebowałbym takie korki spustowe do silnika.

- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Nowe kartery - pytania
Z tego co pamiętam u siebie to chyba tam jest zwykły gwint- ważniejsza jest wysokość łba tego korka- jeżeli będzie za wysoki to silnik po włożeniu w ramę będzie się na nim opierał o ramę. Ja najpierw wkręciłem śrubę na ampulowy klucz i przy próbie włożenia silnika były przekleństwa (łeb takiej śruby był zwyczajnie za wysoki) i szybkie piłowanie pilnikiem łba zwykłej śruby. Oczywiście trzeba to uszczelnić. Jam masz puste kartery pod ręką to co proponuję przymierzyć do ramy.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 2013-12-06, 10:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 50 1978r.
Jawa 50 1976r.
WSK M21W2 1978r. - Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- Kontaktowanie:
Re: Nowe kartery - pytania
Ja w swoim 175 miałem problem bo paliwo nie przelatywało nad tłok, kopałem wiele razy i pchałem motor bez skutku. Poza tym wlałem w kilku porcjach łącznie ok 15 ml paliwa do cylindra. Po odkręceniu kroka spustowego wypłynęło jakieś 150 ml może troche więcej beny
Aha u mnie był mocno drobnowzojowy gwint.

Organizuję rejsy żeglarkie po J.Mazurskich własnym jachem i zabiorę chętnych w cenie od 280zł/tydz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość