

Wiem ze to nie WSK, jednak maszyna modelowo mozna powiedziec identyczna, dlatego umiescilem ja tutaj. Jesli nieslusznie, moge przelozyc do innego dzialu /Pozostale/.
Zakup 11 maj 2013 na Allegro: aukcja 3232828529 za kwote 1000. Wiem ze wielu z Was nie daloby tyle za sama maszyne, jednak obiecano mi kilka skrzynek czesci. Mial byc silnik na chodzie, jednak okazalo sie ze gosc sie go pozbyl.
Model: WFM M06
Nr ramy:80220
Nr silnika: 156177
Rocznik: 1957
Nr rej: BRAK dokumentacji
Po odbior maszyny zglosilem sie poznym wieczorem i musze powiedziec ze ilosc czesci przeszla moje najsmielsze oczekiwania. Brak silnika nie zgasil banana z twarzy. Dostalem jakies 5 kompletow karterow z glebokim zaplonem, Filtry powietrza w osłonie bocznych skrzynek i inne ciezko dostepne czesci.
Wracajac do tematu maszyny. Na fotkach wygladala nieco lepiej niz po ponownym zmontowaniu w garazu. Okazalo sie ze poprzedni wlasciciel poztanowil szlifierka obrabiac blotniki, bak, narzedziowki... W ramie byly nieoryginalne mocowania silnika z przodu ramy. Najwazniejsze ze silnik byl z oryginalnym zaplonem i przewod wysokiego napiecia byl jeszcze w bawelnianym oplocie. Mam nadzieje go wykozystac w odbudowie.
Z narzedziowkami nie da sie nic zrobic. Sa poodksztalcane i pewnie wybiore inne z zapasow. Trzeba zaspawac trefne dziury, podorabiac zaczepy i dac w piasek.
Przedni błotnik ma urwane centralne pałąki.
Kanapa jest w rozsypce.
Brak mocowania nóżek kierowcy.
Co do silnika to mam juz garnek do niego; brak glowicy ze skosna swieca. Tymczasowo chce dopasowac prosty.
18 maj 2013 Zakup tylnego blotnika do WFM - orginalne malowanie i szparunek; cena 150 zl
02 sierpien 2013 - Biore sie za silnik do WFM.
PLAN:
1. Trzeba wyczyscic i ocenic zużycie poszczegolnych elementow.
2. Lozyska i uszczelki daje nowe, jednak jesli w skrzyni nie bedzie zuzycia, zostawie oryginalne. Mam zapas z nadrukami WFM, wiec sie nie boje o braki czy przestoje.
3. Dopasowanie zakupionego cylindra. Juz wiem ze ma do zeszlifowania prog.
4. Poszukac tłoka ze sworzniem, dopasowac pierscienie.
5. Zlozyc calosc i opisac stan.(przygotowanie kosztorysu do idealnego silnika-szlify, regeneracja wału itp.)
Chcialbym miec odpalajacy silnik. Kilka maszyn jednoczesnie nie pozwala na mnozenie kosztow. Chcialbym je zminimalizowac i przeprowadzic przy pierwszej zwyzce gotowki. W koncu mam przed soba piaskowanie i malowania, zaplatanie kol po wymalowaniu obreczy... lista nie ma konca.
Silnik jest rozlozony i umyty. Czeka na sworzen do tloka, ktory jest juz w cylindrze. Mam odpowiedni.