Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2014-03-18, 13:26
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 M21W2,
Honda Cb750 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Witam.
Z góry przepraszam bo podejrzewam że "gdzieś" na forum był ten temat ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi a potem można wypie*przyć temat.
W mojej M21W2 był prostownik selenowy UNITRA z którego wychodzą 4 przewody.
Biały, brązowy, czarny i żółty. Rzecz jasna kupiłem mostek prostowniczym o odpowiednich parametrach i ma 4 nóżki, ale tylko 2 są oznaczone. Jedna to "+" a druga "AC". Pozostale dwie nie są oznaczone. Dodam jeszcze, że na UNITRZE oznaczenia są zatarte.
Jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o elektrykę i prosił bym o pomoc w odpowiednim podłączeniu przewodów.
Z góry przepraszam bo podejrzewam że "gdzieś" na forum był ten temat ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi a potem można wypie*przyć temat.
W mojej M21W2 był prostownik selenowy UNITRA z którego wychodzą 4 przewody.
Biały, brązowy, czarny i żółty. Rzecz jasna kupiłem mostek prostowniczym o odpowiednich parametrach i ma 4 nóżki, ale tylko 2 są oznaczone. Jedna to "+" a druga "AC". Pozostale dwie nie są oznaczone. Dodam jeszcze, że na UNITRZE oznaczenia są zatarte.
Jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o elektrykę i prosił bym o pomoc w odpowiednim podłączeniu przewodów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- blenders1500
- Posty: 56
- Rejestracja: 2010-07-12, 10:24
- Moje maszyny: M06b3 Bąk
Cz 472.5
Cz 487.4
Jawa 634.7 - Lokalizacja: Podkarpackie
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Z tego co widzę to twój mostek to kbpc2510 a podłącza się go tak:
Na unitrze masz zatarte napisy ale to nic.
Teraz tak patrząc od lewej na Unitrze:
Biały to plus
Brązowy to ~ inaczej AC (prąd zmienny) czyli wejście z cewki prądnicy
Czarny to - minus
Żółty to ~ AC (prąd zmienny)
W mostku jeden pin jest ustawiony bokiem to jest + Plus a resztę masz na obrazku powodzenia.
Na unitrze masz zatarte napisy ale to nic.
Teraz tak patrząc od lewej na Unitrze:
Biały to plus
Brązowy to ~ inaczej AC (prąd zmienny) czyli wejście z cewki prądnicy
Czarny to - minus
Żółty to ~ AC (prąd zmienny)
W mostku jeden pin jest ustawiony bokiem to jest + Plus a resztę masz na obrazku powodzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2014-03-18, 13:26
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 M21W2,
Honda Cb750 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Dzięki ! Już się za to biorę
:):)
Jeszcze jedno pytanie ap ropo brązowego przewodu.
Podłączyć go pod pozycję "1", pod pozycję "2" czy to wszystko jedno ??

Jeszcze jedno pytanie ap ropo brązowego przewodu.
Podłączyć go pod pozycję "1", pod pozycję "2" czy to wszystko jedno ??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2014-03-18, 13:26
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 M21W2,
Honda Cb750 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Ap ropo poprzedniego postu, podłączyłem pod pozycję "1" Za chwilę pierwsza próba prądów
Wygląda to tak :

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Lolekmotorbike
- Posty: 26
- Rejestracja: 2014-01-19, 23:33
- GG: 0
- Moje maszyny: 2x WSK 175 M21W2 77`i 79` ,
Ogar 200 88` - Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Jak to piszesz pod pozycją "1" i "2" jest tzw. prąd zmienny, który nie ma kierunku tzn. + i - , więc czy ten brązowy przewód podłączysz pod "1" czy "2" to obojętne.
- blenders1500
- Posty: 56
- Rejestracja: 2010-07-12, 10:24
- Moje maszyny: M06b3 Bąk
Cz 472.5
Cz 487.4
Jawa 634.7 - Lokalizacja: Podkarpackie
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Dokładnie tak jak kolega Lolekmotorbike napisał, brązowy i żółty to prąd zmienny i każdy z nich ma być podłączony do innego wejścia ~(AC) na mostku, kolejność kabli obojętna.Lolekmotorbike pisze:Jak to piszesz pod pozycją "1" i "2" jest tzw. prąd zmienny, który nie ma kierunku tzn. + i - , więc czy ten brązowy przewód podłączysz pod "1" czy "2" to obojętne.
Ważne by plus i minus były prawidłowo.
Jakby co polecam lekturę.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_Graetza
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
- Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Tak tylko zapytam. Może ktoś wie jaki wstawić w instalacje stabilizator napięcia bym bez obaw o skoki mógł chociażby nawigacje podpiąć (mam 12V) Gdyż skoki napięcia mam czasem i do 18V. Myślałem by dać mu może ładowarkę z zapalniczki z opcją 12-24V Lecz boje się że nie wyrobi się z czasem reakcji.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 2014-03-18, 13:26
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 M21W2,
Honda Cb750 - Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Mostek podłączyłem wg instrukcji którą wrzucił mi blenders1500, nowa instalacja pokrywa się kolorystycznie ze starą jak i ze schematem ale po drodze coś spieprzyłem.
Na pierwszej pozycji stacyjki powinien być zapłon, klakson i światło stopu. Jest tylko światło stopu ale działa na odwrót czyli jak nacisnę pedał to gaśnie. Automat stopu jest nowy od ursusa c330, z tego co mi wiadomo działa na tej samej zasadzie bo wciska się w jedną stronę. Zamiana kabli też nic nie dała.
Lecąc dalej to światło pozycyjne z przodu jest a z tyłu nie ma. Działa natomiast podświetlenie tablicy rejestracyjnej i oświetlenie licznika.
W reszcie przewodów prądu brak
Sprawdzałem czy wszystkie przewody masowe są dobrze podłączone i każdy jest bezpośrednio do gołego metalu w ramie.
Cewka ma inne oznaczenia niż na schemacie bo zamiast 21 i 22, moja ma oznaczenia 1 i 15 ale w żadnej pozycji nie ma iskry.
Dodam że po złożeniu silnika, cewka była podłączona bezpośrednio do przewodów z prądnicy i kopało po palcach.
Chyba muszę kupić flaszkę i udać się po pomoc do elektryka w pracy bo mnie zima zastanie jak będzie tak dalej szło ;/
Im bliżej ukończenia tym robi się trudniej ;/;/;/
Na pierwszej pozycji stacyjki powinien być zapłon, klakson i światło stopu. Jest tylko światło stopu ale działa na odwrót czyli jak nacisnę pedał to gaśnie. Automat stopu jest nowy od ursusa c330, z tego co mi wiadomo działa na tej samej zasadzie bo wciska się w jedną stronę. Zamiana kabli też nic nie dała.
Lecąc dalej to światło pozycyjne z przodu jest a z tyłu nie ma. Działa natomiast podświetlenie tablicy rejestracyjnej i oświetlenie licznika.
W reszcie przewodów prądu brak

Cewka ma inne oznaczenia niż na schemacie bo zamiast 21 i 22, moja ma oznaczenia 1 i 15 ale w żadnej pozycji nie ma iskry.
Dodam że po złożeniu silnika, cewka była podłączona bezpośrednio do przewodów z prądnicy i kopało po palcach.
Chyba muszę kupić flaszkę i udać się po pomoc do elektryka w pracy bo mnie zima zastanie jak będzie tak dalej szło ;/
Im bliżej ukończenia tym robi się trudniej ;/;/;/
- blenders1500
- Posty: 56
- Rejestracja: 2010-07-12, 10:24
- Moje maszyny: M06b3 Bąk
Cz 472.5
Cz 487.4
Jawa 634.7 - Lokalizacja: Podkarpackie
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć mostek prostowniczy M21W2
Nie wiem co to za automat stopu ale światło stop sterowane jest masą czyli na automat idzie kabel masowy z żarówki stop a ten drugi krótki podłączony jest do ramy.Mariano87 pisze: Automat stopu jest nowy od ursusa c330, z tego co mi wiadomo działa na tej samej zasadzie bo wciska się w jedną stronę. Zamiana kabli też nic nie dała.
Wtedy automat powinien łączyć z masą a nie rozłączać po wciśnięciu dźwigni hamulca.
W tylnej lampie są 2 żarówki jedna to stop a druga pozycyjna i jednocześnie podświetla tablicę czyli pozycje z tyłu masz.Mariano87 pisze: Lecąc dalej to światło pozycyjne z przodu jest a z tyłu nie ma. Działa natomiast podświetlenie tablicy rejestracyjnej i oświetlenie licznika.
W cewce 21 to biały (zasilanie) a 22 czarny ( z platynki) w sumie jest to bez różnicy jak podłączysz.Mariano87 pisze: W reszcie przewodów prądu brakSprawdzałem czy wszystkie przewody masowe są dobrze podłączone i każdy jest bezpośrednio do gołego metalu w ramie.
Cewka ma inne oznaczenia niż na schemacie bo zamiast 21 i 22, moja ma oznaczenia 1 i 15 ale w żadnej pozycji nie ma iskry.
w cewkach z 1 i 15 podłącza się :
1 do platynki
15 do zasilania
Cewkę zapłonową zasila ten sam kabel (biały) co klakson i światło stop może masz coś ze stacyjką albo słaby akumulator ??
w stacyjce jest to pin 21 który po włożeniu kluczyka i ustawieniu z pozycję 1 łączy się z pinem 19 czyli prądem.
Posprawdzaj dokładnie wszystko ze schematem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości