Zdjęcie trybu
- Jacu gorzała
- Posty: 151
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50 - Lokalizacja: Klimy
- Kontaktowanie:
Zdjęcie trybu
Witam mam problem ze zdjęciem tego trybu z wałka a raczej z jego rozbezpieczeniem. Muszę ten tryb wymienić lecz nie da mi się go ściągnąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie jest po to aby śmigać na moto.
- ewaldino
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-10-04, 20:10
- Moje maszyny: Kobuz '77 , SHL M11W '67
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Też się z tym trochę męczyłem, ściągnąłem to ściskająć pierścień 3-ma płaskimi śrubokrętami, zaznaczam że robiłem to we dwóch
Męczyłem się dobre 15 minut ale zeszło
Pewnie jest na to jakis lepszy patent, lecz jak masz osobę do pomocy to w ten sposób dasz radę. Tłumacząc prościej, w tych 3 dziurkach masz dojście do pierścienia któy blokuje ściagnięcie trybu, musisz pierścień wcisnąc z trzech stron jednocześnie aby tryb mógł zejść.


-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2007-05-29, 23:37
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-B3 '78
WSK M21W2 Dudek '76 - Lokalizacja: Sierpc
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Dorabiasz trzy pręty o średnicy nieco mniejszej niż te otwory w trybie i takiej długości żeby wystawały z trybu ok 5 mm. Na nie zakładasz opaskę zaciskową odpowiedniej średnicy i po zaciśnięciu jej do odpowiedniej średnicy zdejmujesz tryb.
- Jacu gorzała
- Posty: 151
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50 - Lokalizacja: Klimy
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Męczyłem się z tym pięć godzin w tym ze trzy razem z tatą. Moje zabezpieczenie było tak odporne że te dociskanie przez te dziurki i inne kombinacje nic nie dawały. Ten tryb był do wymiany bo miał ułamany jeden ząb a ja miałem drugi taki żeby wymienić więc wziąłem odpowiedniej rurki która po nałożeniu przez tryb wałka opierała się na tym drugim ( nie uszkadzając pierwszego ). Przeżegnałem się i raz a porządnie płotkiem walnąłem i zeszło lecz kołnierz trybu się nad kruszył ale i tak do wyrzucenia. Wziąłem drugi tryb obcisnąłem pierścionek założyłem i jak nowe
.

Życie jest po to aby śmigać na moto.
- marucha500
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-07-26, 22:58
- GG: 3036357
- Moje maszyny: WSK125(87')
WSK175(2013')
trike125
WSK175(w trakcie budowy) - Lokalizacja: Arciszewo Stare
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Pomocy chłopaki! U mnie tak jak wyżej tylko że wałek do zmiany wróciłem z gatażu po 6,5h boju. Próbowałem tulejką z nawierconymi 3otworami i nagwintowanymi wkręcać śrubki i chuja, w dziurki dopasowałem rolki od łożyska i ściskałem uchwytem tokarskim i śrubokręcikami nic nie drgnęło nie mam sił miałem dziś silnik złożyć. Pomocy! 

"jeśli robisz coś to rób to dobrze" - mój tata'
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
- Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Nie lepiej skombinować inny wałek z trybem? 

- Jacu gorzała
- Posty: 151
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50 - Lokalizacja: Klimy
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Niestety ale raczej bez uszkodzenia czegoś się nie da. Po prostu jak trzyma to dobrze ale rozebranie tego nie jest takie proste. Wiem z doświadczenia 

Życie jest po to aby śmigać na moto.
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
jak kolega powyżej, ja wkładam śrubki M3x8 i zaciskam skręcalną metalową opaską do węży gumowych. Potem lekko młotkiem na kowadle daje się wybić. Wcześniej myję w benzynie, tak aby pozbyć się ewentualnego brudu pod pierścienia blokującego.
-
- Administrator
- Posty: 734
- Rejestracja: 2012-01-18, 22:11
- GG: 2507850
- Moje maszyny: Wsk MR16 T
Wsk 125 Kos,
Wsk 175 kobuz,
Romet chart 211 - Lokalizacja: Miłoszyce
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Złota łopata sie należy 

- Jacu gorzała
- Posty: 151
- Rejestracja: 2012-10-01, 19:40
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 kobuz
Komar 2330
Jawa 50
Simson sr50 - Lokalizacja: Klimy
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Jedna - dwie od razu za taki patent. Myślał myślał aż wymyślił - gratuluje pomysłu. A tak swoja drogą to i nie głupio

![:]](./images/smilies/splash.gif)


Życie jest po to aby śmigać na moto.
- spartan117
- Posty: 37
- Rejestracja: 2012-09-12, 18:53
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson s51, WSK 175 Łobuz :D , silnik rowerowy Gnom
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Witam
Widzę, że robię niezły odkop z tym tematem.
Również jestem zmuszony wymienić swój wałek, męczę się z tym zabepieczeniem i nie mogę zdjąć trybu. Problem postanowiłem obejść.
Mam już nowy wałek i tryb. Brakuje mi pierścienia. Jak dokładnie on się nazywa żeby znaleźć w jakimś sklepie? Czy może dorobić z czegoś, dopasować jakiś inny od innego pojazdu/maszyny?
Widzę, że robię niezły odkop z tym tematem.
Również jestem zmuszony wymienić swój wałek, męczę się z tym zabepieczeniem i nie mogę zdjąć trybu. Problem postanowiłem obejść.
Mam już nowy wałek i tryb. Brakuje mi pierścienia. Jak dokładnie on się nazywa żeby znaleźć w jakimś sklepie? Czy może dorobić z czegoś, dopasować jakiś inny od innego pojazdu/maszyny?
"Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły"
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zdjęcie trybu
Skoro masz nowy wałek i tryb to stare możesz uszkodzić.Bierzesz szlifierkę w rękę, nacinasz rowek na trybie, wsadzasz przecinak,uderzasz żeby pękło, potem a drugiej strony analogicznie.Tryb się rozpada na dwie części. Wyjmujesz zabezpieczenie i składasz nowe części
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość