Remont ramy WSK 125

podwozie - nadwozie
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Remont ramy WSK 125

Post autor: Nicker17 » 2014-10-01, 16:39

Witam!

Mam w planie zrobić remont ramy w mojej WSK , remont samej ramy ponieważ lakier na baku,boczkach ,błotnikach itp. jest w bardzo dobrym stanie.Koła są też w dobrym stanie poza tylną oponą (poprzedni właściciel musiał na niej laczka palić :-( ) Opona z przodu jest w idealnym stanie (duży bieżnik , nie popękana) . Więc nie wiem czy wymieniać tylko tylną oponę czy komplet (żeby to jakoś wyglądało) . Rama nie wygląda za ładnie lakier na niej ma wiele odprysków itp. . Kolejną sprawą jest tylni wahacz , mam wrażenie jakby był trochę krzywy (patrząc z tyłu amortyzatory schodzą się lekko w prawą stronę (pasowało by to trochę naprostować).
Mam do was pytanie ile farby może mi pójść żeby pomalować ramę (bez przodu) i jak ją pomalować sprayem czy pistoletem do malowania ? (nie mam jakiegoś dużego doświadczenia w lakiernictwie więc nie bardzo wiem czego do tego użyć) ;-)

Pozdrawiam!
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1327
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Remont ramy WSK 125

Post autor: czankete » 2014-10-01, 17:34

Nicker17 pisze:Mam w planie zrobić remont ramy w mojej WSK , remont samej ramy....
.....Mam do was pytanie ile farby może mi pójść żeby pomalować ramę (bez przodu) i jak ją pomalować sprayem czy pistoletem do malowania ?
Remont ramy to nie sama farba :lol: . Aby porządnie zrobić ramę musisz ją wypiaskować, dalej albo w proszek albo malowanie na mokro. Zanim przyjdzie warstwa lakieru daje się antykorozyjny podkład epoksydowy, na to ze dwa razy zwykły podkład i dopiero na to farba właściwa + klar na wierzch. Jeżeli chodzi o ilość samej farby na samą ramę + wahacz to ja potrzebuję 0,25-0,3l (pistolet).
Oczywiście możesz pomalować sprajem - wyjdzie najtaniej ale za to byle jak i będzie toto nietrwałe. Wybór należy do Ciebie ;-) .

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Remont ramy WSK 125

Post autor: Nicker17 » 2014-10-01, 19:35

Takie oczywiste rzeszy jak przygotowanie powierzchni do malowania czy podkład itp.to już pomijam. Chodziło mi głównie o to ile l farby na to potrzebuję . Dzięki za odpowiedź.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 618
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Remont ramy WSK 125

Post autor: qpa » 2014-10-01, 22:30

Oddaj do proszku, nie będzie dużo drożej a powłoka jest rewelacyjna.

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Remont ramy WSK 125

Post autor: BizonekM06 » 2014-10-02, 10:26

Rama, stopka centralna i tylny wahacz - polecam wyłącznie w proszku.
Sporo jest firm, malujących proszkowo, które robią też piaskowanie. Ceny są do przyjęcia
a jakość powłoki znacznie trwalsza od malowania mokrego.
Zresztą finalnie i tak zrobisz po swojemu, wiadomo sprawy kasowe.
Tylko ze "szprejami" daj sobie spokój ;-)

Awatar użytkownika
freed73
Posty: 52
Rejestracja: 2014-06-21, 11:47
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1984r
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Re: Remont ramy WSK 125

Post autor: freed73 » 2014-10-03, 20:52

Ja swoje elementy pomalowałem proszkowo,dodatkowo doszły jeszcze dwie obręcze kół.Piaskowanie i malowanie to koszt 550 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość