Tyle że zazwyczaj podawał 2 wersje i można się pokusić o te 1szą dla silnika SHL czyli 14KM przy 6000 obr.
http://imgur.com/a/KAuk2 tutaj artykuł.
Nowy silnik do trójki czy kupno 175?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?
Trochę odkopie temat bo nadal jest aktualny.
Skończyłem remont silnika S32 i zająłem się montażem. Może kilka uwag przyda się na forum.
Kilka rzeczy musiałem przerobić:
- Podstawa iskrownika lekko przetoczona, ewentualnie oryginalna z tego silnika dorwać. Jeszcze kondensator trzeba dać w inne miejsce, ale to pikuś. - Redukcja w silniku do kolanka (zamiast cięcia i spawania) - Linka sprzęgła jest dosyć specyficzna, trzeba kupić oryginalną bądź rzeźbić, tzn. linka nie może mieć zakończenia od strony dekla. Do tego dokładamy nagwintowaną tulejke i tam ją przykręcamy.
Pozostało mi kupić gaźnik i zaczynam docieranie. Zdam relacje jak to idzie
Skończyłem remont silnika S32 i zająłem się montażem. Może kilka uwag przyda się na forum.
Kilka rzeczy musiałem przerobić:
- Podstawa iskrownika lekko przetoczona, ewentualnie oryginalna z tego silnika dorwać. Jeszcze kondensator trzeba dać w inne miejsce, ale to pikuś. - Redukcja w silniku do kolanka (zamiast cięcia i spawania) - Linka sprzęgła jest dosyć specyficzna, trzeba kupić oryginalną bądź rzeźbić, tzn. linka nie może mieć zakończenia od strony dekla. Do tego dokładamy nagwintowaną tulejke i tam ją przykręcamy.
Pozostało mi kupić gaźnik i zaczynam docieranie. Zdam relacje jak to idzie

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"o święty benzyniarzu ... "
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?
Poza tymi przeróbkami coś jeszcze trzeba przerabiać czy pasuje wszystko?
- kolo
- Posty: 52
- Rejestracja: 2013-11-23, 15:17
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
wsk m06 1960r
MZ ETZ 250
Komar 3 - Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?
Gdzie można dostać taką fajną redukcje kolanka?Czy może sam dorabiałeś?
- Eisengrau
- Posty: 310
- Rejestracja: 2010-12-14, 19:02
- Moje maszyny: Минск 125
Иж Планета 5
УАЗ-469 - Kontaktowanie:
Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?
Nic więcej nie trzeba .Ja mam w swojej wuesce silnik S34 to trzeba było tylko przerobić kolanko.krzysiek200 pisze:Poza tymi przeróbkami coś jeszcze trzeba przerabiać czy pasuje wszystko?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?
Fajny patent z tym kolankiem, u siebie cieliśmy i spawaliśmy. Aż dziw, że to pasuje
.
O ile poszerzyłeś otwór w podstawce zapłonu? Jak mierzyłem to 4mm na stronę bodajże... Otwory pod mocowanie takiej wusekowej podstawki pasują pod ten silnik?
Fajnie, że podzieliłes się dokumentacją ze swapa.

O ile poszerzyłeś otwór w podstawce zapłonu? Jak mierzyłem to 4mm na stronę bodajże... Otwory pod mocowanie takiej wusekowej podstawki pasują pod ten silnik?
Fajnie, że podzieliłes się dokumentacją ze swapa.

-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?
Redukcje sam robiłem. Trochę musiałem dopasowywać na bieżąco. Gwint to M45x1,5 i M42x1,5. Długie oba na ok. 13mm. Każdy musi indywidualnie to dobrać bo zależy czy nie jest zniszczony gwint w cylindrze i jaką podkładke użyjemy (o ile damy).
Otwory na śruby w podstawie iskrownika pasują, chodzi o tył podstawki. Są tam takie trzy wypusty, które opierają się o dekiel w S32. Musiałem je usunąć.
Zaznaczam na foto zapożyczone z google'a
Otwory na śruby w podstawie iskrownika pasują, chodzi o tył podstawki. Są tam takie trzy wypusty, które opierają się o dekiel w S32. Musiałem je usunąć.
Zaznaczam na foto zapożyczone z google'a
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"o święty benzyniarzu ... "
- Kozaczq
- Posty: 25
- Rejestracja: 2013-07-26, 10:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125 KOS 84r.
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nowy silnik do trójki czy kupno 175?
Ja nie miałem tokarza w okolicy więc wpadłem na pomysł że mam nie do uratowania cylinder z wsk 125 żeliwny wiec i tak był mi zbędny, to tak uciąłem gwint przy samym cylindrze następnie z nakrętki shlk-i uciąłem te uszka co są na kluczyk i razem te nakrętki zespawałem tigem, trzyma to rewelacyjnie, wszystko równo spasowane, polecam tym co sami będą przerabiać domowymi warunkami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość