Renowacja WFM 1960 KONIEC
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Renowacja WFM 1960 KONIEC
Witam. Jestem nowy na forum. Od zawsze byłym zboczony na punkcie starej motoryzacji. Aktualnie jestem w posiadaniu garbusa z 1968, ogara 205 z 1986, Vw T3 z 1985 i teraz doszła do kolekcji WFM z 1960, Motocykl kupiłem ponad dwa miesiące temu w takim stanie:
Motocykl kupiony bez dowodu i tablic, ale aktualnie jest już zarejestrowany i w trakcie renowacji. Silnik niby po remoncie. Faktycznie chodzi pięknie, ale jaki jest jego faktyczny stan okaże się jak rozbiorę go do szkiełkowania. Będę po kolei opisywał co już zrobiłem w kolejnych postach.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Po zarejestrowaniu WFM'ki, co trwało około dwóch tygodni, zabrałem się do pracy. Rozebrałem motocykl na części i rozpocząłem prace blacharskie. Pracuję w warsztacie blacharsko-lakierniczym i wszystkie prace przy wfm odbywają się w tzw "międzyczasie". Na pierwszy ogień poszła rama. Była dość zmęczona i wymagała prostowania i poprawienia spawów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Po renowacji motocykl ma wyglądać tak:
Moja będzie się różniła chyba tylko silnikiem. Mój będzie szkiełkowany.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Postanowiłem zmienić zbiornik paliwa. Zamiast oryginalnego, mocowanego na opaskę, zakładam zbiornik z 1958 z bagażnikiem. Odbiegam od oryginału, wiem, ale motocykl ma mi się podobać i tak go sobie wymarzyłem
Kupiłem więc takowy zbiornik.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Kolejny krok ta naprawy blacharskie. Wszystkie widoczne wady naprawiałem przed piaskowaniem ponieważ robiłem to w wolnym czasie i nie wiedziałem ile mi to zajmie. Po piaskowaniu jest mało czasu na zabezpieczenie antykorozyjne i chciałem grubsze naprawy mieć już zrobione, a po piaskowaniu naprawić to co wyjdzie. Zacząłem od błotnika tylnego. Niestety pod siedzeniem było sito. Ktoś przykrył to szpachlówką. Zerwałem szpachel i naprawiłem błotnik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dalej. Musiałem dokupić brakujące elementy czyli osłonę krótką łańcucha i osłonę akumulatora. Z osłona zaczęły się problemy. Póki co nie udało mi się zakupić oryginału. Kupiłem więc osłonę z filtrem z 1963 i przerobiłem. Usunąłem filtr i zaślepiłem otwór do gaźnika. Takie rozwiązanie pozwoli mi ukończyć motocykl. Oczywiście jak tylko uda mi się kupić oryginał to zrobię podmiankę. Póki co musi być tak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Po dopasowaniu elementów
całość poszła do piaskowania. Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Po piaskowaniu ruszyłem z zabezpieczeniem całości podkładem reaktywnym. W pracach lakierniczych wspomaga mnie kolega, zawodowy lakiernik. Mógłbym to zrobić sam, ale zależy mi na jakości, a on ma 20 lat praktyki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Kolejny etap to naprawy blacharskie, ponowna warstwa podkładu reaktywnego i na to podkład akrylowy. Podkład akrylowy zastosowaliśmy czarny, żeby uzyskać głębię koloru.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Po nałożeniu podkładu mogłem zabrać się za szpachlowanie. Co musiało zostać szpachlowane zostało poszpachlowane szpachlówką z pyłkiem aluminiowym i na to jeszcze raz podkład akrylowy czarny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Aktualnie większość elementów ramy jest polakierowana. Nie udało się nam polakierować całości za jednym zamachem niestety. Zbyt dużo elementów i zbyt małe pomieszczenie. Niebawem będziemy dalej lakierować. Kolor jaki wybrałem do ciemne bordo. W cieniu wyglądana na czarny, a w słońcu jak dojrzała wisienka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Jeśli macie jakieś uwagi, sugestie bądź pytania to piszcie.
- Szklanka
- Posty: 216
- Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Regulamin działu
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Post pod postem, fajna sztuka, powodzenia
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Post pod postem, fajna sztuka, powodzenia

- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
O kuchnia. Faktycznie
Ale babola strzeliłem

- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Widzę, że temat przeniesiony. Dzięki. Czekam na opinie i sugestie 

-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-05-02, 20:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06
- Lokalizacja: Iłowo-Osada
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Super to wszystko wychodzi, ja zaczynam niedługo też prace nad wfm wszystko mam w częściach tylko ramę muszę kupić od wfm, albo włożę od wsk m06 z 62r. bo chyba aby detalami się różnią jakąś tabliczką a tak poza tym to byłbym bardzo ciekaw jak wygląda rejestracja jeśli nie ma się żadnych dokumentów, wsk mam zarejestrowaną od nowości i ciągle opłacaną, ale z wfm będzie licho. Dobra trzecie pytanie, jaki jest taki mniej więcej koszt piaskowania elementów, oraz lakierowania całości. 

- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Ja miałem zaświadczenie z UK w którym motor był zarejestrowany, że widnieje w systemie na gościa takiego i takiego. Umowa kupna spisana z tym gościem i mała batalia w moim UK. Reszta na priv. Koszt piaskowania bez kół to w moim przypadku 250 zł. Co do kosztów lakierowania to ciężko powiedzieć bo przygotowywałem sam a pryskał kolega. Robiliśmy ostatno wycenę lakierowania MZ i wyszło około 1500 zł z materiałami.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Pytanie. Chciałbym kupić instalację elektryczną. Czy w modelu z licznikiem w półce lampa to tzw. krótka?
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Prace przy motorku idą do przodu. Tempo troszkę spadło, ze względu na finanse, ale i tak trzymam się planu. Mam zrobione chromy i polakierowane pozostałe elementy ramy. W wolnym czasie popracowałem również nad licznikiem. Czekam na śruby z nierdzewki i jak tylko do mnie dotrą zajmę się składaniem ramy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Piękna maszyna ci wyjdzie kolor będzie obłędny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości