Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Awatar użytkownika
blenders1500
Posty: 56
Rejestracja: 2010-07-12, 10:24
Moje maszyny: M06b3 Bąk
Cz 472.5
Cz 487.4
Jawa 634.7
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: blenders1500 » 2014-10-24, 20:02

Mariusz0564 pisze:a mam pytanie stacyjka od ursusa c330 moze byc zamiast orginalnej stacyjki w b3 ? ktos robił takie cos ?

http://allegro.pl/stacyjka-ursus-c330-c ... 05706.html
Ze stacyjką od ursusa ( i prawie identyczną stosowaną w motocyklach Jawa/Cezet) będzie ten sam problem co z zastosowaniem stacyjki od Wsk 175, ponieważ Wsk 125 ma gaszenie poprzez zwarcie do masy, a stacyjka ursusa tego nie posiada.

Musiałbyś jakoś rozwiązać problem gaszenia poprzez przekaźniki, gdybyś miał CDI i 12V to spoko przekaźniki na 12V są dostępne, ale przy 6V będzie kiepsko.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1327
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: czankete » 2014-11-01, 15:51

Wracając do sedna tematu - jestem już po próbach udanej adaptacji stacyjki ze 175 do 125 (tj. pięciopołożeniowej)a w obecnej chwili jestem na etapie budowy od podstaw całkowicie nowej instalacji pod moje CDI.

Dodam tylko, że podczas demontażu, czyszczenia wnętrza stacyjki a następnie przy próbach konfiguracji stacyjki z "czwórki" na potrzeby "trójki" okazało się, że nie ma większego problemu by w pozycji "0" mieć możliwość "gaszenia" silnika poprzez zwieranie do masy jak ma to miejsce w 125-tce i nie potrzeba do tego żadnego przekaźnika.
Kwestię uzyskania łączenia dwóch styków w pozycji "0"rozwiązałem poprzez wykorzystanie jednego z oryginalnych pól stykowych i nawiercenie w miejscu gdzie powinien znajdować się drugi styk otworu. Następnie po sfazowaniu krawędzi otworu większym wiertłem osadziłem w otworze równiutko śrubę mosiężną z łbem stożkowym obrabiając uprzednio jej łepek idealnie płasko na wzór pola kontaktowego. Całość po dopasowaniu zamocowałem na klej (ewentualnie jak ktoś woli to można nakręcić z drugiej strony dać nakrętkę). Przy nawiercaniu otworu zalecam ostrożność - jak wiadomo tworzywo, w którym zatopione są styki jest kruche i z natury lubi pękać - dlatego też wolałem wkleić nowy styk. Po złożeniu stacyjki i założeniu konektora praktycznie nie sposób dopatrzeć się, że stacyjka została przerobiona ;-) .

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: brobmw » 2014-11-01, 16:41

A możesz dać jakieś fotki tej zmodyfikowanej stacyjki?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1327
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: czankete » 2014-11-01, 18:05

brobmw pisze:A możesz dać jakieś fotki tej zmodyfikowanej stacyjki?
...Kolego tej nie będę jej już demontował i rozbebeszał by zrobić Ci fotki, ponieważ jest już w motocyklu ale w przyszłym tygodniu planuję w ten sam sposób przerobić stacyjkę kolegi, więc wtedy pstryknę foto wnętrza stacyjki i pól ze stykami oraz foto od strony przyłączenia konektorów ;-)

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: brobmw » 2014-11-01, 18:27

Będę Ci mega wdzięczny gdyż przymierzam się do tego modu.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

bishop
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-08, 01:19
GG: 0
Moje maszyny: Wueska trójka
Ogar czeski
Etezetka 250
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: bishop » 2015-02-18, 00:34

Witam,

Chciałem odkopać temat i dowiedzieć się czy ktoś z forumowiczów zamontował stacyjkę z Ursusa C330? Chcę takową założyć z tego względu że mi się bardziej podoba od oryginalnej, a u siebie mam skorupę lampy od 175 i jest wielka wyrwa po stacyjce i aktualnie zamontowana jest podkładka, ale głupio to wygląda. Ewentualnie zastanawiam się nad instalacją stacyjki od 175. Czytałem że kolega o nicku czankete taką zamontował i mam pytanie czy mógłby ukazać na zdjęciach jak to dokładnie wygląda, bo jak wyczytałem stacyjka jest podobna do tej z c330. Słyszałem że trzeba dać przekaźniki, nie powinien być z tym problem gdyż motocykl ma posiadać zapłon CDI i 12v instalacje.

Awatar użytkownika
farmer66
Posty: 44
Rejestracja: 2012-12-02, 13:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 1984r Suzuki dr 650
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: farmer66 » 2015-02-18, 01:14

Ja mam w swoim kosie stacyjke ciagnikowa, oczywiscie zaplon cdi.Gaszenie na zwyklym przekazniku 12 v

bishop
Posty: 21
Rejestracja: 2015-02-08, 01:19
GG: 0
Moje maszyny: Wueska trójka
Ogar czeski
Etezetka 250
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: bishop » 2015-02-19, 13:44

Hej,

Rozumiem, że z c330, typu 4 położenia 0,1,2,3? Co masz podłączone pod szczególne położenia? Dało by radę żebyś wysłał jakieś zdjęcie wnętrza lampy, albo rozpisać jak wygląda połączenie tego?

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: brobmw » 2015-02-19, 15:24

bishop pisze:Hej,

Rozumiem, że z c330, typu 4 położenia 0,1,2,3? Co masz podłączone pod szczególne położenia? Dało by radę żebyś wysłał jakieś zdjęcie wnętrza lampy, albo rozpisać jak wygląda połączenie tego?
Innej niż 0,1,2,3 w C330,360 nie widziałem,z podłączeniem nie powinno być większego problemu.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
farmer66
Posty: 44
Rejestracja: 2012-12-02, 13:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 1984r Suzuki dr 650
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: farmer66 » 2015-02-19, 17:25

Moje cdi zrobione jest wg pomysłu AUDIOBASA tj. zastosowałem regulator do cewek bezmasowych, czyli cały prąd idzie na ładowanie akumulatora.Lepszą stacyjką byłaby stacyjka od jawy/cz, no ale ciągnikowa jest wiele tańsza.Prąd do stacyjki podł. na zacisk 30(są dwa takie zaciski) na położeniu 0 i wciniętym kluczyku prąd masz na 15,54; na poł.1 wcinięty kluczyk prąd 58,15,54,57 wyciągnięty kluczyk 58,57; położenie 2 wcinięty kluczyk 58,15,54,56a wyciągnięty kluczyk 58,56a; położenie 3 58,15,54,56b wyciągnięty kluczyk 58,56.Gaszenie na takim przekażniku http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 33640.html styki 86 i 30 do masy moto, 85 to + po stacyjce, 87 to masa z modułu (gaszenie).Powodzenia

Dawid :)
Posty: 5
Rejestracja: 2016-06-20, 14:37
GG: 0
Moje maszyny: -WSK 125 80r
-Skuter
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Stacyjka z ''czwórki'' w WSK 125

Post autor: Dawid :) » 2016-11-25, 19:44

Podczas remontu postanowiłem zmienić stacyjkę na wsk 175 przy zapłonie cdi, myślałem jak to podłączyć i wymyśliłem że czwórka ma gaszenie poprzez odcięcie prądu który idzie na cewkę pod bakiem, więc podłączając kabel od moduł-cewka wn pod odpowiednie bolce mamy rozłączenie. Tylko mam problem który to styk bo mam schemat od kobuza i nie mogę dojść które za to odpowiadają myślałem że 17 ale na schemacie jakoś kable są "dziwnie" podłączone :mrgreen: . Podpowiecie coś ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości