WSK 125 KOS 84r. byBRO.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Jeszcze raz witam wszystkich.
We wrześniu stałem się szczęśliwym posiadaczem WSK 125 KOS z 84r.
Co o niej sądzicie? Pierwszy widoczny mod jaki zrobiłem to rura wydechowa od 175 i ten mały bagażnik oraz lusterka chlapacz(na razie tylny "poluję"na przedni)wymiana klosza tylnej lampy i wszystkich linek.
Z mechaniki wymieniłem wszystkie cewki i zastąpiłem prostownik selenowy mostkiem gretza i wymieniłem uszczelniacze w przednim zawieszeniu (ciekło strasznie).
A tu foto z "jazdy do SKP" Badanie techniczne zakończone sukcesem,motór udało się przerejestrować na mnie i czekam na "twardy dowód".
W okresie zimowym planuję wykonać remont silnika.
Pozdrawiam
We wrześniu stałem się szczęśliwym posiadaczem WSK 125 KOS z 84r.
Co o niej sądzicie? Pierwszy widoczny mod jaki zrobiłem to rura wydechowa od 175 i ten mały bagażnik oraz lusterka chlapacz(na razie tylny "poluję"na przedni)wymiana klosza tylnej lampy i wszystkich linek.
Z mechaniki wymieniłem wszystkie cewki i zastąpiłem prostownik selenowy mostkiem gretza i wymieniłem uszczelniacze w przednim zawieszeniu (ciekło strasznie).
A tu foto z "jazdy do SKP" Badanie techniczne zakończone sukcesem,motór udało się przerejestrować na mnie i czekam na "twardy dowód".
W okresie zimowym planuję wykonać remont silnika.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- kuba063
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr - Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Tłumik i bagażnik zupełnie nie pasuje. Poza tym wsk fajna
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 2014-05-01, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk kos
- Lokalizacja: pabianice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe
- Szymon_1998
- Posty: 992
- Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
W 1985r. były metalowe stopki pasażera.yamacher35 pisze:przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. 

- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Stopki jak na razie zostają bez zmian(ze względu na rocznik) a nad siedzeniem intensywnie pracuję.yamacher35 pisze:przydała by się listwa aluminiowa pod siedzeniem oraz stopki z tyłu od kosa metalowe
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Przyszło kilka drobiazgów z epoki do Kosa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Chyba wiem od kogo kupiłeś te części 
Co to motór nie miał siły sam dojechać do SKP
?
Zwolennikiem wydechu od 175 do 125 nie jestem ale nie wygląda źle. Bagażnik słabo wygląda, występowały lepsze

Co to motór nie miał siły sam dojechać do SKP

Zwolennikiem wydechu od 175 do 125 nie jestem ale nie wygląda źle. Bagażnik słabo wygląda, występowały lepsze

- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Poprzednie badanie techniczne motór miał w 1997r. dlatego wolałem na przyczepce niż na kołach.Namiar na te części znalazłem na forum a dokładnie zainspirowała mnie ta podkładka z gumką pod zbiornik paliwa (teraz już wiem dla czego kilka razy w przeszłościMateusz WSK pisze:Chyba wiem od kogo kupiłeś te części
Co to motór nie miał siły sam dojechać do SKP?
Zwolennikiem wydechu od 175 do 125 nie jestem ale nie wygląda źle. Bagażnik słabo wygląda, występowały lepsze
pękało mi to ucho przy zbiorniku). Rura od czwórki mi się podoba a ten bagażnik to tak jak piszesz-mogło by być coś lepszego.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Fajna jamachina, przedni chlapacz powinieneś dostać na skuter dębica. Jakbyś nie mógł znaleźć to pisz.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Chlapacz znalazłem dzięki za info.
Pierwszy zakup do kapitalki silnika poczyniony.
Panowie o co chodzi z tym luzem bo te chyba mają C2 a gdzieś przeczytałem że powinno być C3?
Pierwszy zakup do kapitalki silnika poczyniony.
Panowie o co chodzi z tym luzem bo te chyba mają C2 a gdzieś przeczytałem że powinno być C3?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Kolego łożyska z luzem C2 generalnie nie nadają się do silnika spalinowego i specyficznych warunków w jakich pracuje - zwłaszcza w konfiguracji jak występuje w wsk 125, czyli są w tandemie i to w dodatku usytuowane w sporym odstępie od siebie. Mają luz wewnętrzny mniejszy niż normalny. Możesz mieć już problem z samym złożeniem silnika, nie mówiąc już o możliwości swobodnego obracania wałem po rozgrzaniu silnika i to nawet przy przyzwoicie wycentrowanym wale. Szkoda łożysk i gniazd w karterach. Zmień je na C3.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Chciałem dobrze a okazuje się że wyszło jak zawsze.Czy ktoś złożył silnik na C2 i działało prawidłowo?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Katalog części zamiennych podaje 6203 P66 (C6 o wyższej dokładności, dziś wszystkie łozyska są juz produkowane w P6) lub C6.
Mimo, że wytwórnia luzowała pasowania (dla świętego spokoju) nie oznacza to ,że możemy zastosować łożyska z napięciem wstępnym( takie łozyska stosujemy przy małym obciążeniu promieniowym wału i małych prędkościach obrotowych jednocześnie ze względu na zlikwidowanie mozliwości ślizgania się kulek po bieżni a za tem uszkodzenia łozyska). Po zamontowaniu łożysk z wciskiem na wał i w obudowy luz łozyska maleje ,gdybysmy zamontowali więc łozyska C2 w miejsce gdzie zalecane są co najmniej C3 uzyskamy tam pasowanie ciasne co przy skąpym smarowaniu i podwyższonej temperaturze skutkuje szybkim zniszczeniem ,o ile nie zatarciem łożyska.
Wymień te łożyska jesli to możliwe na właściwe ,praktyka pokazała że C3 zachowują się dobrze.
Mimo, że wytwórnia luzowała pasowania (dla świętego spokoju) nie oznacza to ,że możemy zastosować łożyska z napięciem wstępnym( takie łozyska stosujemy przy małym obciążeniu promieniowym wału i małych prędkościach obrotowych jednocześnie ze względu na zlikwidowanie mozliwości ślizgania się kulek po bieżni a za tem uszkodzenia łozyska). Po zamontowaniu łożysk z wciskiem na wał i w obudowy luz łozyska maleje ,gdybysmy zamontowali więc łozyska C2 w miejsce gdzie zalecane są co najmniej C3 uzyskamy tam pasowanie ciasne co przy skąpym smarowaniu i podwyższonej temperaturze skutkuje szybkim zniszczeniem ,o ile nie zatarciem łożyska.
Wymień te łożyska jesli to możliwe na właściwe ,praktyka pokazała że C3 zachowują się dobrze.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Wielkie DZIĘKI.Czy przypadkiem 6203 nie idzie w piasty kół?
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Łożyska wymieniłem na 6302 będą do piast a te właściwe na wał zostały zamówione,jeszcze raz dzięki za info.
A tu fotka dla jednego z nas (może jeszcze komuś się przyda).
Grubość pręta to 4.7mm a sprężyny to 2.5mm
A tu fotka dla jednego z nas (może jeszcze komuś się przyda).
Grubość pręta to 4.7mm a sprężyny to 2.5mm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Panowie dziś przyszedł mi wał z epoki po regeneracji,na pierwszy rzut oka wygląda poczciwie (czopy,gwinty,kliny ok) natomiast mam pytanie co do luzów korby a mianowicie luzu góra-dół nie czuję ale wyczuwam minimalny luz na boki,czy tak być powinno???
Po stuknięciu w główkę korby dłonią nie wydaje żadnych dźwięków,tulejka wymieniona.
A to mały zestaw z cylkiem od fnanqa87. I mój nowy nabytek a mianowicie ściągacze do karterów (piter_dzn jeszcze raz dzięki) Przyrząd do wyciskania sworzni wykonam sam.
Po stuknięciu w główkę korby dłonią nie wydaje żadnych dźwięków,tulejka wymieniona.
A to mały zestaw z cylkiem od fnanqa87. I mój nowy nabytek a mianowicie ściągacze do karterów (piter_dzn jeszcze raz dzięki) Przyrząd do wyciskania sworzni wykonam sam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
...tak powinno być - jak trzymasz w dłoni za korbowód wał swobodnie zwisający własnym ciężarem a drugą uderzysz w główkę korbowodu i brak jest odgłosu stuknięcia to oznacza, że jest ok. Delikatny luz poosiowy (na boki) musi byćbrobmw pisze:Panowie dziś przyszedł mi wał z epoki po regeneracji,na pierwszy rzut oka wygląda poczciwie (czopy,gwinty,kliny ok) natomiast mam pytanie co do luzów korby a mianowicie luzu góra-dół nie czuję ale wyczuwam minimalny luz na boki,czy tak być powinno??? Po stuknięciu w główkę korby dłonią nie wydaje żadnych dźwięków

- mariusz30003
- Posty: 167
- Rejestracja: 2010-01-10, 21:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B5 4T
WSK M06-B1
Dezamet Typ 756,2 Stella - Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Aluminiowy cylinder moim zdaniem jest fuj. Jeszcze na rynku nie brakuje żeliwnych oryginałów w przystępnych cenach. Lepszy żeliwny IV szlif niż nominalny aluminiowy brzydal.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
Ale to ori cylinder zmd i w tym okresie z którego jest mój motór fabrycznie były montowane cylindry aluminiowe a poza tym mi podoba się alu.mariusz30003 pisze:Aluminiowy cylinder moim zdaniem jest fuj. Jeszcze na rynku nie brakuje żeliwnych oryginałów w przystępnych cenach. Lepszy żeliwny IV szlif niż nominalny aluminiowy brzydal.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości