CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: zaplon CDI w silniku s32

Post autor: 125 arek » 2014-10-12, 12:53

Zapłon CDI zdecydowanie lepiej, lecz pamiętaj o tym że musi być inna podstawka niż w silniku s06.
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: zaplon CDI w silniku s32

Post autor: Savier » 2014-10-12, 12:59

Czemu inna podstawka niż w silniku S06?
Przenoszę do odpowiedniego wątku :).

Karabin3k
Posty: 11
Rejestracja: 2014-08-14, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Kłodzko
Kontaktowanie:

CDI - Pomoc

Post autor: Karabin3k » 2014-10-30, 15:07

Witam :) Od razu chcę poinformować że jestem zielony jeżeli chodzi o zapłon do wski :D I ogólnie temat prądu, napięć i innych elektryczności. Ale do rzeczy.
Mam zamiar zamówić zapłon CDI do wsk 125. Ale nie wiem co będę potrzebował :
1. Jakie żarówki?
2. Jaki akumulator? (bo z tego co wiem akumulator jest niezbędny przy CDI, chociaż mogę się mylić)
3. Jaki schemacik by to wszystko spiąć żeby jeździło, świeciło bo coraz ciemniej wieczorami.
Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI - Pomoc

Post autor: Savier » 2014-10-30, 18:12

Szefie, po co nowy temat? Napisz w aktualnym, jest w usprawnieniach.
1. takie same jak ori, tylko 12v. na przód dajesz coś koło 35W, najlepiej H4. W artykułach jest mój temat z dokładnym spisem.
2. 12v, bodajże 5Ah. taki, żeby pasował... też jest temat.
3. schemaciki są w temacie, ale jak zamawiasz zapłon to dostaniesz instrukcję jak sądzę :).

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: brobmw » 2014-10-30, 19:25

Tu jest zestaw CDI do P&P.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

ustawienie CDI

Post autor: Kakarotto07 » 2014-11-05, 13:35

witam, mam dziwny problem, wczoraj zamontowałem zapłon CDI do swojej 125, myśle że zapłon ustawiłem tak jak miałem ustawić, użyłem do tego lampy stroboskopowej i suwmiarki, wiadomo kreski, wiertarka kreski pokrywają się z magnetem i 3mm przed GMP z tym że jak chce ją odpalić to z każdym ruchem startera oddaje mi starter, za 3-4 razem odpali ale słychać jak co jakiś czas szarpnie silnikiem, jakby zapłon był nie w tym momencie, ok za wczesny zapłon ale ile można sprawdzać i wszystko jest jak powinno, mierze sywmiarką 3mm poniżej gmp obracając magneto w prawą stronę, nie cofam go, to moj pierwszy kontakt z CDI więc może jest coś co jeszcze może być odpowiedzialne za takie zachowanie. z góry dzięki za pomoc
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

Re: ustawienie CDI

Post autor: Kakarotto07 » 2014-11-05, 15:10

właśnie wróciłem z garażu, sprawdziłem to jeszcze raz, wszystko jest dobrze, oglądałem na youtube filmik Saviera jak ustawia zapłon z lampą stroboskopową, moje kreski się lepiej pokrywają niż na filmiku, teraz sprawdzałem lampą na odpalonym silniku zauważyłem że na wolnych obrotach kreski pokrywają sie idealnie a przy dodaniu gazu tak powyżej połowy kresa na magnecie wyprzedza delikatnie tą na obudowie ale to dosłownie milimetr, zgasiłem silnik, chciałęm odpalić jeszcze raz to jak mi 6 albo 7 raz kopniakiem po nogach strzelil to dałem sobie spokój.... i choć bierz smołe gotuj nie wiem co z tym dalej robić
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: ustawienie CDI

Post autor: Savier » 2014-11-06, 00:11

Pokaż zdjęcie kiedy przypada impulsator i w ogóle jak to wyglada w GMP. Może masz kable pozamieniane, ale jak lampą sprawdzasz... Odpowiednia przerwa między blaszką na magnecie a czujnikiem?

PS. Po co nowy temat...

Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kakarotto07 » 2014-11-06, 16:28

nagrałem filmik który obrazuje jak ten silnik pracuje i jak to sie wszystko względem siebie pokrywa, niestety nie dysponuje żadnym lepszym sprzętem do nagrywania to i jakość jest jaka jest, ale mam nadzieje że to jakoś pomoże odpowiedzieć na pewne pytania. z góry dzięki za zainteresowanie jeśli wystąpi :)

https://www.youtube.com/watch?v=STYrh3C ... e=youtu.be
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-11-06, 20:03

Kupiłes gotowca i jeszcze pytania na forum ;D
dobra, jaką masz tą przerwę między impulsatorem a blaszką na magnecie?
Gaźnik zmieniałeś?

Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kakarotto07 » 2014-11-06, 20:08

przerwa zrobiłem na 0.2mm szczelinomierzem, gaźnik czyściłem, i podmieniałem, to nie jego wina
Ostatnio zmieniony 2014-11-06, 20:09 przez Kakarotto07, łącznie zmieniany 1 raz.
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Savier » 2014-11-06, 20:08

Z zapłonem wszystko wydaje się OK, pokombinuj z tym gaźnikiem.

Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kakarotto07 » 2014-11-06, 20:17

w sumie to nie wiem co jeszcze mógłbym z gaźnikiem zrobić... hmm do tego gdy dojeżdżam do krzyżówki, puszczam gaz to brzmi jakby zapłon co chwile blokował silnik... no nie wiem jak to wyjaśnić, do tego skąd ta odbijanie? pech chciał że podczas nagrania odbił tylko 2 razy ale normalnie to wali po nogach za każdym razem co z jednej strony nie wygląda na dobrze ustawiony zapłon a z drugiej strony żeby jak nie patrzeć to ten zapłon jest dobrze ustawiony...
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1327
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: czankete » 2014-11-06, 20:34

Kakarotto07 pisze: no nie wiem jak to wyjaśnić, do tego skąd ta odbijanie? pech chciał że podczas nagrania odbił tylko 2 razy ale normalnie to wali po nogach za każdym razem co z jednej strony nie wygląda na dobrze ustawiony zapłon a z drugiej strony żeby jak nie patrzeć to ten zapłon jest dobrze ustawiony...
...jak odbija to na mój gust coś nie halo musi być z zapłonem (za wczesny) sprawdź jeszcze raz czy faktycznie jest 3mm przed GMP - z tym pomiarem suwmiarką to różnie bywa - od kiedy ustawiam czujnikiem zegarowym wszystko zawsze gra na 100% ;-)

Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kakarotto07 » 2014-11-06, 20:50

widzisz czankete masz 100% racji ze z suwmiarką różnie bywa, ale naprawdę mierzyłem może z 10 razy zanim kreske postawiłem, i wczoraj i dzisiaj zanim cokolwiek sprawdziłem to upewniłem sie czy kreska jest jak powinna i żebym jak chciał to jest tam gdzie powinna
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1327
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: czankete » 2014-11-06, 21:00

....hmmm, to może czop się się przestawia? Innego powodu kopania w sprawnym technicznie silniku jak zbyt wczesny zapłon nie znam ;-)

Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kakarotto07 » 2014-11-06, 21:01

właśnie przez chwile błysnęła mi tak myśl ale staram sie do niej nie wracać :P a zegar kupiłeś czy sam zrobiłeś ?
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2014-11-06, 21:42

Opóźnij ten zapłon na np 2,5 i będzie dobrze. To tylko rower :mrgreen:

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1327
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: czankete » 2014-11-06, 21:52

Kakarotto07 pisze:a zegar kupiłeś czy sam zrobiłeś ?
...mam od około 20 laty zrobiony w domowych warunkach ale fachowo wysuwny z podziałką co 0,5mm (na wzór tego z książek Załęskiego) ale już od dłuższego czasu używam zegarowego - kupiłem jakiś już czas temu nowy z etui za 45zł z wysyłką na potrzeby głównie silników wsk 175 i rometowskiego 023. Jeżeli chodzi o dokładność i 100% pewność w ustawieniu za pierwszym razem to tylko zegarowy.
Wieki temu z braku laku ustawiałem też suwmiarką ale powiem szczerze dokładność pomiaru a co za tym idzie skuteczność spowodowana brakiem trwałego przymocowania do głowicy była delikatnie mówiąc niezadowalająca (loteria).
Owszem zaraz pewnie podniosą się głosy, że nawet na wkrętak czy patyk ustawić można - owszem można, tylko po co się filcować jak za niewielkie pieniądze można mieć profesjonalny przyrząd i robić to bez nerwów i straty czasu raz a dobrze ;-) .

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2014-11-07, 10:54

1. Zmierz dokładnie te 3 mm przed GMP
2. Zrób znak na magnecie oraz na karterze, lub zrób sobie taki adapter jak ja:
Obrazek
3. Posprawdzaj dobrze punkty masowe oraz połączenia przewodów.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości