Renowacja WFM 1960 KONIEC
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Tempo prac troszkę zmalało. Muszę troszkę podreperować budżet. Planuję wyjechać motorkiem w maju więc jeszcze jest troszkę czasu. Zamówiłem i czekam na nową kierownicę. Z grubszych rzeczy do kupienia mam jeszcze wydech i felgi ze szprychami. W sobotę pod lakier trafią puszki narzędziowe. Póki co tylko puszki ponieważ chcę zobaczyć jak wyjdą szparunki. Jeśli będzie dobrze to polakierujemy resztę. Zobaczymy.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzisiaj zabrałem się za siedzenie. Wyciąłem sobie nową podstawę ze sklejki ponieważ stara już się zmęczyła. Teraz muszę blachy odnowić i zamówić pokrowiec.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
A gąbka w jakim stanie? Jeśli kiepska to ja bym zamówił nową u gościa z allegro, który się zowie "junc", robi świetne gąbki odlewane a nie wycinane.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Gąbka jest ok na szczęście
Nie wygląda może jak nowa, ale jest cała i sprężysta.
Kolejny dzień prac na siedzeniem. Dopracowałem jeszcze nową sklejkę. Jeszcze tylko, przy okazji lakierowania jakiegoś auta, zostanie pokryta klarem i tyle. Starą kanapę rozebrałem na części pierwsze. Blachy wyczyszczone i pomalowane czarnym matem. Teraz tylko nowy pokrowiec i można składać, ale zostawię to sobie na sam koniec.
Co do nowych gąbek to znalazłem taką ofertę, ale patrząc na cenę to cieszę się, że moja jest ok 
http://www.motorstore.pl/motocykle-zaby ... 23314.html
Przed chwilą przyszła nowa kierownica od Hartmann'a. Co tu gadać, piękna rzecz


http://www.motorstore.pl/motocykle-zaby ... 23314.html
Przed chwilą przyszła nowa kierownica od Hartmann'a. Co tu gadać, piękna rzecz

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
To są gąbki, które robi junc.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
aaaaaaaaaaaa.....
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Podstawa pokryta klarem dzięki czemu będzie bardziej odporna na warunki atmosferyczne.
Jeszcze tylko pokrowiec i siedzenie gotowe. Zostawię to sobie jednak na koniec remontu
Sklejka wyschła, a blachy przykręcone.Jeszcze tylko pokrowiec i siedzenie gotowe. Zostawię to sobie jednak na koniec remontu

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Kolejny raz odbiegam od oryginału. Tym razem ze szparunkami. Zależy mi, żeby za jakiś czas, gdy lakier posiada i się zniszczy, mieć możliwość wypolerowania lakieru. Dlatego podjąłem decyzję, że szparunki będą pod klarem. Położyliśmy złoty kolor, teraz przykleję taśmę w miejscu linii szparunków, polakierujemy pod kolor motoru, oderwiemy taśmę i pokryjemy klarem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Oklejam szparunki

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Felgi już są, a szprychy zamówione. Niebawem zabawa w szprychowanie i centrowanie. Z grubszych rzeczy do kupienia zostały opony i wydech. Święty, domyślny Mikołaj też pewnie przyniesie jakieś błyskotki. Nic tylko kończyć lakierowanie i składać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Czy to są obręcze 19" 1.85 prawda? Czy mógłbyś napisać dwa zdania o nich? Chodzi mi jakość "na oko"
. I czy warto to kupować? Jeśli tak to może jakiś link?
Po za tym- kawał dobrej roboty.

Po za tym- kawał dobrej roboty.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Dzięki. Felgi 19 1.60. Wyglądają fajnie. Najważniejsze, że są proste. Chrom też jest spoko. Wadą jest to, że są odbiciem lustrzanym oryginałów. Z tego co wiem, nie da się ich zaszprychować przy oryginalnej długości szprych, tak jak oryginalnie. Z przodem nie ma problemu. W tylnym kole trzeba ponoć, zamiast szprych 1,85 zastosować 1,70. Czekam na szprychy i będę mógł powiedzieć coś więcej. Nie będę jeździł po polach więc nie oczekuję od nich mega wytrzymałości. Będę mógł się wypowiedzieć o tych felgach za jakiś czas, ale wyglądają bardzo dobrze. Za te pieniądze to jestem usatysfakcjonowany w 100 %. Kupiłem u tego gościa: http://allegro.pl/show_item.php?item=4833900285
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Sprawa z felgami wygląda tak, że nie da się ich zaszprychowąć na półbębnach niestety. Pozostają oryginały lub zamienniki za 200 zł sztuka takie jak tutaj: http://gmoto.pl/obrecz-felga-szeroka-19 ... 82002.html
Nie wiem w czym dokładnie tkwi problem. Pewnie w tym odbiciu lustrzanym i innym ukierunkowaniu gniazd na nyple. Na oryginalnych długościach szprych NIE JEST MOŻLIWE zaplecenie koła jak w oryginale. Na innego rodzaju piastach nie będzie problemu pewnie.
Te nieszczęsne obręcze oddaję sprzedającemu i zamówiłem kolejne po 200 zł sztuka
Mają pasować bez problemów. Zobaczymy
Nie wiem w czym dokładnie tkwi problem. Pewnie w tym odbiciu lustrzanym i innym ukierunkowaniu gniazd na nyple. Na oryginalnych długościach szprych NIE JEST MOŻLIWE zaplecenie koła jak w oryginale. Na innego rodzaju piastach nie będzie problemu pewnie.
Te nieszczęsne obręcze oddaję sprzedającemu i zamówiłem kolejne po 200 zł sztuka

- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
W ostatnich dniach, z powodu choroby nie byłem w warsztacie, ale kolega nie próżnował i polakierował puszki narzędziowe i kilka małych elementów. Po niepowodzeniu z kołami jest to dla mnie bardzo optymistyczny akcent. Jak wam się podoba?
Z problemem wyginania tej stopki sobie poradzę, ale czy ma ktoś taką stopkę zamontowaną na osi od podnóżków i mógłby mi podać jaką powinna mieć długość, żeby motocykl się nie przewracał. Będę bardzo wdzięczny.
Potrzebuję informacji. Kupiłem taką stopkę:
Nie mam jeszcze kół a chciałbym ją polakierować.Z problemem wyginania tej stopki sobie poradzę, ale czy ma ktoś taką stopkę zamontowaną na osi od podnóżków i mógłby mi podać jaką powinna mieć długość, żeby motocykl się nie przewracał. Będę bardzo wdzięczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Kolejny dzień.decada pisze:W ostatnich dniach, z powodu choroby nie byłem w warsztacie, ale kolega nie próżnował i polakierował puszki narzędziowe i kilka małych elementów. Po niepowodzeniu z kołami jest to dla mnie bardzo optymistyczny akcent. Jak wam się podoba?Potrzebuję informacji. Kupiłem taką stopkę: Nie mam jeszcze kół a chciałbym ją polakierować.
Z problemem wyginania tej stopki sobie poradzę, ale czy ma ktoś taką stopkę zamontowaną na osi od podnóżków i mógłby mi podać jaką powinna mieć długość, żeby motocykl się nie przewracał. Będę bardzo wdzięczny.
Przednie nogi polakierowane więc mogłem założyć nowe osłony gumowe i złożyć przód. Jeszcze tylko tawotnica w ruch, opaski druciane i zrobione. Wyczytałem, że 1/4 kg smaru trzeba wtłoczyć do goleni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Nowe felgi dzisiaj przyjechały kurierem. Udało się zaszprychować. Jako, że to moje pierwsze szprychowania, troszkę czasu mi to zajęło, ale misja zakończona sukcesem. Żona pomagała, syn się starał wiec było rodzinnie
Oto efekty:
Teraz łożyska, pozostałe elementy i oddaję do centrowania.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Szybkie pytanie. Czy na zabieraku zębatki tylnej powinny być te gumowe tulejki. Na tych 5 bolcach wystających z zabieraka. Pilne! Wydaję mi się że tak ale nie znalazłem na fotkach w necie, na schematach nie ma.Proszę o pomoc.
Wcisnąłem nowe łożyska w piasty kół wiec mogę zawozić koła do centrowania. Złożyłem i nasmarowałem przednie zawieszenie.
Od kilku dni, polakierowane puszki narzędziowe suszyły się przy piecu warsztatowym. Dzisiaj je przepoleruję i będą mógł przykręcić do ramy. Zobaczymy wtedy jak to się będzie prezentować. Już nie mogę się doczekać.
Kolejne elementy układanki wracają na swoje miejsce i kolejne pudełko z częściami opróżnione. Okładziny na szczękach hamulcowych jeszcze dosyć grube więc popracują jakiś czas.
Wcisnąłem nowe łożyska w piasty kół wiec mogę zawozić koła do centrowania. Złożyłem i nasmarowałem przednie zawieszenie.
Od kilku dni, polakierowane puszki narzędziowe suszyły się przy piecu warsztatowym. Dzisiaj je przepoleruję i będą mógł przykręcić do ramy. Zobaczymy wtedy jak to się będzie prezentować. Już nie mogę się doczekać.
Kolejne elementy układanki wracają na swoje miejsce i kolejne pudełko z częściami opróżnione. Okładziny na szczękach hamulcowych jeszcze dosyć grube więc popracują jakiś czas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Wczoraj udało się, chyba ostatni raz przed świętami, popracować przy motorze. Wreszcie zamocowałem tabliczkę znamionową.
Wypolerowane puszki narzędziowe przykręciłem wreszcie do ramy. Szparunki mam szersze niż w oryginale. Podjąłem taką decyzje ponieważ kolor jest ciemny i chciałem żeby szparunki były widoczne. Pewnie niektórym się to nie spodoba. Krytykę biorę na klatę.
Nity kupione na allegro. Rewelacja. Wbijamy i po kłopocie. Trzyma elegancko.
Dodatkowo poskładałem kierownicę. Trzeba było troszkę otwory pilniczkiem potraktować żeby wszystko pasowało. Jeszcze brakuje lusterek, ale ponoć domyślny Mikołaj ma przynieść 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Cienias
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Ładnie Ci idzie a takie nity widzę pierwszy raz
Fajna sprawa.

- decada
- Posty: 412
- Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
- Lokalizacja: Dolice
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja WFM 1960 w toku
Nity petarda. Specjalnie do tabliczek. Polecam.
http://allegro.pl/nit-tabliczki-znamion ... 79934.html
http://allegro.pl/nit-tabliczki-znamion ... 79934.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości