wfm 56r zgodnosc z fabryka
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: kujawsko pomorskie
- Kontaktowanie:
wfm 56r zgodnosc z fabryka
witam,posiadam wfm o takich numerach z tabliczki:
numer ramy 48417
silnika 99153
pojazd ma stacyjkę w lampie
połkę z licznikiem
puszki boczne trojkątne z filtrem
tylna lampka późniejsza
zbiornik pod farba ocynkowany,
podobny do wsk przelacznik swiatel i klaksonu lecz splaszczony bardziej
moje pytanie, czy wszystkie rzeczy odpowiadaja rocznikowi czy juz moze ktoś cos pozmieniał?
numer ramy 48417
silnika 99153
pojazd ma stacyjkę w lampie
połkę z licznikiem
puszki boczne trojkątne z filtrem
tylna lampka późniejsza
zbiornik pod farba ocynkowany,
podobny do wsk przelacznik swiatel i klaksonu lecz splaszczony bardziej
moje pytanie, czy wszystkie rzeczy odpowiadaja rocznikowi czy juz moze ktoś cos pozmieniał?
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2014-06-09, 19:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM, WSK, KawasakiZ1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Hej ja mam z 56 i mam Numer ramy 28989 numer silnika 72034.
Lampa mała bez stacyjki i licznika
Puszka taka jak w SHL M04
Tylna lampa żółwik
Bak ze śrubą centralną i z kratką mocowaną na 4 śruby
Przełącznik świateł bakielitowy jak w SHL M04
Licznika brak, brak też nacięcia na ślimak.
Dodatkowo powinieneś mieć rolgaz z zaślepkami i gaszak.
Numery ramy i silnika masz strasznie wysokie jak na 56 rok
Lampa mała bez stacyjki i licznika
Puszka taka jak w SHL M04
Tylna lampa żółwik
Bak ze śrubą centralną i z kratką mocowaną na 4 śruby
Przełącznik świateł bakielitowy jak w SHL M04
Licznika brak, brak też nacięcia na ślimak.
Dodatkowo powinieneś mieć rolgaz z zaślepkami i gaszak.
Numery ramy i silnika masz strasznie wysokie jak na 56 rok
- Jakub
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Numery są w porządku.
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2014-06-09, 19:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM, WSK, KawasakiZ1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Chodziło mi w porównaniu do moich 

-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Mógłbyś zapodać jakieś zdjęcia motocykla ?
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-08-23, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 1956
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Moim zdaniem wszystko tak jak pisze adas.ja mam wske z 56 brak tylko zbiornika paliwa, i wsk57, wfm57 i te rzeczy jak w Twoim opisie. moze masz koncowke produkcji z 56 i wszystko jak w 57 roczniku. zamiesc zdjecia to bedzie mozna napisac co wi€cej 

-
- Posty: 51
- Rejestracja: 2014-06-09, 19:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM, WSK, KawasakiZ1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Znajomy ma WFMke 57 rok i też ma konfiguracje identyczną jak u mnie. Nie pamiętam tylko jakie ma puszki czy okrągłą czy trójkąty. Zapomniałem dodać, że zamiast klaksonu powinna być trąbka w nakrętce górnej półki zawieszenia 

-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Puszki na pewno powinny być okrągłe ktoś zamienił bo dopiero w 57 zastosowano trójkątne. Licznika też nie powinno być. Lampka oczywiście żółwik bez światła stop czyli brak automatu światła stop przez co w ramie nie powinno być nagwintowanych otworów na automat. Powiedz czy zbiornik ma mocowanie na śrubę centralną czy mocowanie pod spodem baku. Nie jestem tylko pewien przełączników jakie mają być
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: kujawsko pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
o! to cenna uwaga, zobaczę czy sa dziury do automatu stopu...,
http://www.fotosik.pl/u/stoker6/album/1710183
http://www.fotosik.pl/u/stoker6/album/1710183
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-08-23, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 1956
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Raczej na 100% skladak. Tak jak pisał Adaś. Dodam jeszcze, żse zawieszenie masz od późniejszych modeli, bo chorągiewka w roczniku 56 jest krótsza, a lampa posiada w środku ceramikę, aszkło wlatach 55,56 ma napis t11. W późniejszych latach znak zelmot.Osłona akumulatora co naj mniej z roku 1958, bo w 57 nie było w niej otworu, a 56 i 55 skrzzynka narzedziowa jest okrągła. Co do silnika rocznik 55.56,57 S01 napis na kapie wfm okragły a gażnik g16, który pojawiał się w roku 58 jak tylna lampka żsółwik
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-08-23, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 1956
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Dodam jeszcze, że głowica skośna, a reszta tak jak Adaś pisał wcześniejbo w poprzedniej wypowiedzi źle to brzzmi. Pewnie jeszcze czyjeś sprawne oko coś wyczaji. Tak wogóle ładne motocykle do ofiarowania im nowego .zycia. gratuluję kolekcji i pozdrawiam
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-08-23, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 1956
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
male sprostowanie. oslona akumulatora z otworem od wejscia w uzytek silnikow s 34
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: kujawsko pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
dziękuję za ocenę, ehh, myślałem ,że więcej ma oryginału, szkoda, ale coś tam z niej będzie....,
a tak z ciekawości, te dziwne podnóżki pasażera ori sa?
a tak z ciekawości, te dziwne podnóżki pasażera ori sa?
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
jeżeli chodzi o podnóżki to ktoś je chyba pokrzywił.
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2013-08-29, 00:11
- GG: 0
- Moje maszyny: wski i 15 innych motorków
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
WFM-ka praktycznie identyczna jak moja z 58, z tym żę moja ma kratke na jedną śrube centralnie przykręconą, garbate klamki, ale dziwna sprawa bo w 56 na 99% niebyło aku a ty masz prostownik w lampie. A może to 58 a nie 56, najlepsze jest to że ona niewygląda jak szczep
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Panowie, w latach produkcji to były najtańsze dostępne motocykle na rynku i ludzie je poprawiali jak się dało. Wyszła nawet książka opisująca możliwe modyfikacje do wykonania we własnym zakresie. Ja bym remontował jak leci, to nie są jakieś przeróbki rażące oczy a raczej poprawki, taki znak epoki w jakiej przyszło im służyć.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2013-08-29, 00:11
- GG: 0
- Moje maszyny: wski i 15 innych motorków
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Dokładnie jak dla mnie to ona zyskała na wartości bo niema wiejskich przeróbek typu lampa od traktor błotnik ala corss tylko są to przeróbki z epoki, i to przeróbki wykonane elementami z motocykla kapeczke nowszego, takie przeróbki które są nie do wykrycia dla niewprawionego oka
-
- Posty: 377
- Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
- GG: 0
- Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO - Lokalizacja: Przysucha
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
Witajcie dzisiaj znalazłem ramę rocznik raczej będzie 56 jest puszka okrągła zbiornik wychodzi kolor czarny, ale też przód posiada miejsce na licznik, czy ogólnie sama konsktrukcja ramy z rocznika 56 różni się czymś od tej np z 1960 ? może ostatnie sztuki rocznika 56 miały już montowane liczniki ?
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-08-23, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 1956
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
z mojego doświadczenia wiem, że ramę którą posiadam 1956 roku ma mocowanie jak w zbiornikach paliwa shl m04, a od 1957 mocowanie zbiornika śrubą centralną przechodzącą przez zbiornik paliwa, spowodowało że rama WFM na bekach górnych, posiada dodatkowo przyspawaną blaszkę do mocowania. W książce naprawa motocykla wfm z 1966 napisane jest,że w motocyklach M06 S34 była produkowana wzmocniona rama tzw. trzecią belką, która była przyspawana od części dolnej główki do kratownicy służącej do umocowania siodła. Ale dokładnie od którego roku została wprowadzona trzecia belka nie mam pojęcia. Myślę, że była jeszcze jakaś drobna zmiana jak został zmieniony zbiornik paliwa na bez bagażnika(kratki)
-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: wfm 56r zgodnosc z fabryka
odnośnie wzmocnionej ramy trzecią belką została ona wprowadzona kiedy wprowadzono silnik S34. Do każdej zmiany zbiornika rama też ulegała niewielkim zmianą ze względu na inne mocowania.
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości