WSK M06 od zera
- WILK84
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-01-05, 20:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06
JAWA 634
JUNAK M10 - Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontaktowanie:
WSK M06 od zera
Witam. W tym temacie będę chciał Wam przedstawić powolne ale dokładne odnowienie mojej WSK. Motocykl ten zakupiłem 8 lat temu za przysłowiową "flaszkę" bez dokumentów. Podobno przede mną miała tylko dwóch właścicieli. Dokumenty rzekomo zaginęły wiele lat wcześniej, a WSK stała co najmniej 20 lat przed moim zakupem. Maszyna, jest orientacyjnie w 90 % kompletna, lecz do całkowitego odnowienia. Jest to model prawdo podobnie M06 w kolorze bordowym. Pisze prawdo podobnie, ponieważ motocykl stoi w garażu 250 km od mojego miejsca zamieszkania i na chwilę obecną nie mam możliwości tego sprawdzić. W dniu kupna to wszystko sprawdzałem, ale 8 lat później jakoś ta pamięć zawodzi. Na chwilę obecną posiadam przy sobie tylko silnik z niej, i od niego zacznę renowację. Postaram się systematycznie przedstawiać efekty prac, a przynajmniej na tyle ile będę wstanie. Liczę, że z biegiem czasu uda się maszynę postawić na koła, a z Waszą pomocą zrobić to na tyle dokładnie jak tylko to możliwe z sztuką czasów PRL-u. Na dzień dzisiejszy przedstawiam Wam zdjęcia karterów. Oczywiście jeśli zauważycie coś nie pasującego do modelu tej WSK-i to proszę o interwencję .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Dopóki pełny bak, odkręcam gaz i znikam stąd."
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
Silnik jeżeli oryginalny mówi ze to może być model m06 lub m06 L i chyba może być M06Z ale ja specjalistą nie jestem .
To po czym stwierdzam to że kartery w miejscu styku z mają okrągłe ranty te użebrowanie pod cylinder oraz głęboki zapłon .
Opisał byś parę szczegółów jaki masz siedzenie lampę gdzie jest montowany licznik i jaki masz cylinder głębokie czy płytkie błotniki czy puszka narzędziowa jest okrągłą czy nie w bo ja po numerach silnika nie dojdę do takich wniosków za mało jeszcze wiem .Na magnecie jest bity rok produkcji jeżeli jest oryginalne to po tym tez jakieś wnioski można wyciągnąć .
To po czym stwierdzam to że kartery w miejscu styku z mają okrągłe ranty te użebrowanie pod cylinder oraz głęboki zapłon .
Opisał byś parę szczegółów jaki masz siedzenie lampę gdzie jest montowany licznik i jaki masz cylinder głębokie czy płytkie błotniki czy puszka narzędziowa jest okrągłą czy nie w bo ja po numerach silnika nie dojdę do takich wniosków za mało jeszcze wiem .Na magnecie jest bity rok produkcji jeżeli jest oryginalne to po tym tez jakieś wnioski można wyciągnąć .
- WILK84
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-01-05, 20:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06
JAWA 634
JUNAK M10 - Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
Na chwilę obecną, wciąż nie mogę znaleźć zdjęć maszyny z dnia kupna. Dosłownie jak by zapadły się gdzieś pod ziemię. Postaram się opisać WSK na tyle ile pamiętam. Prędkościomierz na pewno był zamontowany w górnej półce. Błotniki wąskie i piasty jak w WFM. Puszki narzędziowe pod siedzeniem trójkątne, co do samego siedzenia, to nie pamiętam. Tylna lampa już na pełnym plastykowym kloszu. A filtr powietrza, zewnętrzny. Oczywiście dziś przesyłam dodatkowo zdjęcia kilku następnych części. Co do magneto trudno stwierdzić czy był oryginalny, widząc w jaki sposób był nitowany do trzpienia.
Cylinder zapewne jeszcze jest ok, gładź jest czysta. Natomiast tłok już swoje przeszedł. Prosił bym o stwierdzenie który to szlif po oznaczeniach, jeśli to możliwe. Jeśli chodzi o sam wał to jest bez luzów, mimo to chciałbym wymienić łożysko korby dla świętego spokoju. Czy można w tym przypadku zrobić to samemu, czy dać do specjalisty ?Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Dopóki pełny bak, odkręcam gaz i znikam stąd."
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
Tłok był na 2 szlif, wał oddaj do Pana Henryka z Iławy.
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
Patrząc na cylinder i mówisz o płytkich błotnikach i piasty jak WfM przychodzi mi do głowy tylko WSK M06-L .
- WILK84
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-01-05, 20:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06
JAWA 634
JUNAK M10 - Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
Witam ponownie z dobrymi wieściami. Odnalazłem zdjęcia WSK-i z dnia kupna, podobno był to rocznik 1963. Poproszę o ewentualną weryfikację rocznika. To są jedyne zdjęcia motocykla jak na tą chwilę. Jak tylko uda mi się ją zwieść do siebie, zrobię dokładniejszą dokumentację fotograficzną.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Dopóki pełny bak, odkręcam gaz i znikam stąd."
- janosikmz19822
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
- GG: 0
- Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
- Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
- Kontaktowanie:
- WILK84
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-01-05, 20:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06
JAWA 634
JUNAK M10 - Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
Panowie i Panie. Mam problem i to nie mały. Chcąc podejść do remontu mojej maszyny, począwszy od silnika. Zacząłem wszytko dokładnie mierzyć, by było jak najbardziej wzorowo. Podczas mierzenia w karterach średnicy otworów do osadzenia łożysk wału korbowego. Okazało się, że średnica to 40,3 mm i 40,2 mm. Po sprawdzeniu w serwisówce, gdzie dopuszczalna granica to 40,03 mm. Oczywistą sprawą jest, że nowe łożyska zapewne będą miały wyczuwalny luz po osadzeniu
. Oczywiście proszę o werdykt czy da się uratować (szczerze powątpiewam) czy szukamy nowych - innych karterów
??.


"Dopóki pełny bak, odkręcam gaz i znikam stąd."
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 2013-03-18, 17:44
- GG: 0
- Moje maszyny: jawa
shl
gnom
perak
sport 2(sprzedany )
Velorex 560 - Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
Nowych kartetów kolego nie kupisz, no chyba ze cuda sie zdarzają. A luzy na gniazdach łożysk w takich sprzętach to w sumie chleb powszedni. Narazie moja najlepsza metodą jest użycie kleju loctite:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-0113
Po wyschnieciu trzyma łożysko jak diabli.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-0113
Po wyschnieciu trzyma łożysko jak diabli.
- brobmw
- Posty: 432
- Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz - Lokalizacja: Piaseczno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
Zrobiłem tak samo.Żeby wybić"po kleju"trzeba całkiem mocno podgrzać.
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.
- WILK84
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-01-05, 20:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06
JAWA 634
JUNAK M10 - Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
I też tak zrobię. Wielkie dzięki za podpowiedź, bo już zapomniałem o tym cudzie. Sam wiele razy tego typu klejów używałem w silnikach, ale w tym przypadku całkiem wypadło mi to głowy. No cóż, panika doskonale blokuje pamięć
.

"Dopóki pełny bak, odkręcam gaz i znikam stąd."
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 od zera
I jak tam L'ka? 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości