-
kecaj73
- Posty: 72
- Rejestracja: 2014-10-15, 15:29
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk'i, komarki, motorynki, bmw r2, czteroślady v8'ki
- Lokalizacja: Wolbórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kecaj73 » 2015-01-25, 19:30
Filip518 pisze:kecaj73 pisze:
element nośny nie lepił bym plasteliną
wymienić to co potrzeba, a jeśli rama jest w większości słaba szukać innej zdrowej
Szukać ramy? Do Perkoza? Serio?

wnosisz coś w ten temat czy tylko tak sobie piszesz dla pisania ?
jutro poniedziałek i szkoła, przejrzyj lekcje
-
peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
Kontaktowanie:
Post
autor: peter125-175 » 2015-01-25, 19:34
Najgorzej ucierpiał przód ramy i z tym najwięcej będzie roboty.
-
Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Skinder » 2015-01-25, 19:36
Nie bądź już taki do przodu, bo znaleźć ramę do perkoza to nie wcale taka łatwa sprawa. No nie wygląda to najlepiej. Można zrobić kilka szczepów ze zwykłej ramy + dorobić nowe wzmocnienia. Ewentualnie spróbować przespawać dół do kobuza, miałem pare nieciekawych ram ale takiego próchna to jeszcze nie widziałem

-
kecaj73
- Posty: 72
- Rejestracja: 2014-10-15, 15:29
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk'i, komarki, motorynki, bmw r2, czteroślady v8'ki
- Lokalizacja: Wolbórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kecaj73 » 2015-01-25, 19:41
a czy ja piszę że łatwo o taką ramę ?
ta widać w kiepskim stanie i jak ma zalepiać cyną czy szpachlą takie ubytki i spore wżery to szkoda roboty bo to będzie jakiś ulepek a nie rama do jazdy
jak się nadaje do wycięcia i przespawania w kilku miejscach to można ratować
jeśli nie to co ? inna zdrowa rama
-
krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
- Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek200 » 2015-01-25, 19:56
Ciekawe ile zostanie z niej po piaskowaniu. Jedyne rozsądne rozwiązanie to budowa repliki.
-
Mariusz1980
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariusz1980 » 2015-01-25, 22:50
Odrobie się zawodowo to pojade do dwóch gości. Jeden mechanik współczesny pasjonat. A drugi były pracownk OBRu. Zobaczymy co powiedzą. Przód ramy- to wzmocnienie z zaczepami do zbiornika paliiwa do wymiany.
No i od początku mówiłem że to będzie odbudowa niż remont
-
Mariusz1980
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariusz1980 » 2015-01-30, 07:40
Jestem po rozmowach na temat ramy. Uszkodzenia bedą zespawane a wżery cynowane. To juz jest ustalone.
Szukam kontaktu na chromowanie. Ktoś sie na forum ogłaszał. Nawet pisalem z gościem ale zgubilem kontakt. Macie moze namiar??
-
Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
- Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Savier » 2015-01-30, 09:42
filip22?
-
krisco
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krisco » 2015-01-30, 12:22
Ta rama nie wygląda za kolorowo...
Na miejscu Mariusza, jeżeli ma kontakt z mechanikami i inżynierami itp
zastanowił bym się nad zbudowaniem nowej ramy. Rama replika myślę będzie łatwiejsza i bezpieczniejsza
przy ewentualnej jeździe takim sprzęciorem
-
jannex
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jannex » 2015-01-30, 13:37
Skoro masz kontakt z inżynierami to powinni wiedzieć że po pożarze zmieniła się struktura krystaliczna całej konstrukcji i po pierwsze może giąć się jak plastelina a po drugie korozja międzykrystaliczna zje ją ponownie bardzo szybko. A czy nie jest czasem wypaczona? Ja bym radził kupić ramę kobuza i pobawić się w robienie repliki

-
kecaj73
- Posty: 72
- Rejestracja: 2014-10-15, 15:29
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk'i, komarki, motorynki, bmw r2, czteroślady v8'ki
- Lokalizacja: Wolbórz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kecaj73 » 2015-01-30, 13:55
dwie wypowiedzi j/w
+1
-
Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Alien » 2015-01-30, 18:53
Jak dla mnie to ta rama nadaje się tylko do dwóch miejsc: jako mebel przy kominku albo wsad do huty

ja bym wziął rame od kobuza i przespawał/dorobił kołyske.
-
krisco
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krisco » 2015-02-28, 01:14
Alien masz rację. Remont renowację trzeba robić z głową. Znając Mariusza myślę, że możemy być o to spokojni.
Nie dośc, że jest dokładny to jeszcze fachowy

-
Mariusz1980
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariusz1980 » 2015-03-01, 16:56
Ale pojechałeś..........
Krisko tyle ściemy w jednym zdaniu....
Ale fakt. Syrena nauczyła mnie że pośpiech jest wrogiem remontu
-
krisco
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krisco » 2015-03-06, 20:58
Mariusz jak szukasz ściemy zapraszam do Warszawy na ul Wiejską. Tam znajdziesz ją w nadmiarze, a wracając do kubuza to muszę Wam Koleżanki i Koledzy powiedzieć, że wymiana górnej belki i dorobienie mocowań powinno wystarczyć. Oglądałem tą rame, ba miałem ją w rękach jak kolega Mariusz nie patrzył i powiem Wam, że wydaje się do uratowania jeżeli zostanie sensownie przespawana.
Mariusz dziękuję za prostownik. Wóz ożył

-
Mariusz1980
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariusz1980 » 2015-03-07, 18:36
Krisko dotykałeś ramę???
Ale Balbinki nie macałeś mam nadzieję??
Cieszę się że prostownik się przydał.
Tak na szybko kilka fotek szpiegowskich...
Po proszku blacha siodła, rawki i puszka filtra.
Tylny błotnik przyjechał z piaskarki...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
krisco
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krisco » 2015-03-08, 02:54
Czuć wiosnę w powietrzu bo mariusz ruszył z remontem jak z kopyta

Balbinki się spytaj:P Ja ci nic nie powiem

-
Mariusz1980
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariusz1980 » 2015-03-15, 14:56
Jak to rozłączyć???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
-
Kontaktowanie:
Post
autor: peter125-175 » 2015-03-15, 15:42
Najpierw:
-ściągasz osłonę
20150315_122449 (1).jpg
-demontujesz pierścień (jest pod osłoną)
-odkręcasz śrubę
20150315_122449.jpg
-potem się rochodzi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Skinder » 2015-03-15, 15:48
Pierścienia nie trzeba, wystarczy na dole odkręcić śrubę.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości