Renowacja WFM 1960 KONIEC

Odpowiedz
Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-11, 15:25

Pierwsze niespodzianki.

Mój silnik "po remoncie", jak twierdził poprzedni właściciel, składany był przez jakiegoś wioskowego znachora, który chciał chyba udoskonalić silnik.

Wyjąłem dzisiaj wał, a tam w prawym karterze mam 3 łożyska i 3 simmeringi. Brakuje tulei dystansowej i zabezpieczenia (elementy 46 i 47 z rysunku). Na wale miałem w sumie 5 łożysk i 5 simmeringów.
Ręce opadają jak takie coś widzę :(
t4.jpg
WP_20150211_003.jpg

Zawiozłem lewą pokrywę silnika do tokarza, aby przetoczył mi otwór pod wałek kopnika. Sprawdzona modyfikacja czyli zimmering zamiast oringu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-11, 22:47

Hahahahhahaha ;D ;D ;D
Szczerze, to takiego patentu jeszcze nie widziałem, szacun dla majstra :lol:

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-11, 22:50

Jak mnie to wnerwiło to nie masz pojęcia. Masakra jakaś. Inwencja twórcza cholera wie po co. Chyba części pogubił i dlatego simmerami wypełnił. Szkoda gadać.

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Cienias » 2015-02-11, 23:12

Oj tam oj tam, dobrze uszczelnione i tyle :lol: Może i ze dwa konie więcej było hehe.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-11, 23:17

Zapasowe części dostałem :)

ozi
Posty: 96
Rejestracja: 2013-06-28, 22:58
GG: 0
Moje maszyny: m06b1
Lokalizacja: zielona góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: ozi » 2015-02-14, 19:28

jaki simering stosujesz na wałek kopniaka? nie mogę znaleść info na forum a paę dni temu zarzuciłeś temat u siebie :-)

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-14, 20:08

20x26x4
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=23&t=9025
Ja frezuję otwór 26x20. Do tego tulejka w moim przypadku 20x26x11 wklejona na klej do łożysk a no to simmering.

PawelWFM
Posty: 6
Rejestracja: 2015-01-21, 09:17
GG: 0
Moje maszyny: WFM 06 1965
Lokalizacja: Czarnków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: PawelWFM » 2015-02-14, 22:32

Miałem w mojej WFM troszkę przemieszczone mocowanie wahacza, generalnie tyle co szło to jest wyprostowane i ośka przechodzi przez otwory w ramie. Po zamontowaniu wahacza i koła okazało się że mam nierówną odległość między amortyzatorem a oponą. Różnica to ok. 1 cm. Dodam że koło jest ustawione prawidłowo w wahaczu czyli odstęp od wahacza do koła z obu stron jest równy i koła zostawiają jeden ślad. Czy taka różnica odległości miedzy amortyzatorem a kołem jest dopuszczalna?

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-14, 23:03

Skoro wszystko jest ustawione to dlaczego taka różnica? U mnie też nie jest równo. Różnice mam 5 mm. Dorób jakąś tulejkę lub podkładkę i przesuń koło na ośce.
Daj jakąś fotkę poglądową.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-15, 08:49

Wczoraj walentynki a, że nie było mi dane spędzić ich z żoną to popracowałem przy wfm'ce.
Z silnikiem póki co robota stanęła. Zamawiam części i czekam na odbiór pokrywy od tokarza.
Założyłem kranik:
WP_20150214_005.jpg
Złożyłem przedni hamulec i wreszcie działa tak jak powinien bo były z nim problemy.
WP_20150214_001.jpg
WP_20150214_004.jpg
Założyłem linkę od licznika, ale nie podobało mi się bo jest za długa i brzydko to wyglądało. To chyba powszechny problem bo na fotkach z internetu też te linki takie długie :) Oryginalna też była taka długa.
Chyba puszczę linkę po drugiej stronie ramy i pod silnikiem przejdę do licznika. Mam nadzieję, że tak się da i nic nie będzie przeszkadzało.
WP_20150214_008.jpg
Teraz pytania:
1. Czy zaczep sprężyny jest tak mocowany jak zrobiłem to ja? U mnie nie było tego i dlatego nie wiem jak to być powinno.
WP_20150214_010.jpg
2. Ma ktoś fotki przedstawiające jak powinien być zamocowany włącznik światła stop? U mnie była jakaś prowizorka, ale nie pamiętam jak to było :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

damaioshin
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
GG: 0
Moje maszyny: WFM 06
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: damaioshin » 2015-02-15, 14:20

sprężyna stopki zamocowana prawidłowo.
mogę zrobić foto mocowania stopu u mnie, ale to też chyba samoróba, chociaż na ramie nagwintowane otwory, to jednak sprężyny z zestawów mi nie naciągają wyłącznika.

mam pytanie o kranik - to jest nowy czy regenerowany? Pytam bo w swoim wymieniłem wkładkę korkową, ale nadal kapie przy pozycji otwartej i zastanawiam się nad kupnem zamiennika [ok50zl na allegro zamykany na wsuwkę]

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-15, 14:27

Cieknie bo najprawdopodobniej wkładka jest za cienka, więc zrób sobie nową, grubszą z korka od wina, albo od szampana.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-15, 14:31

Dzięki za info. Szukam opcji jak zamontować ten włącznik. Oryginalnie chyba musiał być jakiś dodatkowy uchwyt. Kranik mam nowy, kupiony w SD.

damaioshin
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
GG: 0
Moje maszyny: WFM 06
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: damaioshin » 2015-02-15, 14:34

To poczekam aż zalejesz bak i napiszesz jak się sprawuje. Przy okazji - pamiętasz z czego wykonane są wkładki? [korek, skóra].
Ja włożyłem wkładkę wykonaną z korka tarczy sprzęgłowej [w silnikach S34 są niestety inne tarcze i mogłem popsuć zakupioną]. Wkładka od baku jest mocno gruba, wymienie jeszcze tą dolną i sprawdzę efekt.

U mnie stop jest mocowany do takiej blaszki L, którą później mocuje się do ramy. Do wieczora wrzucę foto.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-15, 14:39

Korki z tarczy sprzęgłowej, zwłaszcza tych używanych są z reguły mocna zużyte. Ja robiłem z korka z wina i już ze 3 lata nie ma problemu.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-15, 14:39

Czekam na fotkę. Rozkręcę kranik to ci powiem z czego mam uszczelki.

damaioshin
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-06, 17:11
GG: 0
Moje maszyny: WFM 06
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: damaioshin » 2015-02-15, 16:27

Zdjęcie mocowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-15, 17:27

O dzięki. Myślałem o czymś podobnym tylko w formie płaskownika i wtedy włącznik byłby bokiem.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-15, 21:07

damaioshin pisze:sprężyna stopki zamocowana prawidłowo.
mogę zrobić foto mocowania stopu u mnie, ale to też chyba samoróba, chociaż na ramie nagwintowane otwory, to jednak sprężyny z zestawów mi nie naciągają wyłącznika.
No to utnij sprężynkę :)

Takie coś wygrzebałem w necie. Wygląda jakby pasowało do wfm
pobrane.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-17, 16:44

Wczoraj odebrałem pokrywę od ślusarza. Wyfrezował mi gniazdo pod tulejkę z brązu niby. Tuleja jest stopniowana i zrobiona z luzem 0,10 mm ponieważ, żeby gniazdo było mocniejsze, będę wklejał tulejkę na klej do łożysk. Oto efekty:
WP_20150217_012.jpg
WP_20150217_011.jpg
WP_20150217_009.jpg
WP_20150217_006.jpg
WP_20150217_014.jpg
Troszkę przeszlifowałem moją pokrywę żeby usunąć większe ubytki, ale i tak jest w kiepskim stanie. Zobaczymy jak wyjdzie po szkiełkowaniu. Szału nie będzie, ale póki co musi być. Będę robił zapasowy silnik to ta pokrywa pójdzie do niego. Nie mam kasy póki co na nową pokrywę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-02-17, 19:49 przez decada, łącznie zmieniany 1 raz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość