WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Witam,
poniżej postaram się opisać jak wraca do łask motor, który jest w rodzinie od 1988 roku i został rozłożony po "zajechaniu" ok 10 lat temu. Długi czas nic się nie działo i postanowiłem ostatnio ruszyć z odbudową, o dziwo po takim okresie magazynowania w kartonach posiadam wszystkie części. Na motorze przejeździłem całe dzieciństwo i mam wielki sentyment do tej Wski.
W związku z tym, że jestem psychiczny na punkcie dokładności i jest mnie w stanie wykończyć stara śrubka, której nie widać - celem jest bardzo dokładna odbudowa - dopuszczam drobne zmiany względem oryginału - ma się podobać.
Zacznę od zdjęć już archiwalnych:-)
poniżej postaram się opisać jak wraca do łask motor, który jest w rodzinie od 1988 roku i został rozłożony po "zajechaniu" ok 10 lat temu. Długi czas nic się nie działo i postanowiłem ostatnio ruszyć z odbudową, o dziwo po takim okresie magazynowania w kartonach posiadam wszystkie części. Na motorze przejeździłem całe dzieciństwo i mam wielki sentyment do tej Wski.
W związku z tym, że jestem psychiczny na punkcie dokładności i jest mnie w stanie wykończyć stara śrubka, której nie widać - celem jest bardzo dokładna odbudowa - dopuszczam drobne zmiany względem oryginału - ma się podobać.
Zacznę od zdjęć już archiwalnych:-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Kilka fabrycznie nowych elementów w celu ograniczenia szpachlowania do minimum.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-02-17, 00:41 przez WSK_Poznań, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Wypiaskowane elementy u lakiernika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Elementy odebrane z lakierni. Szparunki malowane z pędzla pod bezbarwnym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Wszystko ładnie i super, ale bak... zrób go od nowa bo popsuje cały efekt.
Powinno to wyglądać tak: @zubr9471 czemu szparunek za mały? U siebie brałem rozmiar z zachowanych resztek na zbiorniku i jest pi razy drzwi taki jak u kolegi. W B1 były inne? Czy to nie zależało od tego jaka pani malowała w fabryce?
Powinno to wyglądać tak: @zubr9471 czemu szparunek za mały? U siebie brałem rozmiar z zachowanych resztek na zbiorniku i jest pi razy drzwi taki jak u kolegi. W B1 były inne? Czy to nie zależało od tego jaka pani malowała w fabryce?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Rozmiar szparunku wzięty z innego baku oryginalnie malowanego - niestety na zdjęciach z epoki widać, że każdy bak był inny.
Zdjęcie robione pod kątem co także wpływa na zakłamanie ogólnego wizerunku. Mi nawet się wydawało , że szparunek jest za duży.
Samo logo jest także wielkości oryginalnego, jednakże na własne życzenie nie chciałem aby było kolorowe tylko w jednakowej harmonii ze szparunkami. Za to same szparunki mocno podobne do tych z epoki tylko równiej wykonane:-)
Zdjęcie robione pod kątem co także wpływa na zakłamanie ogólnego wizerunku. Mi nawet się wydawało , że szparunek jest za duży.
Samo logo jest także wielkości oryginalnego, jednakże na własne życzenie nie chciałem aby było kolorowe tylko w jednakowej harmonii ze szparunkami. Za to same szparunki mocno podobne do tych z epoki tylko równiej wykonane:-)
Ostatnio zmieniony 2015-02-17, 21:37 przez WSK_Poznań, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Pierwsza przymiarka na sucho...........
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Aby wyjść na bieżąco z informacjami, wklejam kilka zaległych fotek z ostatnich dwóch tygodni. Głównie elementy stare obok nowych lub po odnowieniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Ładne zakupy 

- Jakub
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Jak takie cuda jeszcze trafić 

Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Dwa lata siedzenie na allegro:-)
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Wybaczcie, ale nie mogłem się dzisiaj powstrzymać żeby nie złożyć na "sucho" lampy:-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Kilka zdjęć z rozbiórki silnika:-) po kilku dniach moczenia w ropie:-)
Częściowo już przetarty watą szklana.
Częściowo już przetarty watą szklana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Kolejne...........
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
i kolejne.........
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Aby czerpać wzorce.........................
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
I dalej czerpać z oryginału, ponad 300 motocykli w jednym miejscu:-) żyć nie umierać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jakub
- Posty: 854
- Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
- GG: 4657132
- Moje maszyny: Jubilat
- Lokalizacja: Okolice Sieradza
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Kolekcja p.Koprasa . Normalnie wpuszcza czy trzeba mieć kogoś kto wprowadzi ? 

Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
Nie wiem, znamy się od dawna............. Po drugie moja WSK-a to kiedyś motor teścia p. Koprasa 

-
- Posty: 108
- Rejestracja: 2015-01-25, 23:49
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06b1 1971
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B1 1971 - powrót do przeszłości
W przyszłym tygodniu odbieram chromy od galwanizera, daje głowicę, cylinder, bębny do szkiełkowania, ciekawe jak wyjdzie. Pomału widać światło w tunelu, do tej pory wszystko było rozbierane i nic nie chciało się złożyć. Jakby ktoś chciał będę dorabiał oś podnóżek od nowa, nie znam jeszcze ceny.
Dzisiaj zawiozłem rano części do szkiełkowania. Cylinder zabezpieczony rurą PCV 50mm, rura owinięta szmatą, świeca wkręcona w głowicę, szmaty wszędzie gdzie dało się wcisnąć w kanały. Zawiozłem w Poznaniu na ulicę Romana Maya 82 - podana cena 25 za bęben, 40 za cylinder z głowicą, czas realizacji jeden dzień. Zobaczymy jak wyjdzie.
Zakupiłem łożyska do silnika ( odkryte ), do kół i do zębatki tylnej ( zamknięte ) razem 265 zł.
Trochę przetarłem silnik watą szklaną i wyszła sympatyczna satyna.
W terenie cały czas mam ramę z wahaczem w lakierni proszkowej, chromy ( do odbioru w piątek ), oś podnóżek u ślusarza w celu dorobienia nowej. Jutro jak odbiorę cylinder zawożę do szlifu ( szlif wraz z nowym tłokiem z epoki ) 200 zł.
Dzisiaj zawiozłem rano części do szkiełkowania. Cylinder zabezpieczony rurą PCV 50mm, rura owinięta szmatą, świeca wkręcona w głowicę, szmaty wszędzie gdzie dało się wcisnąć w kanały. Zawiozłem w Poznaniu na ulicę Romana Maya 82 - podana cena 25 za bęben, 40 za cylinder z głowicą, czas realizacji jeden dzień. Zobaczymy jak wyjdzie.
Zakupiłem łożyska do silnika ( odkryte ), do kół i do zębatki tylnej ( zamknięte ) razem 265 zł.
Trochę przetarłem silnik watą szklaną i wyszła sympatyczna satyna.
W terenie cały czas mam ramę z wahaczem w lakierni proszkowej, chromy ( do odbioru w piątek ), oś podnóżek u ślusarza w celu dorobienia nowej. Jutro jak odbiorę cylinder zawożę do szlifu ( szlif wraz z nowym tłokiem z epoki ) 200 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 20:44 przez WSK_Poznań, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości