Renowacja WFM 1960 KONIEC

Odpowiedz
ozi
Posty: 96
Rejestracja: 2013-06-28, 22:58
GG: 0
Moje maszyny: m06b1
Lokalizacja: zielona góra
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: ozi » 2015-02-17, 16:59

ta różnica grubości ścianek w pokrywie po roztoczeniu to chyba błędy odlewnicze a nie błąd tokarza? simmering dajesz od wewnątrz?

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-17, 18:08

Tak błędy odlewnicze. Początkowo miałem robić tak, że miało być wyfrezowane gniazdo 26x20 mm bo simmering jest 20x26x4. Tulejka miała być 20x26x16 wciśnięta w otwór i na to simmering wciskany bezpośrednio w pokrywę. Ostatecznie mam tak zrobione, że tuleja będzie wklejona na klej w rozfrezowany otwór a simmering będzie montowany w tulei. Dzięki takiemu rozwiązaniu wzmocnią się ścianki rozfrezowanego otworu w pokrywie. Luz 0.10 mm jest na klej.
Ostatnio zmieniony 2015-02-17, 19:51 przez decada, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-17, 18:35

Tak od środka. Nie chcę żeby było widać modyfikację.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: wujcio » 2015-02-17, 18:58

Troszkę kiepski patent na danie simera od środka bo tulejka może szybko się wyrobić od braku smarowania :( Ale z drugiej strony można co jakiś czas psiknąć suchym smarem w sprayu do tulejki.
Ciekaw jestem jak z wałkiem zmiany biegów? Masz na nim oring?
Ważne jest aby ten wałek był też w miarę pasownie w wałku rozrusznika bo ze środka również lubi sikać po wałku zmieniacza.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-17, 19:28

Psiknę co jakiś czas smarem tak jak mówisz ale tak szybko się chyba nie wytrze. Jest twardsza niż alu. Zobaczymy. Na wałku zmiany biegów mam normalnie oring. Ta pokrywa akurat nadaje się na testy bo piękna nie jest. Plus jest taki, że simmering nie dostanie tak w dupę od wałka przy kopaniu.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-19, 17:48

Zawiozłem silnik do szkiełkowania. Ma być do odbioru w przyszłym tygodniu.

Dorobiłem dzisiaj również mocowanie włącznika światła stop. Zrobiłem na wzór tego, którego fotkę znalazłem i internecie. Oddam to do chromowania i będzie.
WP_20150219_010.jpg
WP_20150219_008.jpg
WP_20150219_006.jpg
WP_20150219_002.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-20, 14:26

Kolejny malutki krok do przodu. Wyczyściłem i pomalowałem dzisiaj filtr powietrza.
filtr.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 618
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: qpa » 2015-02-20, 17:50

on nie powinien być w ocynku?

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-20, 18:37

Nawet się nie zastanawiałem. Był czarny i jest. Na fotkach z Internetu też są czarne. Nie zauważyłem śladów ocynku na nim, ale może powinien być ocynkowany. Będzie czarny tak czy siak.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 618
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: qpa » 2015-02-20, 19:14

Nie pytam by wytknąć Ci że coś odchodzisz od oryginału, tylko pytam z ciekawości jak było, może ktoś inny podpowie.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-20, 19:15

No spoko. Luzik :) Też się chętnie dowiem.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-20, 21:08

Wydaje mi się, że w ocynku były filterki do G16, a do G20 były czarne. Widzę jednak, że brakuje Ci zasuwki do tego filtra.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-20, 21:22

Tak. Brakuje niestety :) Trzeba dokupić.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-20, 21:35

Kiedyś w Skuterze były nowe oryginalne, ale teraz już nie widzę.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-20, 21:39

No właśnie. I weź to człowieku teraz kup :)

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: Texas Ranger » 2015-02-20, 21:43

Normalna sprawa, że jak potrzebujesz, to akurat tego czegoś nie ma, a jak jest to ceny kosmiczne.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-20, 22:19

Ot to.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-21, 00:10

Wydaje mi się, że ten mój filtr jest taki sam jak w motopompie m05. Muszę sprawdzić regały w remizie bo być może mam taki filtr na stanie :)

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-21, 14:46

Od motopompy jest inny niestety. Bardzo podobny ale inny. Najwyżej dorobię tą zasuwkę. Rozumiem, że to jest ssanie tak?

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WFM 1960 w toku

Post autor: decada » 2015-02-23, 15:25

U mnie roboty chwilowo stanęły. Co prawda odbieram jutro silnik ze szkiełkowania i od razu będę jutro malował cylinder na czarno, ale z racji tego, że remont motoru nie jest finansowany z domowego budżetu i uciułana kasa się kończy to trzeba popracować nad zasileniem konta.
Muszę zrobić większe zakupy w SD więc trzeba naprawić kilka chińskich wozideł i zarobić kilka złotych. Plus tego badziewia jest taki, że się często psuje i przynajmniej robota jest :)

Żeby nie było jednak, że całkowicie roboty stoją, to nagwintowałem dzisiaj otwory w ramie pod mocowania włącznika światła stop. Całe pięć minut roboty :)
Przy okazji jutrzejszego wyjazdu do Szczecina po silnik, zawiozę dorobiony uchwyt do chromowania.

Przed rozebraniem silnika miałem w nim problem z 2 biegiem. Żeby go wbić trzeba było przytrzymać przez chwilę dźwignię biegów bo inaczej dwójka wyskakiwała.

Teraz silnik mam rozebrany i szukam przyczyny. Co do stanu części to nie ma się do czego przyczepić. Zębatki są bardzo ładne, wybierak nie ma luzów. Po prześledzeniu schematów i rysunków zauważyłem, że nie na wałkach nie było podkładek dystansowych np. przed zębatką 2 biegu i wydaje mi się, że to może być przyczyna.
t6.jpg
Dlaczego na tym rysunku jest tyle podkładek 2? Przypuszczam, że trzeba użyć tyle ile potrzeba w zakresie 1-3 ale jak ustalić ile ich potrzeba?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość