WSK 125 M06B3 '75
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
WSK 125 M06B3 '75
Witam wszystkich.
Wypadało by się przedstawić w pierwszym poście na forum. Mam na imię Wojtek, pochodzę z okolic Kościana. Motoryzacja PRL zawsze mnie fascynowała i w końcu postanowiłem spełnić marzenie i kupiłem taką oto WSK-ę.
Motocykl wyprodukowany w 1975r, 11,5 tys. km przebiegu. Jeszcze na oryginalnych oponach, oryginalny lakier (szkoda tylko że ktoś brutalnie jakimś skrobakiem starł numer rejestracyjny z błotnika, wygląda to nieestetycznie). Z nieoryginalnych rzeczy ma na pewno tłumik z czwórki, ktoś też rzeźbił w lewym boczku wycięcie, więc domyślam się, że boczki powinny być inne? Resztę pewnie wyłapiecie i powiecie co jeszcze warto by było wymienić. Ja dopiero zaczynam przygodę z tym motocyklem, moją wiedzę mechaniczną określiłbym jako przeciętną. Motocykl jest sprawny, odpala na kopa i nawet jeździ Światła i hamulce sprawne. Od momentu kupna tylko wyregulowałem linki i naciągnąłem łańcuch.
Oczywiście nie może być zbyt pięknie. Mam problem z wbijaniem 2 biegu. Reszta wchodzi gładko, nic nie wyskakuje. Natomiast podczas wrzucania drugiego biegu trzeba "trafić", w przypadku nie wrzucenia biegu po podniesieniu dźwigni towarzyszy temu taki szumny dźwięk, coś jakby łańcuch ciągnąć po asfalcie, zazwyczaj za drugim razem wchodzi. Ktoś może stwierdzić co może być nie tak? Czasem 2-ka wchodzi bezproblemowo.
Plan jest taki by przywrócić jej możliwie oryginalny wygląd, zamontować zapłon CDI i jeździć wkoło komina w niedzielne popołudnia, no może trochę więcej
Chętnie nawiążę kontakt z kimś doświadczonym z rejonu wielkopolski.
Pozdrawiam
Wojtek
Wypadało by się przedstawić w pierwszym poście na forum. Mam na imię Wojtek, pochodzę z okolic Kościana. Motoryzacja PRL zawsze mnie fascynowała i w końcu postanowiłem spełnić marzenie i kupiłem taką oto WSK-ę.
Motocykl wyprodukowany w 1975r, 11,5 tys. km przebiegu. Jeszcze na oryginalnych oponach, oryginalny lakier (szkoda tylko że ktoś brutalnie jakimś skrobakiem starł numer rejestracyjny z błotnika, wygląda to nieestetycznie). Z nieoryginalnych rzeczy ma na pewno tłumik z czwórki, ktoś też rzeźbił w lewym boczku wycięcie, więc domyślam się, że boczki powinny być inne? Resztę pewnie wyłapiecie i powiecie co jeszcze warto by było wymienić. Ja dopiero zaczynam przygodę z tym motocyklem, moją wiedzę mechaniczną określiłbym jako przeciętną. Motocykl jest sprawny, odpala na kopa i nawet jeździ Światła i hamulce sprawne. Od momentu kupna tylko wyregulowałem linki i naciągnąłem łańcuch.
Oczywiście nie może być zbyt pięknie. Mam problem z wbijaniem 2 biegu. Reszta wchodzi gładko, nic nie wyskakuje. Natomiast podczas wrzucania drugiego biegu trzeba "trafić", w przypadku nie wrzucenia biegu po podniesieniu dźwigni towarzyszy temu taki szumny dźwięk, coś jakby łańcuch ciągnąć po asfalcie, zazwyczaj za drugim razem wchodzi. Ktoś może stwierdzić co może być nie tak? Czasem 2-ka wchodzi bezproblemowo.
Plan jest taki by przywrócić jej możliwie oryginalny wygląd, zamontować zapłon CDI i jeździć wkoło komina w niedzielne popołudnia, no może trochę więcej
Chętnie nawiążę kontakt z kimś doświadczonym z rejonu wielkopolski.
Pozdrawiam
Wojtek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Ale ładna wsk
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- Cienias
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Nie ma co, wygląda rewelacyjnie.Kurcze kiedy moja tak będzie wyglądać
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Piękna jest, zakładaj ori wydech
- tomek23293
- Posty: 79
- Rejestracja: 2012-09-23, 11:06
- GG: 8328143
- Moje maszyny: WSK M06 B3
Simson S51
Romet Pony m301 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Dzięki za komentarze. Dzisiaj jednak pojawił się problem z WSK-ą. Chciałem z racji ładnej pogody trochę ją przewietrzyć no i naciskając sprzęgło zerwała mi się linka przy klamce. Muszę kupić nową i mam pytanie czy taka będzie dobra ?
http://allegro.pl/nowa-linka-sprzegla-w ... 50543.html
Czy są jakieś różnice między rocznikami ? Nie chciałbym kupić nieodpowiedniej.
http://allegro.pl/nowa-linka-sprzegla-w ... 50543.html
Czy są jakieś różnice między rocznikami ? Nie chciałbym kupić nieodpowiedniej.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Chyba we wszystkich 125 były takie same linki.
- DarAss
- Posty: 435
- Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak - Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
mega stan! tylko poprawić zaprawki na błotniku, wydech zrobić ori i będzie git. Tak - linki wszędzie te same. Co do 2 biegu może być że tryb się skończył albo wałek główny zjechany na ząbkach i przy przesuwaniu tryb 2 zjeżdża z niego. Albo ktoś grzebał i nie założył jakichś podkładek dystansowych / podkładki z podfrezowaniem. W każdym bądź razie czeka cię rozpoławianie silnika
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
WSK-a nabiła trochę kilometrów. W tym niedzielną prawie 100km trasę Niestety złamałem emblemat 125 z prawego boczku. Szukam na aukcjach ale nie mogę znaleźć, ktoś może posiada na sprzedaż, lub ewentualnie samą "5tkę" do przeszczepu?
Teraz pytanie odnośnie tłumika. W oryginale powinien być chyba czarny tak, czy chromowane też były montowane? Nie ukrywam że w chromie bardziej mi się podoba. Czy zamienniki z allegro są coś warte czy lepiej poszukać oryginalnego?
Czy ta WSK może/powinna mieć uchwyt pasażera z boku? Jeśli tak to czarny czy chrom?
Uda się jeszcze gdzieś zdobyć kranik paliwa z długą rączką? Mój stary przecieka i musiałem wymienić na ten nowszy typ.
Teraz pytanie odnośnie tłumika. W oryginale powinien być chyba czarny tak, czy chromowane też były montowane? Nie ukrywam że w chromie bardziej mi się podoba. Czy zamienniki z allegro są coś warte czy lepiej poszukać oryginalnego?
Czy ta WSK może/powinna mieć uchwyt pasażera z boku? Jeśli tak to czarny czy chrom?
Uda się jeszcze gdzieś zdobyć kranik paliwa z długą rączką? Mój stary przecieka i musiałem wymienić na ten nowszy typ.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Tłumior to tylko czarny z kolanem kup u hartmana proszkowo malowany bo takie miały. Uchwyt pasażera z lewej strony w chromie, a kranik z przedłużką kupisz allegro orgi. używkę. Ogólnie wygląda świetnie, przypomina mi wsk z filmu Daleko od szosy
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Tak jak przedmówca, ale możesz kupić nowy i przełożyć same skrzydełko
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Odnośnie kranika to ciężko chyba trafić na szczelnego. Mój stary był ok, dopóki nie przycisnęło się trochę dźwigni, wtedy dopiero zaczynał przepuszczać. I podejrzewam, że prawdopodobnie te skrzydełko jest skrzywione.
Obejma tłumika też czarna czy chrom?
Ogólnie to są gdzieś w sieci zdjęcia prospektowe takiej garbuski, lub jakieś foto zachowanej w 100% oryginale? Bo trochę szukałem, ale zawsze widać, że ktoś coś przerabiał i zmieniał. Lub zdjęcia mało wyraźne.
Obejma tłumika też czarna czy chrom?
Ogólnie to są gdzieś w sieci zdjęcia prospektowe takiej garbuski, lub jakieś foto zachowanej w 100% oryginale? Bo trochę szukałem, ale zawsze widać, że ktoś coś przerabiał i zmieniał. Lub zdjęcia mało wyraźne.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-10-19, 11:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Obejma koniecznie czarna, a tak oprócz tych drobnych spraw nic bym nie ruszał, ani lakieru i szparunków, chyba że gdzieś są małe ogniska korozji to tylko zaprawki i mała polera, bo z orgi. lakierem jest droższa na wartości. Tak się tylko zastanawiam na tym przednim chlapaczem, bo one nie miały masz chyba samoróbkę, tylko czwórki miały ? Fajnie na lampie wyglądała by, biała uszczelka pod żółwikiem,ale to ciężko dostać.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Dzisiaj 94km trasę zrobiłem, bezproblemowo tak więc jest dobrze Zastanawiałem się ostatnio nad wykonaniem zaprawek. Tylko nie wiem jaki lakier kupić. Czy WSK-a ma jakiś konkretny kolor z palety np. RAL ? Druga sprawa to kalkomania na baku. Czy obecnie są gdzieś dostępne, w necie widzę tylko naklejki a to raczej odpada, a chciałbym trochę odświeżyć logo.
No i fotka z młodszym bratem '84
No i fotka z młodszym bratem '84
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Jakbym miał taką piękną Garbuskę to nic bym nie tykał... nie widziałem na żywo ale na zdjęciach wygląda super. Jak nie ma wżerów to bym nie ingerował bo w takim stanie znaleźć jest ciężko a po remoncie to nie to samo. Żałuję, że nie interesowałem się tym kilka lat prędzej to miałbym taką Garbi od sąsiada ale z 74r
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 '75
Witam
Pojawił się dzisiaj problem. Chciałem zmienić olej no i korka spustowego nie da się odkręcić Z oporem ale obraca się w obie strony czyli pewnie poszedł gwint. Nagwintowanie nowego to nie problem, tylko jak wykręcić teraz te śrubę?
Pojawił się dzisiaj problem. Chciałem zmienić olej no i korka spustowego nie da się odkręcić Z oporem ale obraca się w obie strony czyli pewnie poszedł gwint. Nagwintowanie nowego to nie problem, tylko jak wykręcić teraz te śrubę?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości