S2 Picek
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
S2 Picek
Czas najwyższy zacząć temat o remoncie mojego sporta.
Zakupiłem go w zeszłym roku dzięki wielkiej pomocy kolegi metzek.
Motocykl od razu został rozebrany i w miarę upływu czasu i oddechu finansowego po zakupie rozpocząłem prace renowatorskie, aby przywrócić go do stany zbliżonego do oryginału ale z zamiarem normalnego poruszania się nim po terenie.
Obecnie wygląda tak Wszystko co czarne rozebrane i wypiaskowane. Potem ewentualne poprawki blacharskie i jeśli było konieczne znów piaskowane by usunąć zalążki rdzy. Potem proszek czarny z podkładem cynkowym.
Wszystko co w ocynku poszło do ponownego ocynkowania, a śruby które można kupić współcześnie w klasie 8.8 lub 10.9 zostały kupione.
Zbiornik i błotniki już pomalowane, lampa w przyszłym tygodniu też powinna być już gotowa.
Prawie wszystkie chromy do tego motoru już są zrobione. Nie jest ich za dużo, ale nagorzej zawsze z drobnicą.
Zastanawiam się jeszcze jak koła zrobić czy bębny tylko wstepnie przepolerować, albo raczej oczyścić czy jednak wyszkiełkować. Ale chyba z racji jazdy po terenie bedzie najlepiej zostawić je tylko wstępnie przepolerowane.
Całe zawieszenie przednie zregenerowane- zrobiony chrom techniczny, golenie pochromowane, zrobione nowe odboje w goleniach ii uszczelka zamiast skórzanej.
Amorki tylne podobnie - wszystko rozebrane wymyte w nitro i zregenerowany chrom oraz umalowane proszkowo. Pozostaje tylko złożyć w całość
Silnik dopiero rozłożony i wał dany do regeneracji.
Zamieszczam kilka zdjęć dodatkowo CDN
I
Zakupiłem go w zeszłym roku dzięki wielkiej pomocy kolegi metzek.
Motocykl od razu został rozebrany i w miarę upływu czasu i oddechu finansowego po zakupie rozpocząłem prace renowatorskie, aby przywrócić go do stany zbliżonego do oryginału ale z zamiarem normalnego poruszania się nim po terenie.
Obecnie wygląda tak Wszystko co czarne rozebrane i wypiaskowane. Potem ewentualne poprawki blacharskie i jeśli było konieczne znów piaskowane by usunąć zalążki rdzy. Potem proszek czarny z podkładem cynkowym.
Wszystko co w ocynku poszło do ponownego ocynkowania, a śruby które można kupić współcześnie w klasie 8.8 lub 10.9 zostały kupione.
Zbiornik i błotniki już pomalowane, lampa w przyszłym tygodniu też powinna być już gotowa.
Prawie wszystkie chromy do tego motoru już są zrobione. Nie jest ich za dużo, ale nagorzej zawsze z drobnicą.
Zastanawiam się jeszcze jak koła zrobić czy bębny tylko wstepnie przepolerować, albo raczej oczyścić czy jednak wyszkiełkować. Ale chyba z racji jazdy po terenie bedzie najlepiej zostawić je tylko wstępnie przepolerowane.
Całe zawieszenie przednie zregenerowane- zrobiony chrom techniczny, golenie pochromowane, zrobione nowe odboje w goleniach ii uszczelka zamiast skórzanej.
Amorki tylne podobnie - wszystko rozebrane wymyte w nitro i zregenerowany chrom oraz umalowane proszkowo. Pozostaje tylko złożyć w całość
Silnik dopiero rozłożony i wał dany do regeneracji.
Zamieszczam kilka zdjęć dodatkowo CDN
I
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- metzek
- Posty: 473
- Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
- GG: 0
- Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Piękna robota. Powodzenia w dalszych pracach.
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Ach ten zapas odnowionych części na półkach :->
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Ten zapas wynika z wielu motocykli w trakcie remontu. Dodatkowo chromuje co się daje bo mam możliwości zrobić to taniej. A metalowe części, zwłaszcza w kolorze czarnym, zostają wypiaskowane i malowane proszkowo. Wtedy mogą poleżeć i kolejnych 10 lat bez uszczerbku na zdrowiu.
A tu zamieszczam zdjęcie pomarańczowych elementów z pierwszej tury malowania. Wprawdzie zdjęcia nie oddają tego co w realu ale dodam jeszcze że zbiorniki z tego zdjęcia zostały chemicznie wytrawione z rdzy i farby, potem wypiaskowane i pomalowane podkładem cynkowym w lakierni proszkowej. Na to poszła baza plus bezbarwny. W drugiej turze nastąpiła poprawka i zbiorniki oprócz podkładu mają dany kolor w proszku ( podobny, ale różni sie jednak od bazy) i dopiero na proszek będzie baza i bezbarwny. Natomiast w miejscach niedostępnych (od strony ramy) zbiornik nie będzie już malowany bazą. Podobnie będzie z boczkami metalowymi od środka i lampą przód.
A tu zamieszczam zdjęcie pomarańczowych elementów z pierwszej tury malowania. Wprawdzie zdjęcia nie oddają tego co w realu ale dodam jeszcze że zbiorniki z tego zdjęcia zostały chemicznie wytrawione z rdzy i farby, potem wypiaskowane i pomalowane podkładem cynkowym w lakierni proszkowej. Na to poszła baza plus bezbarwny. W drugiej turze nastąpiła poprawka i zbiorniki oprócz podkładu mają dany kolor w proszku ( podobny, ale różni sie jednak od bazy) i dopiero na proszek będzie baza i bezbarwny. Natomiast w miejscach niedostępnych (od strony ramy) zbiornik nie będzie już malowany bazą. Podobnie będzie z boczkami metalowymi od środka i lampą przód.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- metzek
- Posty: 473
- Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
- GG: 0
- Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Gdzie malujesz proszkowo ?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
10 baków na zdjęciu, a i tak jedyne co mi się rzuciło w oczy to rodzaj pudełka po butach w które pakowałem Ci tłoki 
Ciekawy sposób na robienie proszku w docelowym kolorze i pozostawienie trudno dostępnych miejsc. Testowałeś to już wcześniej?

Ciekawy sposób na robienie proszku w docelowym kolorze i pozostawienie trudno dostępnych miejsc. Testowałeś to już wcześniej?
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Proszkowo maluje w radomiu i jestem bardzo zadowolony bo to duża i profesjonalna firma.
Co do testowania proszku i potem bazy to tak. Testowałem już to, w sumie przez przypadek ale okazało się że nie ma problemów z niedomalowaniem w zakamarkach. Pozatym tak jak błotniki to od spodu nie dość że bedą w twardym i odpornym proszku to jeszcze w ramach możliwości bedą zabezpieczane środkiem który coś jak biteks tyle że przezroczysto-mleczny.A zbiorników maluje więcej, zakupiłem 5 litrów bazy, bo chce mieć pomalowane wszystkie motory w jednym odcieniu.
Jak przyjdzie czas na składanie silników to i tłoki się przydadzą. Zwykłe wały do czwórki już leżą od roku zrobione i kilka kompletnych zestawów, cylinder-tłok, też.
Muszę skończyć szklanki górne do półotwartych amorków i będę miał już wszystko co potrzeba by skończyć S2. - przynajmniej mi się teraz tak wydaje.
Co do testowania proszku i potem bazy to tak. Testowałem już to, w sumie przez przypadek ale okazało się że nie ma problemów z niedomalowaniem w zakamarkach. Pozatym tak jak błotniki to od spodu nie dość że bedą w twardym i odpornym proszku to jeszcze w ramach możliwości bedą zabezpieczane środkiem który coś jak biteks tyle że przezroczysto-mleczny.A zbiorników maluje więcej, zakupiłem 5 litrów bazy, bo chce mieć pomalowane wszystkie motory w jednym odcieniu.
Jak przyjdzie czas na składanie silników to i tłoki się przydadzą. Zwykłe wały do czwórki już leżą od roku zrobione i kilka kompletnych zestawów, cylinder-tłok, też.
Muszę skończyć szklanki górne do półotwartych amorków i będę miał już wszystko co potrzeba by skończyć S2. - przynajmniej mi się teraz tak wydaje.
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: S2 Picek
Świetna robota nie masz jakiego baku na sprzedaż 

-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
niestety nie sprzedaje niczego, poza rzeczami zrobionymi samemu wspólcześnie.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2009-03-09, 00:21
- GG: 4713017
- Moje maszyny: WSK M21W2S2 75'
WSK DUDEK 76'
MR1 RYŚ 62' - Lokalizacja: Jaworzno
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Część;)
Picek czym zabezpieczasz zbiorniki paliwa w środku ?
Co do bębnów to delikatna polerka powinna wystarczyć, sam do swojej S2 zakładałem nowe bębny w związku z czym po 10min polerowania staliwem najdrobniejszej granulacji wyglądały pięknie - może twoje też nie są w najgorszym stanie. Ewentualnie mogę uruchomić kontakty i mam znajomego który wykonuje usługę polerowania granulatem z porcelany, jest to polerowanie mechaniczne które jest znacznie trwalsze od chemii-past itp.
Pozdrawiam
Tomek
Picek czym zabezpieczasz zbiorniki paliwa w środku ?
Co do bębnów to delikatna polerka powinna wystarczyć, sam do swojej S2 zakładałem nowe bębny w związku z czym po 10min polerowania staliwem najdrobniejszej granulacji wyglądały pięknie - może twoje też nie są w najgorszym stanie. Ewentualnie mogę uruchomić kontakty i mam znajomego który wykonuje usługę polerowania granulatem z porcelany, jest to polerowanie mechaniczne które jest znacznie trwalsze od chemii-past itp.
Pozdrawiam
Tomek
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Zbiorniki zabezpieczam farbą z rafilu chyba jakimś epoksydem.
A z bębnami to poprostu ja sam nie mogę się zdecydować jak to zrobić, bo nie wiem co będzie najbardziej praktyczne. Szkiełkowanie brudzi się szybciej niż polerowanie. Ale mam też bębny nowe i widać ze motocykle wychodzące z fabryki bębny miały prosto z formy ciśnieniowej bez jakiejkolwiek obróbki polerskiej.
Pozatym już wiosną pachnie więc czas trochę przyśpieszyć z tym składaniem i chciałbym już teraz wziąć się za koła.
A z bębnami to poprostu ja sam nie mogę się zdecydować jak to zrobić, bo nie wiem co będzie najbardziej praktyczne. Szkiełkowanie brudzi się szybciej niż polerowanie. Ale mam też bębny nowe i widać ze motocykle wychodzące z fabryki bębny miały prosto z formy ciśnieniowej bez jakiejkolwiek obróbki polerskiej.
Pozatym już wiosną pachnie więc czas trochę przyśpieszyć z tym składaniem i chciałbym już teraz wziąć się za koła.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2009-10-29, 19:13
- GG: 0
- Lokalizacja: Pionki
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Witam jesteś może za Zwolenia pod Radomiem ja jestem z okolic pionek mam sporo motocykli , mam s2 na sprzedaż jak cie interesuje pozdrawiam
- irena41
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-01-02, 21:41
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Dudek, Bąk, pare innych, Junak M10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
sport zarezerwowany
- metzek
- Posty: 473
- Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
- GG: 0
- Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
To już 4 osoba na tym forum będzie miała to samo S2 w ciągu pół roku.irena41 pisze:sport zarezerwowany
- czankete
- Posty: 1327
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
...hmmm, a może ta S2 to taki puchar przechodni bo jest "tak dobra" że każdy cieszy się jak ją kupi ale jeszcze bardziej jest hepi jak ją sprzeda?metzek pisze:To już 4 osoba na tym forum będzie miała to samo S2 w ciągu pół roku.

- metzek
- Posty: 473
- Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
- GG: 0
- Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Pewnie tak, gdy ją miałem było tak jak napisałeś...czankete pisze:...hmmm, a może ta S2 to taki puchar przechodni bo jest "tak dobra" że każdy cieszy się jak ją kupi ale jeszcze bardziej jest hepi jak ją sprzeda?metzek pisze:To już 4 osoba na tym forum będzie miała to samo S2 w ciągu pół roku.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Hej
ma ktoś możliwość zrobienia fotek lub szkiców instalacjie elektrycznej do S2, potrzebuje też przybliżonych długości oplotów przewodów. bo moja była przerabiana i ciężko mi dojść ładu.
drugie pytanie - czy może ktoś przesłać fotki lub napisać coś więcej o trójkącie tylnym co mocuje błotnik i lampe tylną? bo błotnik w s2 jest krótszy a nie pamiętam jak to u mnie było.
będę wdzięczny za szybka pomoc.
ma ktoś możliwość zrobienia fotek lub szkiców instalacjie elektrycznej do S2, potrzebuje też przybliżonych długości oplotów przewodów. bo moja była przerabiana i ciężko mi dojść ładu.
drugie pytanie - czy może ktoś przesłać fotki lub napisać coś więcej o trójkącie tylnym co mocuje błotnik i lampe tylną? bo błotnik w s2 jest krótszy a nie pamiętam jak to u mnie było.
będę wdzięczny za szybka pomoc.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Czemu błotnik w S2 krótszy? Z tego co wiem różni się tylko tym, że nie ma przetłoczenia na osłonę łańcucha.
- km1979wsk
- Posty: 149
- Rejestracja: 2011-01-18, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21 W2 1973r, KOBUZ 1980r, S1 1975r, S2 1975r.
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
Znajomi z leżajskiego klubu WSK posiadają szkice oryginalnej instalacji. Zapytam ich, jak będą chcieli udostępnić to zrobię fotki i ci prześlę a co do mocowania błotnika to wydaję mi się że jest takie samo. Mam błotnik z s2 bez przetłoczenia na osłonę łańcucha i mocowanie błotnika z innej zwykłej wsk-i i pasuje idealnie. Różnić się może tylko otworami na śruby adaptera lampy oraz brakiem otworu na przewody.
Jak chcesz to mogę spytać o gotową instalację. Wiem że znajomy robił już komuś z forum.
Jak chcesz to mogę spytać o gotową instalację. Wiem że znajomy robił już komuś z forum.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: S2 Picek
też tego nie zauważyłem ale kolega co ma S2( i składał ze dwa lata temu po remoncie) pytał się mnie co jest, bo ma krótszy błotnik.
ja przy składaniu też zauważyłem, że jest krótszy i dodatkowo mam 2 inne błotniki i też są krótsze. Można to zauważyć gdy montuje się trójkąt tylny i jego dolna część wystaje poniżej linii błotnika i to dość znacznie. Nie wiem czy powinien być krótszy trójkąt czy mieć również jakiś inny kształt. Ja mam chwilowo założony trójkąt z wygiętymi pałąkami, ale podejrzewam, że tak nie było w oryginale.
ja przy składaniu też zauważyłem, że jest krótszy i dodatkowo mam 2 inne błotniki i też są krótsze. Można to zauważyć gdy montuje się trójkąt tylny i jego dolna część wystaje poniżej linii błotnika i to dość znacznie. Nie wiem czy powinien być krótszy trójkąt czy mieć również jakiś inny kształt. Ja mam chwilowo założony trójkąt z wygiętymi pałąkami, ale podejrzewam, że tak nie było w oryginale.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości