Remont Perkoza
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Panowie jak to jest?
W moim Perkozie uszy trzymające lampy siedzą na lagach w gumie a w muzeum siedzą centralnie na lagach...
Jak to jest??
W moim Perkozie uszy trzymające lampy siedzą na lagach w gumie a w muzeum siedzą centralnie na lagach...
Jak to jest??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Składaj z gumami, są takie same jak w kosie do plastikowych chorągiewek 

-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Składam z gumami bo tak mialem w oryginale. Tylko czemu te wski nie mają? Oszczędności? Czy inwencja remontującego.....
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Myślę, że niewiedza Pana Mechanika...
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
A to zależy, te od sportowych zawieszeń są za ciasne ze względu na większą średnicę w przypadku kosa. Na pierwszy rzut oka widać, że przerwa nawet po skręceniu jest za duża. Na zdjęciach które dałeś akurat tego nie widać. Możliwe, że zdarzyła się partia bez gum, aczkolwiek ja takich jeszcze nie widziałem. Musiałby wypowiedzieć się ktoś z jajeczkiem.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
skinder ktoś n forum pisał, że składali WSKę z tego co mieli akurat w magazynie...
Ale przeciez perkoz był modelem doświadczalnym, więc myślę, że te 200 sztuk jak złożyli to
złożyli je identycznie...
Ale przeciez perkoz był modelem doświadczalnym, więc myślę, że te 200 sztuk jak złożyli to
złożyli je identycznie...
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Tam bez przesadyzmu, większość zmian wynika z uszkodzeń lub widzimisiów na przestrzeni lat
Ale akurat perkozem to nie ma co się sugerować, serie były na tyle krótkie że zmian mogło być praktycznie tyle co motocykli. Chociażby zębatka, która o ile dobrze pamiętam była inna w perkozie z numerem 001 względem innych perkozów. O "tarkach" typu perkoz nie wspominając bo takich nigdy nie widziałem poza prospektem.

-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Szkoda troche ze w Polsce nic nie da sie ustalić.
Gdybym zabrał sie za remont Niemieckiego Tygrysa to w papierach będzie nawet kto i kiedy narobił w gacie w czołgu......
Gdybym zabrał sie za remont Niemieckiego Tygrysa to w papierach będzie nawet kto i kiedy narobił w gacie w czołgu......
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Gdybyś zabrał się za remont niemieckiego, przedwojennego Zundappa to trend byłby zupełnie odwrotny. Zmiany na przestrzeni kilku lat produkcji bywały tak częste że uniemożliwiały jakąkolwiek wymienność części. To się nazywa zmora przy remoncie 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Oryginalność motocykli z krakowskiego muzeum traktowałbym bardzo z przymrużeniem oka i na pewno nie traktował ich jako wytycznej.
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
A to wiadomo.
Ale byłem popatrzyłem...
A z nowości::
Mam konsolę
Ale byłem popatrzyłem...
A z nowości::
Mam konsolę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
- Lokalizacja: Lipowa
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Ha widzę koleżlko, że posówasz się jak czołg tygrys do przodu.
Cieszy mnie to
Cieszy mnie to

-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Staram się.
Teraz się zatrzymamy.
Kolejne sitko, tym razem na przednim błotniku...
Teraz się zatrzymamy.
Kolejne sitko, tym razem na przednim błotniku...
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Zalejemy cyną i będzie pięknie.
Wybiegając trochę w przyszłość...
Tak się zastanawiam czy i jak da się zwiększyć moc prądnicy?
Nawinąć grubszym drutem? Czy więcej zwojów?
Wybiegając trochę w przyszłość...
Tak się zastanawiam czy i jak da się zwiększyć moc prądnicy?
Nawinąć grubszym drutem? Czy więcej zwojów?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Wirnik od Royala, jest to opisane na forum.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Po raz kolejny pytam się dlaczego nikt z elektryków na forum nie testował nigdy zapłonu od ducati energia?
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Ja bym wolał niczego nie zmieniać. No nie aż tak.
Można zrobić cewkę żeby miała lepszą sprawność chyba nie??
Poszukuję tłoków z epoki na 3 i 4 szlif.
Można zrobić cewkę żeby miała lepszą sprawność chyba nie??
Poszukuję tłoków z epoki na 3 i 4 szlif.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Bo jest drogi jest ich mało trzeba wszystkie częśćci ori i wymaga toczenia nowego mocowania na czop.Sebastian440 pisze:Po raz kolejny pytam się dlaczego nikt z elektryków na forum nie testował nigdy zapłonu od ducati energia?
Zapytaj Krisco , u niego poprawiamy prądnice i remont się robi.Mariusz1980 pisze:Ja bym wolał niczego nie zmieniać. No nie aż tak.
Można zrobić cewkę żeby miała lepszą sprawność chyba nie??
Poszukuję tłoków z epoki na 3 i 4 szlif.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Mariusz1980 wirnik z Royala to nie jest duża ingerencja w oryginał.
Jakbym chciał teraz wrócić do oryginału to max 30min na lajcie i mam wszystko w oryginale z każdym detalem. Ja u siebie przy wirniku z Royala mam normalnie przerywacz, kondensator, do tego zmieniłem oczywiście cewkę butelkową na 12V również Made in Poland
no i kilka mało istotnych pierdółek 
Będziesz rejestrował tego Perkoza i nim jeździł ?
Ja jako ortodoksyjny fanatyk oryginału zastosowałem wirnik z Royala + drobne zmiany które są wymagane przy tej przeróbce i jestem póki co mega zadowolony
.
Jakbym chciał teraz wrócić do oryginału to max 30min na lajcie i mam wszystko w oryginale z każdym detalem. Ja u siebie przy wirniku z Royala mam normalnie przerywacz, kondensator, do tego zmieniłem oczywiście cewkę butelkową na 12V również Made in Poland


Będziesz rejestrował tego Perkoza i nim jeździł ?
Ja jako ortodoksyjny fanatyk oryginału zastosowałem wirnik z Royala + drobne zmiany które są wymagane przy tej przeróbce i jestem póki co mega zadowolony

-
- Posty: 297
- Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena - Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontaktowanie:
Re: Remont Perkoza
Mateusz Perkoz będzie zarejestrowany i no czasami będzie jeździł.
Zobaczymy co z tym fantem będzie. Mam trochę czasu na decyzję, bo najpierw trzeba skończyć blacharkę.
Ale myślę już o silniku który chcę zacząć końcem lata lub jesienią..
I zaplanowałem sobie przewinięcie cewek...
Dajcie link do tematu o tym wirniku.
Zobaczymy co z tym fantem będzie. Mam trochę czasu na decyzję, bo najpierw trzeba skończyć blacharkę.
Ale myślę już o silniku który chcę zacząć końcem lata lub jesienią..
I zaplanowałem sobie przewinięcie cewek...
Dajcie link do tematu o tym wirniku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości