jak wazna selekcja?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
- GG: 0
- Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r - Lokalizacja: Laski
- Kontaktowanie:
jak wazna selekcja?
witam kolegow, mam pytanie odnosnie selekcji czesci do wsk. Posiadam cylinder oraz tlok do 175 w zielonej selekcji i moje pytanie brzmi, czy wal tez musi byc taki, czy jesli kupie np selekcje czerwona bede mogl bez obaw zalozyc?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
- GG: 0
- Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r - Lokalizacja: Laski
- Kontaktowanie:
Re: jak wazna selekcja?
dziekuje, widze ze mozna na Was liczyc. Pozdrawiam
- Wojtek3362
- Posty: 198
- Rejestracja: 2013-07-13, 17:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontaktowanie:
Re: jak wazna selekcja?
Poczekaj, jedni z mądrzejszych trzeźwieją dopiero na MWB 

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: jak wazna selekcja?
A więc tak. Jeśli chodzi o pasowanie piasta tłoka-sworzeń-tulejka główki, wiadomo, że najlepiej kojarzyć je w tej samej selekcji. Na upartego można stosować części o jedną selekcję w jedną i drugą stronę, bo np.:
-główka korbowodu jest selekcji "czerwona" czyli ma wymiar 18,006-18,010
-sworzeń jest selekcji "zielona" i ma wymiar 17,996-17,992
A więc otrzymamy luz rzędu 0,01-0,18mm czyli nie tak źle(choć luz nowego sworznia w tulejce powinien wynosić 0,15-0,20mm)
Gorzej ,gdyby zastosować np w główce z selekcją"czerwona" sworzeń sel. "biała",bo
tulejka główki ma wymiar 18,006-18,010
sworzeń ma wymiar 18,00-17,996
tutaj luz w główce jest rzędu 0,006-0,01, tak więc może dojść do zatarcia z powodu złego smarowania.
I odwrotnie:
tulejka główki biała 18,017-18,014
sworzeń czerwony 17,992-17-989
tak więc w tym przypadku może być nawet 0,28mm luzu
To samo się tyczy wcisku sworznia w piastach tłoka.
Jeśli dysponujesz narzędziami pomiarowymi ,mozna sprawdzić wymiary rzeczywiste, z doświadczenia wiem że można spotkać części z sąsiednimi selekcjami o prawie identycznym wymiarze.
Dla przypomnienia w silnikach W2B stosuje się selekcje od najmniejszej w kolejności:
-czerwona
-zielona
-biała
-główka korbowodu jest selekcji "czerwona" czyli ma wymiar 18,006-18,010
-sworzeń jest selekcji "zielona" i ma wymiar 17,996-17,992
A więc otrzymamy luz rzędu 0,01-0,18mm czyli nie tak źle(choć luz nowego sworznia w tulejce powinien wynosić 0,15-0,20mm)
Gorzej ,gdyby zastosować np w główce z selekcją"czerwona" sworzeń sel. "biała",bo
tulejka główki ma wymiar 18,006-18,010
sworzeń ma wymiar 18,00-17,996
tutaj luz w główce jest rzędu 0,006-0,01, tak więc może dojść do zatarcia z powodu złego smarowania.
I odwrotnie:
tulejka główki biała 18,017-18,014
sworzeń czerwony 17,992-17-989
tak więc w tym przypadku może być nawet 0,28mm luzu
To samo się tyczy wcisku sworznia w piastach tłoka.
Jeśli dysponujesz narzędziami pomiarowymi ,mozna sprawdzić wymiary rzeczywiste, z doświadczenia wiem że można spotkać części z sąsiednimi selekcjami o prawie identycznym wymiarze.
Dla przypomnienia w silnikach W2B stosuje się selekcje od najmniejszej w kolejności:
-czerwona
-zielona
-biała
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
- GG: 0
- Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r - Lokalizacja: Laski
- Kontaktowanie:
Re: jak wazna selekcja?
Wiec rozumiem, ze kupno walu na czerwona selekcje wchodzi w gre. Dziekuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości