Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ja nawinąłem z tego co pamiętam wszystkie cewki drutem 0.8 mm najwięcej jak się dało tak aby nie wystawały zwoje powyżej plastikowej obudowy cewki i nic się nie grzało.
Jedynie co się grzeje to cewka CDI.
Jedynie co się grzeje to cewka CDI.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
no właśnie mam podobny plan, tylko chce nawinąć je drutem 0,85 - 0,9mm (zobaczymy jak się będzie nawijało)
chyba ze kupie wirnik z Royala to wtedy będę celował w grubszy drut (1,0-1,2)
albo podwójne (rownolegle) nawijanie cieńszym (0,5-0,6)
a przy tym Twoim nawinięciu nie grzeje się regulator napięcia za bardzo?
chyba ze kupie wirnik z Royala to wtedy będę celował w grubszy drut (1,0-1,2)
albo podwójne (rownolegle) nawijanie cieńszym (0,5-0,6)
a przy tym Twoim nawinięciu nie grzeje się regulator napięcia za bardzo?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Drodzy forumowicze ratunku ! Mam juz wszystko zeby przerobic moto ale nie wiem jak to połączyc z oryginalną instalacją . Proszę o wskazowki . Regulator mam na 5 pinow : zołty rozowy zielony czarny i czerwony . Co gdzie ma isc ?
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Czerwony do aku +12, żółty i różowy - cewki ze statora, obojętnie który koniec gdzie, zielony masa i czarny +12 po stacyjce.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Dziękuję za pomoc . Czy mogłbys rozwinąc swoją mysl apropo czarnego po stacyjce bo nie wiem o co chodzi .
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
tam gdzie ze stacyjki masz +12V po wlaczeniu jej - musisz sam znalezc albo wyczytac ze schematu
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2013-09-06, 12:22
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK-175
- Lokalizacja: Domaniewice
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcia jak to wszystko wygląda złożone bo wirnik od royala jest grubszy. Jak rozwiązać sprawę ze znacznikiem do przerywacza w CDI po wymianie wirnika. Prosiłbym o jakąś instrukcje.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Musisz dorobic podkladke dystansowa pod wirnik. Gdzies na poprzedniej stronie albo dalej podalem wymiary jaka mam. Ale idzie zrobic mniejsza z tego co wiem. Mi tak tokarz obliczyl.Iradalin pisze:Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcia jak to wszystko wygląda złożone bo wirnik od royala jest grubszy. Jak rozwiązać sprawę ze znacznikiem do przerywacza w CDI po wymianie wirnika. Prosiłbym o jakąś instrukcje.
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No u mnie wyszła trochę cieńsza niż u Mateusza ale pozostałe wymiary są ok . Grubość to kwestia indywidualna .
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Po przerobieniu prądnicy prąd powinien wychodzić dwoma kablami czy całośc idzie na jeden ? Bo ja mam w jednym silny prąd a w drugim nic .
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Podłączyłem regulator tak jak radzicie . Czyli : zielony - masa , różowy i żółty - cewki prądnicy ( w jednym jest w porywach ponad 20 V a w drugim 0 V ) czerwony i czarny złączone na + akumulatora w których przy wyjściu z regulatora jest ledwo ponad 3 V ( w jednym z nich a w drugim 0 V ) . Co jest grane ???? Wydaje mi się że powinno być około 12V - 14 V .
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Ale jak Ty to mierzysz że na 1 przewodzie masz coś a na drugim nic. Miernik ustawiasz na pomiar ACV i obie sondy miernika dajesz na przewody wychodzące z prądnicy(pomiar bez regulatora) . Wcześniej sprawdź czy Ci te przewody z z cewek czasem z masą się nie łączą.
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Mierzyłem napięcie miernikiem na prąd zmienny pomiędzy dwoma przewodami wychodzących z cewek . A później tylko dla ciekawości sprawdziłem czy w poszczególnych jest prąd . Po wejściu do regulatora napięcia prąd zmienny wychodzi z napięciem niecałe 4 V . Przy wejściu do regulatora jest około 20 V . W czym tkwi problem ? Dodam że regulator jest nowy . Napięcie mierzyłem w przewodach regulatora po odpięciu od akumulatora .
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Za regulatorem jest już stały i mierzysz na zakresie DCV. Regulator musi być podpięty do akumulatora żeby działał.
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Tak jak piszesz mierzyłem na zakresie DCV . W takim razie jak sprawdzić ładowanie akumulatora po wyjściu z regulatora .
- AndrzejJ
- Posty: 389
- Rejestracja: 2013-05-19, 13:14
- GG: 0
- Moje maszyny: VF750 '83
ZX6R '97 - Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Mierzysz napięcie akumulatora na zgaszonym silniku i na zapalonym
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Jakie napięcie powinno byc przy włączonym moto i jakie przy wyłączonym ?
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Na odpalonym powinno byc ok 14 V a na zgaszonym ok 12, zalezy od stanu akumulatora.
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
No i mam problem . Bo na zgaszonym jest lekko ponad 12 V zaś na pracującym lekko ponad 11 V zamiast 14 . Akumulator jest nowy . Wszystko podłączone jak radzicie . Regulator nowy . Gdzie może tkwić problem .
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Alternator z motocykla Royal Enfield w WSK 175
Odepnij regulator , weź podłącz do prądnicy żarówkę 12v 50W (jakieś h4 z auta) i zmierz napięcie jakie jest pod obciążeniem, jak przy małym dodaniu gazu zaświeci bardzo jasno to dopnij 2 włókno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości