Kartery silnika nie do pary.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Kartery silnika nie do pary.
Hej.Niedawno kupiłem wsk 125.Jeżdzi wszystko ok biegi są itp nic nie wyskakuje ale zauważyłem, że kartery nie są do pary tj numery na nich.Noszę się z zamiarem pełnego remontu motocykla ale nurtują mnie te kartery czy nie będe miał kłopotu gdy wszystkie łożyska itp będą nowe nie będą miały luzu a kartery nie będą do pary.Słyszałem, że w takim przypadku może dojść do bardzo szybkiego zużycia elementów.To prawda?
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 2011-10-09, 16:32
- GG: 0
- Moje maszyny: wfm 58r
wsk MO6 Z2 2Xzak
komar 64r - Lokalizacja: Laski
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Z kolega czesto tak skladalismy silniki i nie bylo problemu. Dobre pytanie zadales, ciekawe jak wypowiedza sie inni.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Zależy od klasy remontu
. Też miałem ulepy na takich mieszankach i chodziło to to, ale jak robisz poważny remont to warto tę stówkę odżałowac na inne kartery i mieć spokojną głowę
.


-
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
- Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978 - Lokalizacja: Hańsk
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Połówki nie od pary mogą nie mieć współosiowości gniazd łożysk, tulejek z brązu.
Moja WSK M06 1957r
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=70&t=21971
- Oktan175
- Posty: 399
- Rejestracja: 2012-11-23, 18:14
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B3 , M21 W2
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Mogą ale nie muszą ważne by zorientować się z których lat produkcji są i po prostu dopasowywać młode do młodych a stare do starych . Łączenie karterów np z lat 60-tych a 80-tych może okazać się niewypałem .
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Po czym wnosisz że masz różne kartery? Numery form numerami form, ale są jeszcze bite oddzielne numery oznaczające że obrabiane były w parze.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
tak wyglądają kartery: http://zapodaj.net/500fb2a4df183.jpg.html
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Czyli sprawa jasna, moim zdaniem warto kupić obie nowe połówki.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Znalazłem silnik z połówkami do pary ale mam pytanie co do typu tego silnika, otóż oprócz korka spustowego oleju posiada też korek w skrzyni korbowej.Czy to wgl jest oryginalne rozwiązanie?Jak tak to w jakich latach produkowali te silniki
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Normalne rozwiązanie dla młodszych silników.
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Rozwiązanie w pełni oryginalne. Stosowane w końcowych latach produkcji(na pewno po 1980r).emil93 pisze:Znalazłem silnik z połówkami do pary ale mam pytanie co do typu tego silnika, otóż oprócz korka spustowego oleju posiada też korek w skrzyni korbowej.Czy to wgl jest oryginalne rozwiązanie?Jak tak to w jakich latach produkowali te silniki
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Nie wiadomo czy rocznik 80 "Łapał" się już na to ?
- kuba063
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr - Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
80 raczej nie
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"
- profss
- Posty: 118
- Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50 - Lokalizacja: Twardogóra
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
mój wujaszek w 82r miał już ta śrubkę z komory wałowejkuba063 pisze:80 raczej nie
- kuba063
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr - Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Ja mam 82 i nie mam tej sruby jeszcze ;/
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
może silnik z "Przed"
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 2015-08-03, 09:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 M06B3 80"
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Kurcze szkoda, że w tym roku jednak na pewno nie było takiego silnika ponieważ dąże jak naj bardziej do oryginału
- profss
- Posty: 118
- Rejestracja: 2014-12-30, 20:16
- GG: 0
- Moje maszyny: Ural M66
Wsk 125 B3
Komar mr232
Junak
MZ-ETZ 250
Simson sr50 - Lokalizacja: Twardogóra
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
jestem pewien ze mial z 82r i srube pod walem,chyba ze zmienil silnik.
- zombek301
- Posty: 101
- Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 83
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Tak to wygląda u mnie. Czy różnica dużych cyfr znaczy nieparne kartery?


Ostatnio zmieniony 2016-04-03, 20:05 przez zombek301, łącznie zmieniany 1 raz.
kulturalny kierowca
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Kartery silnika nie do pary.
Wybijane cyfry muszą się zgadzać, a z tego co widzę tak tuta jest.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości