WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Odpowiedz
Awatar użytkownika
SpeedeM
Posty: 4
Rejestracja: 2015-10-29, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 "Gil"
Lokalizacja: Hrebenne
Kontaktowanie:

WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: SpeedeM » 2015-11-03, 21:39

Witam wszystkich forumowiczów!
Postanowiłem w końcu zabrać się za remont mojej WSK-i którą uratowałem od przemielenia na żyletki ;-)
Jest to standardowy model z '76 roku. Motocykl został wyrejestrowany ale nie będę miał problemów z jej ponownym zarejestrowaniem :-) Jako, że moja wiedza o WSK-ach jest prawie na zerowym poziomie, liczę na to, że dzięki temu forum i Waszej pomocy uda mi się doprowadzić ten motocykl do takiego stanu jaki mi się marzy :]
Do tej pory jedyne co zrobiłem to rozebranie WSK-i tak, żeby zmieściła mi sie do auta i przetrwała transport- 600km. Następnie próbowałem poskładać wszystko do "kupy" i przy okazji zabezpieczyłem elementy na których pojawiała się ruda.
Oryginalny silnik z tego motocykla mam w częściach i póki co za zielony jestem na jego złożenie więc czeka aż trochę się podszkolę w tym temacie :hihi: Zamiast niego wstawiłem silnik z innej WSK-i który po nalaniu odrobiny paliwa odpalił bez problemu i mam nadzieję, że wszystko z nim ok. Póki co chce jeszcze raz rozłożyć moto i sprawdzić czy wszystko jest złożone tak jak powinno. Nie chce jej od razu malować, najpierw technicznie wszystko musi grać, dopiero jak motocykl przejdzie przegląd i będzie nadawał się do jazdy pomyślę nad malowaniem. O wszystkim będę informował na bieżąco w tym temacie ;)

Tutaj trochę zdjęć mojej ślicznotki :D :
DSC_0215.jpg
DSC_0219.jpg
DSC_0221.jpg
DSC_0218.jpg
DSC_0217.jpg
DSC_0216.jpg
Pierwszy post to i pierwsze pytanie dotyczące przedniego zawieszenia, zamierzam wymienić uszczelniacze i zmienić olej w lagach ale zauważyłem na chromie małe kropeczki rdzy:
DSC_0237.jpg
DSC_0236.jpg
Co powinienem z tym zrobić? oddać na chromowanie i nie próbować nawet z tym walczyć czy jak? Z góry dziękuje za wszelkie porady! :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-11-04, 00:08 przez SpeedeM, łącznie zmieniany 1 raz.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: Texas Ranger » 2015-11-03, 21:44

Gratuluję tego Gila, według mnie to najładniejsza specyfikacja tego modelu i chyba WSK w ogóle. Lagi trzeba chromować, polerowanie da krótkotrwały efekt.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: Savier » 2015-11-03, 22:18

Stan wow :). Idę o zakład, że po pomalowaniu nie uzyskasz takiego efektu jaki masz teraz. Takich motocykli po prostu nie ma.

Mixol
Posty: 844
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: Mixol » 2015-11-03, 22:29

Piękny Gilek, ale czy wachacz i tylna lampa nie powinny być inne ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: Savier » 2015-11-03, 23:44

Kolega się pomylił, to specyfkacja na 1976 rok, początek w zasadzie :). Licznik tylko niepasowny.

Awatar użytkownika
SpeedeM
Posty: 4
Rejestracja: 2015-10-29, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 "Gil"
Lokalizacja: Hrebenne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: SpeedeM » 2015-11-04, 00:27

Savier masz racje, sam nie wiem dlaczego wpisałem ten '74 zamiast '76 :shock:

Oprócz wymyślnie dorobionych bocznych osłon na błotniku nic więcej nie było ruszane, wiem to od pierwszego właściciela- mojego ojca :) Po przejechaniu km widocznych na liczniku pękł wał, WSK-a została odstawiona do garażu gdzie spędziła prawie 30 lat a tata kupił sobie MZ TS150 która do tej pory nie przekroczyla jeszcze 2tys km 8-)

Wracając do tej rdzy na lagach, chyba spróbuje jednak przelecieć to papierem wodnym, a później pastą polerską. Ta rdza nie jest aż tak tragiczna jak wyglada, wiem że na długo to nie wystarczy ale najwyżej strace uszczelniacze za 8zł ;) do chormowania wysle wszystko co bedzie tego potrzebowało ale juz po zarejestrowaniu motocykla.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: Savier » 2015-11-04, 00:42

Kup staliwo do polerki aluminium i przejedź chrom lekko :).

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 338
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: Jogurt » 2015-11-04, 14:25

Piękny Gil. Przeczytałem pierwszy post i zacząłem zastanawiać kto takie moto chce na złom oddać. A to rodzinna maszyna. Lagi tak jak Savier radzi wyczyść staliwem. Użyj tego najbardziej miękkiego. Ale wydaje mi się że będą się pocić.

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: guziec583 » 2015-11-04, 18:08

nie maluj za żadne skarby takie malowanie w tym roczniku bywa bardzo rzadko ;-) lagi staliwem najlepiej tym zerowym ja taki mam wszystko chromowane nim czyszczę i jest bardzo łady efekt
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
SpeedeM
Posty: 4
Rejestracja: 2015-10-29, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 "Gil"
Lokalizacja: Hrebenne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: SpeedeM » 2015-11-04, 23:32

Dziękuje wszystkim za miłe słowa i pomoc :) Dobrze, że istnieje to forum. Istna kopalnia wiedzy, przynajmniej dla mnie ;)
Kupiłem dzisiaj pastę z K2 "Aluchrom" i spróbuje użyć jej na te lagi. Nie mogłem znaleźć nigdzie tego staliwa :-/ W jakich sklepach powinienem szukać?
Udało mi się jeszcze rozebrać zawieszenie na części (wszystko poszło bezproblemowo :) ) Ale po rozebraniu na tej części nieruchomej, na której znajdują się uszczelniacze i ten gumowy "odbój" to od tego gumowego elementu w dół wszystko jest ok ale w górę jest na niej trochę rdzy. Oczywiście spróbuje użyć na niej tej "cudownej" pasty ale nie wiem czy mogę to zostawić w takim stanie czy nie :-?
DSC_0249.jpg
DSC_0260.jpg
Czym czyścić te wewnętrzne strony? Mam tam sporo brudów zmieszanych ze starym olejem, póki co poradziłem sobie trochę środkiem do czyszczenia silników, ale zastanawiam się w sumie czy jeśli użyję zwykłej wody z płynem to będzie to błąd?
Jak ocenić czy ta plastikowa tulejka może być jeszcze użyta? Ona się ściera jakoś czy coś w ty stylu? Są jakieś standardowe wymiary które powinienem porównać ze swoimi?
Ostatnie pytanie dotyczy sprężyn. Zauważyłem, że jedna sprężyna jest troszeczkę dłuższa od drugiej (nie więcej niż centymetr) Wydaje mi się, że taka różnica nie powinna mieć dużego znaczenia, ale wolę się zapytać teraz kiedy mam wszystko na wierzchu.
DSC_0261.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: Savier » 2015-11-05, 02:02

Powiem Ci co ja bym zrobił
- dostał te staliwo jednak - jest opcja druciaka od garów, ale nie działa tak fajnie. Pastą nie usuniesz wżerów, to do lakieru jest dobre co najwyżej :).
- umył na początek w benzynie całość a górną część lekko przeleciał papierem i upaćkał w smarze
- całość rozebrał i zweryfikował stan części - jak luzy są duże to trzeba wymienić tulejki itp. Sam tego nigdy nie robiłem.
- sprężyny fajnie jakby były takiej samej długości, ale tragedi nie będzie :)

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 338
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: Jogurt » 2015-11-05, 08:43

Wpisz "staliwo" w wyszukiwarce allegro. Ja kupuje zawsze na necie. Tą pastę k2 wywal, jest daremna. Do polerowania alu i chromów polecam pastę z sonaxa.

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: guziec583 » 2015-11-05, 10:37

Do alu autosol lux dziala na chrom to nie wiem
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: krzysiek200 » 2015-11-05, 11:26

Rdze z lag nieruchomych spoleruj drobnym papierem wodnym np. 1000 i zabezpiecz tak jak napisal Savier ;)

Awatar użytkownika
pabowero
Posty: 44
Rejestracja: 2014-10-02, 23:03
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 Gil w odbudowie
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: pabowero » 2015-11-05, 12:32

Hej fajny Gil sam zacząłem składanie Gila w nowszej specyfikacji. Chromy oryginalne też są w nie najlepszej kondycji ale tak jak u mnie pisali koledzy z nich się za dużo nie wyciągnie. Ja swoje czyściłem pastą polerską na klocku na początek jedna na krążku filcowym druga na krążek bawełniany efekty nawet zadowalające:) teraz mam właśnie staliwo i chcę przeczyścić nim kierownice i później pastą poprawię:)

Awatar użytkownika
SpeedeM
Posty: 4
Rejestracja: 2015-10-29, 11:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 "Gil"
Lokalizacja: Hrebenne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Gil by SpeedeM

Post autor: SpeedeM » 2016-02-01, 13:03

Po krótkiej przerwie...


Przód motocykla praktycznie skończony, zabrałem się za tył. Wyczyściłem wszystko, przesmarowałem, wymieniłem szczęki i złożyłem wszystko "do kupy". Zauważyłem jednak, że blaszka która przykrywa tą lukę i łożysko na zębatce jest cała poharatana. Powodem tego był brak tulei dystansowej właśnie od strony zębatki. Widocznie kiedyś przy zmianie koła lub czymś podobnym ktoś zapomniał założyć tę tuleje, a śruba od dolnego mocowania amortyzatora tarła o tą blaszke. I teraz mam pytanie: gdzie mogę znaleźć/kupić taką tuleje albo jeśli ktoś byłby tak miły i mógłby zwymiarować mi ją i zrobić jakieś zdjęcie? Podejrzewam, że jest ona nieco krótsza od tej która jest od strony bębna. Z góry dziękuje za pomoc :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości